1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

Урок-квест на тему "Аліса у країні див"

Про матеріал
Розробка квесту, який можна використовувати для уроків актуалізації та закріплення вивченого матеріалу за темою "Аліса у країні див"
Перегляд файлу

Урок – квест «Пригоди Аліси у нашому класі»

Урок №                                                                                     _____ _____

Мета: повторити поняття «казка»; вчитися аналізувати художній твір та давати характеристику персонажам; вчитись розповідати про автора, знаходити необхідні епізоди у тексті, висловлювати власну думку; розвивати мовлення, уміння працювати в групах, розвивати читацьку компетенцію;

Тип уроку: комбінований

Форма уроку: урок-квест

Обладнання: мультимедійна презентація, друкований текст казки-повісті «Аліса у країні див», пазли «Персонажі», чек-листи, роздруковані ключики, «сигналізатори»

Хід уроку

1.Організаційний момент

Учні заздалегідь поділені на команди. На столах лежать чек-листи до квесту та таблички «сигналізатори».

2. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя:  Декілька уроків поспіль, ми з вами вивчали чудовий твір, відомого автора Льюїса Керолла «Аліса у країні див». Ми поринули у світ Алісиної фантазії, знайомились з незвичайними персонажами.

Сьогодні ж, Аліса потрапила до нашого класу, а для того щоб їй повернутися додому, нам треба їй допомогти.

3. Оголошення теми і мети уроку

Слово вчителя:  Для того щоб Аліса повернулась додому, нам треба з вами відшукати 7 ключиків, які ви отримаєте за кожну правильно пройдену станцію нашого квесту. Тож вирушаймо у подорож. А що треба нам взяти з собою у мандрівку?

Очікувані відповіді учнів ( знання, кмітливість,  дружбу та ін.)

4. Підготовка учнів до сприйняття матеріалу. Пояснення правил квесту.

Слово вчителя: Подивіться уважно на дошку. (Слайд 2)

  • Що на ній зображено?
  • А як ви вважаєте, чому саме капелюх?
  • А яка цитата з нашого вивченого твору схована у ньому?  («У всьому є своя мораль,  потрібно тільки вміти її знайти»)
  • Хто сказав цю фразу?
  • А як ви розумієте її?

Це мапа, за нею ми будемо відшукувати ключики. (Слайд 3)

Кожна команда, яка знає відповідь, або справилась з завданням, підіймає табличку, а не викрикує. Тож, уперед!

5. Перевірка домашнього завдання

  1. Станція «Літературний дивосвіт» (Слайд 4)

Слово вчителя: Ми з вами згадали основні факти та поняття, які ви вивчили вдома.

А наші переможці отримують перший ключик. Тож йдемо далі.

6. Актуалізація опорних знань

2.Станція «Знайомтесь, Аліса» (Слайд 5)

Слово вчителя: Всі ми знаємо, що прототипом Аліси є донька декана математичного факультету,  у якому працював Доджсон. А якою ж у творі постає перед нами головна героїня? Ваше завдання, визначити головні риси, якими володіє наша героїня. 

(Оголошення команди переможця, вручення ключа)

3.Станція «Літературні пазли»(Слайд 6)

Слово вчителя: Ви отримали пазли з зображенням героїв казки-повісті. Ваше завдання підібрати відповідну характеристику до зображення героя.

(Перевірка правильності виконання завдання, вручення ключа)

4 . Станція «Імпровізація» (Слайд 7)

  • Робота з текстом

Слово вчителя: Ось ми з вами повторили усе,  що знали про Алісу, пригадали деяких героїв. І настав час попрацювати з текстом.

Ваше завдання з запропонованих уривків діалогів, обрати який сподобався, швидко підготувати його для читання в голос та виразно прочитати у особах.

(Взаємооцінювання команд один одного. Визначення переможців)

 

5. Станція «Божевільне чаювання» (Слайд 8)

Слово вчителя: Погляньте на слайд. Упродовж уроків вивчення повісті-казки «Аліса у країні див», ми з вами не лише прочитали, а й переглянули екранізації.

Тож мене цікавить ваша думка:

  • Якою є Аліса на першій ілюстрації?
  • Якою бачить Алісу режисер однойменного фільму?
  • Якою ми бачимо Алісу на третій ілюстрації?
  • Яка Аліса вам сподобалась найбільше? Чому?
  • А якою саме ви уявляли нашу головну героїню?

(Взаємооцінювання команд один одного. Визначення переможців)

6. Станція «Так чи Ні» (Слайд 9)

Слово вчителя:  Дорогі діти, перед вами зараз будуть з’являтись запитання, вам треба здогадатись це правда чи ні.

  • Завдяки казці ім’я Аліса стало популярним. (Так)
  • На честь Березневого Зайця, Капелюшника та Казна – Що – Не – Черепахи названо астероїди. (Так)
  • Прототипом автора є чеширський кіт. (Ні)
  • А ким зобразив себе автор у творі? (Пташкою ДОДО)
  • Капелюшник у казці посварився з Королевою. (Ні)
  • А з ким посварився капелюшник? (З часом)
  • В Англії «Алісу…» люблять набагато більше інших книг, давно розібравши її на численні прислів’я, приказки. (Так)
  • Казку екранізували 95 разів. (Ні)
  • А скільки разів екранізували «Алісу…»? (40)

(Визначення переможців, вручення ключиків)

7.Станція «Важливі дрібнички» (Слайд 10)

Слово вчителя: Тепер давайте знову попрацюємо з текстом повісті – казки.

Подивіться на слайд презентації. Зараз на ньому будуть з’являтись описи уривків тексту, а вам якнайшвидше потрібно їх знайти. Команда, яка знайшла відповідний уривок, піднімає «сигналізатор».

6. Підсумків уроку. Підбиття результатів квесту (Слайд 11)

Слово вчителя:  Ось ми з вами і закінчили наш квест та знайшли усі ключики. Тепер Аліса зможе повернутись додому. Та вона залишає нам на згадку неймовірні спогади про її пригоди у країні див.

А зараз давайте визначимо переможців.

  • Інтерактивна вправа «Мікрофон» (Слайд 12)

Слово вчителя: Я дякую за чудовий урок. Та перш ніж його закінчити, прошу відповісти на декілька запитань:

  • Найбільше з героїв мені запам’ятався…
  • Я б хотів опинитись на місці Аліси, тому що…
  • Тепер я знаю що…

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
7 квітня
Переглядів
340
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку