20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Бібліоквест "Суперсімейка або діти і батьки читають залюбки"

Про матеріал
Мета: відродження традицій сімейного читання ,розширення кругозору учнів , виховання любові і поваги до книги. Обладнання: книжкова виставка. Учасники: учні 5 класу, батьки, бабусі, дідусі.
Перегляд файлу

Бібліоквест «Суперсімейка або діти і батьки читають залюбки»

Мета:  відродження традицій сімейного читання ,розширення кругозору учнів , виховання любові і поваги до книги.

Обладнання: книжкова виставка.

Учасники: учні 5 класу, батьки, бабусі, дідусі.

1-й учень

Сьогодні в нас родинне гарне свято,

Зійшлися мами, тата, бабці, дідусі,

Сестрички, братики — усіх нас так багато!

Нам так хотілось, щоб зібралися усі.

2-й учень

Бо це ж чудово, як батьки і діти

У свято й. будні разом йдуть.

Сьогодні всім нам можна порадіти,

Що в нас родини дружно так живуть.

3-й учень

У нас в родині книжку поважають.                                                            

Читати люблять всі в нас у сім'ї!

 Суперсімейка — та, де всі читають

Я, тато, мама й родичі мої.

Вчитель. Добрий день, дорогі діти, а також мами, тата, дідусі й бабусі! Дякую вам, що завітали до нас на свято. Воно в нас сьогодні незви­чайне - родинне, і називається «Суперсімейка або  діти й батьки читають залюбки». Не секрет, що родини, в яких люблять читати, в яких батьки змалку привчають дітей до книжки, залюбки читають їм уголос — такі родини міцні й щасливі, тому що гарна книжка і навчає, і . виховує, і збирає родину разом. Сьогодні ми всі зібралися разом, однією  великою родиною,  щоби поспілкуватися, погратися, згадати улюблені книжки та, звичайно, позмагатися за звання «Суперсімейка», тобто найбільш читаюча родина.

Дозвольте представити наші сімейні команди : (Назви команд)

Від народження дитини до кінця свого життя батьки турбуються про долю дитини . Мати – навчає дитину охайності, працьовитості, добру та ніжності. Батько – захисник роду, годувальник сім’ї .

У багатьох народних приказках говориться саме про це, тож перший наш конкурс  ( відгадай кінцівку прислів’я )

                                    «Народна мудрість»

1 Який кущ, така й калина , яка мати … ( така й дитина)

2  Яка гребля, такий млин, який батько… ( такий син)

3 Добрі діти – батькам вінець, злі …. (кінець)

4 Коло батька чемно вітаються, коло матері чемно … (вклоняються)

5 Яке  дерево, такі в нього квіточки, які батьки… (такі в них діточки )

6 Не навчив батько, не навчить …( й дядько )

7 мати сильно замахне та … ( легенько вдарить)

8 Який дуб, такий тин … ( який батько, такий син)

9 Мати однією рукою б’є, а … ( іншою гладить )

10 у дитини заболить пальчик, а у … ( матері серце)

11 Добрі діти доброго слова послухають, а лихі  і … ( дрючка не бояться)

12  Матері ні купити, ні … ( заслужити)

13 Дитина плаче, а матері .. ( боляче)

14 Нема того краму, щоб купити … ( маму)

15  На сонці тепло, біля матері … ( добре)

16 Як під сонцем квітам, так при …. ( матері дітям)

 - Я  буду ставити запитання і відповіді буду казати за номерами, а ви здогадайтеся….

                                       «Впізнай героя казки»

1        Хто з цих казкових героїв підібрав стрілу Івана-Царевича?

         1) Дюймовочка;

         2) Попелюшка;

         3) Царівна-жаба.

2.  З якої рослини зробила добра фея карету для Попелюшки?

       1) Гарбуз;

       2) полуниця;

       3) огірки.

3.У кого з пушкінських персонажів казки було 33 племінники?

        1) Руслана;

        2) Царя Салтана;

        3) Чорномора.

4.Якого кольору була чарівна квітка у казці  Аксакова?

       1)Червоного

       2) жовтого;

       3) синього.

5. Хто, за словами Пушкіна, розповів йому каз­ку «Про Руслана та Людмилу»?

      1)  Пес.скажений;

      2)  кіт учений;

      3) хитра лисиця.

6. Хто з цих котів був дуже миролюбний та доброзичливий ?

      1) Матроскін;

      2)Баюн;

      3) Леопольд.

7.Скільки діточок мама Коза?

     1)  10;

     2)  7;

     3)  12.

8. Якої довжини був Удав?

       1)  33 квадратних метри;

       2)  38 папуг;

       3)  2 слоненят.

9. Якого кольору була кулька у Вінні Пуха?

      1) Червоного;

      2) жовтого;

      3) блакитного.

10. Баба Яга мала ногу:

      1)  залізну;

      2)  дерев'яну;

      3)  кістяну.

 

А зараз ми разом із вами виконаємо тести  для перевірки бібліотечно-бібліографічних знань. Я вам ставитиму питання й даватиму три варіанти відповіді, а ви повинні вибрати правильну.

                                                         «Я все на світі знаю»

1.  Бібліотека — це:                               

а)  дім, де-живуть книги

б)  квартира;                                            

в)  кімната для іграшок.

 

2.  Книга — це:

а)  газета;

б) твій друг;                   

в) альбом.   

 

3.  Читач — це:

а)  журнал;

б) той, хто читає книгу;

в) улюблена справа.

 

4.  Абонемент — це:                     

а)  документ;

б)  журнал;

в)  відділ у бібліотеці, де видають книги.

 

5.  Визначте дитячих письменників:

а)  Леся Українка;

б) Іван Франко;

 в) Самуїл Маршак;

 

6.  З чого починається книга?  

а)  3 обкладинки;

б)  з аркуша паперу;

в)  зі сторінок.

 

7. Де можна передплатиш газети та журнали?  

     а)  магазині;

     б) на пошті;

     в)  у цирку;

 

8 . Читацький формуляр це:

а)  паспорт;

б)  листівка;

в)  невеличка книжечка, в яку записують дані

про видані книги.

 

9.«Книги про все на світі» — це назва:

а)  газети;

б) журналу;

в) енциклопедії.

 

10. Художник — це:

а) вчитель; . 

б) поет;

в) людина, яка ілюструє книгу.

 

БЛІЦТУРНІР

Бібліотекар: А зараз розминка для розуму. Треба за 30 секунд дати якомога більше правильних від­повідей на запитання, тому ми об'єднаємось у дві великі команди — Діти та Батьки.

 

Запитання для першої команди (діти)

1.     Який орган людини називають мотором? (Серце)

2.     Як називають забудькуватих читачів? (Боржник)

3.     Хто з казки в казку перелітав на мітлі? (Баба Яга)

4.     Чого боїться книга? (Бруду, дощу, снігу)

5.     Чим пригощала Лисичка Журавля? (Кашею)

6.     Як звуть брата Баби Яги? (Кощій Безсмертний)

7.     Яким був ключ у Буратіно? (Золотим)

8.     Чим люблять ласувати ведмеді? (Медом))

9.      Як у казках називають лисичку? (Сестричка)

10.    Хто спав на горошині? (Принцеса)  

11.    Хто прогнав ледачих мишенят з-за столу? (Півник)

12.    Де-живе Карлсон? (На даху)

13.    Хто побував у Задзеркаллі? (Аліса)

14.    Скільки пальців на руці? (5)

15.    Як звати онучку Діді Мороза? (Снігуронька)

16.    Хто   врешті-решт   допоміг   витягти   ріпку: (Мишка)

17.   Чим чистять зуби? (Щіткою)

18.    Що росте на клумбі? (Квіти)

19.    Про кого йдеться: «за три копи куплена...» (Про козу - дерезу)

20.    Що люблять смоктати малюки? (Соски)

21.    Для чого нам потрібен гребінець? (Розчісувати волосся)

22.   Чим витирають носа? (Носовичком)

23.   Дитина, якій ніхто не може догодити. (Вереда)

24.   Найдобріший лікар. (Айболит)

25.   Столова для птахів. (Годівничка)

26.   У людини нігті, а у тварини... (Кігті)

27.   Мишка Джері, а кіт... (Том)

28.   Яєчна броня. (Шкаралупка)

29.   Білий кінь у чорну смужку. (Зебра)

30.   Дерево на якому голки замість листя (Ялинка)

 

Запитання для другої команди ( батьки)

Що не можна наздогнати? (Свою тінь)

Назвіть книгу, яка все знає. (Енциклопедія)

Найменша дівчинка з казки Андерсена. (Дюймовочка)

Що їдять з нагоди Дня народження? (Торт)

Наречений Мухи-Цокотухи. (Комар)

Транспорт на двох колесах. (Велосипед)

Часто  умивається -, але рушником не витирається. (Кіт)

Казка, де всі герої .— фрукти та овочі. (При­води Чиполіно)

Якого звіра звали Гена? (Крокодил)

Трава, яку й сліпий бачить. (Кропива)

У  саду фрукти, а на городі... (Овочі)

Як  звали Шевченка? (Тарас)

Найперша пісенька для дитини. (Колискова)

Інструмент для письма. (Ручка)

Головний убір-снігової баби. (Відро)

У літку зелений, узимку солоний. (Огірок)

Який казковий герой загубив гроші?(Буратіно)

Чоловік із мотором. (Карлсон)

Як називається урок, на якому вчать рахувати (Математика)

Який сьогодні день тижня? (...)

Як звати бібліотекаря школи? (...)

Скільки поверхів має наша школа? (...)

Якого кольору прапор нашої держави? (синьо - жовтий)

Скільки дітей у класі, де навчається ваша дитина ? (…)

Як називають вихідні дні ? (субота, неділя)

Перша книга учня ? ( Буквар)

Куди виставляють оцінки дітям ? (журнал, щоденник)

Чим пишуть на шкільній дошці ? ( крейдою)

Скажіть чи солодкі лимони ? ( ні)

Як звати вчителя вашої дитини ? (…)

 

Гра «Пінг –понг»

Бібліотекар: бачу , діти, ви вже трохи втомилися, тож давайте розважимось, а в цей час пограємо у гру « пінг –понг» . я вам кидаю м’яча й говорю початок ім’я головного героя, а ви повинні впіймати м’яч і продовжити відповідь. Називайте ім’я героя на кидок м’яча.

Муха – цокотуха.

Курочка – ряба.

Крокодил – Гена.

Баба – Яга.

Мишка – шкряботушка.

Лікар – Айболит.

Дядько – Федір.

Віні – Пух

Кіт – Матроскін.

Коник – Горбоконик.

Карабас – Барабас.

Змій – горинич.

Царівна – жаба.

Алі – Баба.

Кощій – безсмертний.

Козак – Голта.

Пепі – довга панчоха.

Синьор – помідор.

Пантера –Багіра.

Іванушка – дурачок.

                                                      «Шпигуни»

Бібліотекар : добре, а ще в нас є такий конкурс, як читання анаграм. Я вам показую на аркуші написане слово, а ви повинні правильно його прочитати.

АРТАБ – парта

НЕАБОМЕНТ – абонемент

ОШДАК – дошка

ГАРКНИНЯ – книгарня

 АЗЕТГА – газета

ЛОГКАТА – каталог

УРЖАНЛ – журнал

КАЛІОБІБТЕ – бібліотека

ИТАЧЯНН – читання

ИСЬОМП – письмо

                                                            «Пантоміма»

Вчитель : а тепер трішки пограємо. Кожна команда зараз отримає конверт із назвою казки, яку їхня команда повинна зобразити без слів, тобто з допомогою пантоміми, так , щоби глядачі вгадали назву казки.

Команди отримують конверти з назвами казок : «Рукавичка і Ріпка»

 

Гра з глядачами «Закінчи прислів`я»

Вчитель : а поки команди готуються, пограємо з глядачами.

 Закінчи прислів’я :

Золото добувають із землі, а знання …. ( з книги)

Книги – ключ до …(знань)

Книга не пряник, а дітей …(до себе манить)

Дім без книги – день без …( сонця)

З книгою жити – з добром … (дружити)

Книга вчить, як на …(світі жить )

Хто багато читає, той … (багато знає)

 

Підведення підсумків свята,нагородження переможців і учасників.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 квітня
Переглядів
102
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку