Урок – квест «Пригоди Аліси у нашому класі»
Урок № _____ _____
Мета: повторити поняття «казка»; вчитися аналізувати художній твір та давати характеристику персонажам; вчитись розповідати про автора, знаходити необхідні епізоди у тексті, висловлювати власну думку; розвивати мовлення, уміння працювати в групах, розвивати читацьку компетенцію;
Тип уроку: комбінований
Форма уроку: урок-квест
Обладнання: мультимедійна презентація, друкований текст казки-повісті «Аліса у країні див», пазли «Персонажі», чек-листи, роздруковані ключики, «сигналізатори»
Хід уроку
1.Організаційний момент
Учні заздалегідь поділені на команди. На столах лежать чек-листи до квесту та таблички «сигналізатори».
2. Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя: Декілька уроків поспіль, ми з вами вивчали чудовий твір, відомого автора Льюїса Керолла «Аліса у країні див». Ми поринули у світ Алісиної фантазії, знайомились з незвичайними персонажами.
Сьогодні ж, Аліса потрапила до нашого класу, а для того щоб їй повернутися додому, нам треба їй допомогти.
3. Оголошення теми і мети уроку
Слово вчителя: Для того щоб Аліса повернулась додому, нам треба з вами відшукати 7 ключиків, які ви отримаєте за кожну правильно пройдену станцію нашого квесту. Тож вирушаймо у подорож. А що треба нам взяти з собою у мандрівку?
Очікувані відповіді учнів ( знання, кмітливість, дружбу та ін.)
4. Підготовка учнів до сприйняття матеріалу. Пояснення правил квесту.
Слово вчителя: Подивіться уважно на дошку. (Слайд 2)
Це мапа, за нею ми будемо відшукувати ключики. (Слайд 3)
Кожна команда, яка знає відповідь, або справилась з завданням, підіймає табличку, а не викрикує. Тож, уперед!
5. Перевірка домашнього завдання
Слово вчителя: Ми з вами згадали основні факти та поняття, які ви вивчили вдома.
А наші переможці отримують перший ключик. Тож йдемо далі.
6. Актуалізація опорних знань
2.Станція «Знайомтесь, Аліса» (Слайд 5)
Слово вчителя: Всі ми знаємо, що прототипом Аліси є донька декана математичного факультету, у якому працював Доджсон. А якою ж у творі постає перед нами головна героїня? Ваше завдання, визначити головні риси, якими володіє наша героїня.
(Оголошення команди переможця, вручення ключа)
3.Станція «Літературні пазли»(Слайд 6)
Слово вчителя: Ви отримали пазли з зображенням героїв казки-повісті. Ваше завдання підібрати відповідну характеристику до зображення героя.
(Перевірка правильності виконання завдання, вручення ключа)
4 . Станція «Імпровізація» (Слайд 7)
Слово вчителя: Ось ми з вами повторили усе, що знали про Алісу, пригадали деяких героїв. І настав час попрацювати з текстом.
Ваше завдання з запропонованих уривків діалогів, обрати який сподобався, швидко підготувати його для читання в голос та виразно прочитати у особах.
(Взаємооцінювання команд один одного. Визначення переможців)
5. Станція «Божевільне чаювання» (Слайд 8)
Слово вчителя: Погляньте на слайд. Упродовж уроків вивчення повісті-казки «Аліса у країні див», ми з вами не лише прочитали, а й переглянули екранізації.
Тож мене цікавить ваша думка:
(Взаємооцінювання команд один одного. Визначення переможців)
6. Станція «Так чи Ні» (Слайд 9)
Слово вчителя: Дорогі діти, перед вами зараз будуть з’являтись запитання, вам треба здогадатись це правда чи ні.
(Визначення переможців, вручення ключиків)
7.Станція «Важливі дрібнички» (Слайд 10)
Слово вчителя: Тепер давайте знову попрацюємо з текстом повісті – казки.
Подивіться на слайд презентації. Зараз на ньому будуть з’являтись описи уривків тексту, а вам якнайшвидше потрібно їх знайти. Команда, яка знайшла відповідний уривок, піднімає «сигналізатор».
6. Підсумків уроку. Підбиття результатів квесту (Слайд 11)
Слово вчителя: Ось ми з вами і закінчили наш квест та знайшли усі ключики. Тепер Аліса зможе повернутись додому. Та вона залишає нам на згадку неймовірні спогади про її пригоди у країні див.
А зараз давайте визначимо переможців.
Слово вчителя: Я дякую за чудовий урок. Та перш ніж його закінчити, прошу відповісти на декілька запитань: