Урок – квест « Подорож стежками казки В.А.Симоненка «Цар Плаксій та Лоскотон»»

Про матеріал
Матеріал та ігрові технології для створення на уроці атмосфери активної зацікавленості, пожвавлення процесу засвоєння, закріплення й узагальнення знань, умінь і навичок, що сприяють розвитку основних життєвих компетентностей школярів. Завдання урізноманітнюють роботу на уроці, активізують учнів, дають можливість самореалізуватися, розвивають логічне мислення.
Перегляд файлу

           Урок – квест « Подорож стежками казки В.А.Симоненка

                                 «Цар Плаксій та Лоскотон»»

Мета: перевірити вміння учнів практично застосовувати знання, здобуті на уроках української літератури, розвивати логічне й асоціативне мислення, увагу, спостережливість, ерудицію, удосконалювати вміння працювати команді; виховувати відповідальність, прагнення самовдосконалюватися, любов і повагу до рідного слова.

                                             Казка кличе нас у мандри, велить бути  в житті сміливими й

                                мудрими, долати перешкоди й біди і не забувати добра світового, бо тільки цим  і вимірюється людська сутність.

                                                                                                                               Валерій Шевчук

  • З раннього дитинства ви перечитали багато цікавих казок, які відкрили вам світ фантазій і мудрості нашого народу. Подумки подорожували разом з казковими героями в різні світи, казкові країни, радіючи вірності та взаємодопомозі друзів. І сьогодні ми поринемо в світ казки, автора якої ви відшукаєте в конверті, який знаходиться в макітрі, а макітра – в скрині, а скриня за скляними дверцятами,  а дверцята замкнуті на ключ, який знаходиться… Скажу де, якщо продовжите ці слова та відгадаєте, з якої вони казки: «Смерть Змієва знаходиться на кінці голки, а голка – в яйці…».

Відповідь.

  • Отже, сьогодні ми поринемо у світ казок Василя Симоненка, в казкову країну, яка запрошує нас у гості. Сподіваюся, що її назву ви відгадаєте швидко. (Знаходять ще один конверт –«Відгадай»)

Там, де гори і долини,

Де гуляє вітровій,-

Там цвіте краса-країна

З дивним ім’ям …….(Сльзолий)

 

  • Вірно! Мова піде у нас про казку «Цар Плаксій та Лоскотон». У наступному конверті – «Робота з теорією та тлумачним словником» -  у нас завдання: кожна з команд повинна довести, що це казка. Крім того, з’ясувати значення слів «плаксій» та «лоскотон».

Відповіді команд.

  • Наступний наш лист - гра «Знавці». Запитання для команд:
  1. Дітей у Плаксія було…(6)
  2. Очі у Плаксія порівнюються з…(кавунами)
  3. У гвардії Плаксія служили…(забіяки)
  4. Цар Плаксій боявся Лоскотуна, тому що він… (мав вдачу теплу й щиру)
  5. Дядько Лоскотон зберігав сміх у…(розмальованій  торбині)
  6. Плаксій обіцяв, що тому,хто піймає Лоскотона і посадить його в льох…(дозволить одружитись за бажанням на одній з дочок)
  7. Ув’язненого Лоскотона звільнили …(батраки й робітники)
  8. Одного із казкових героїв В. Симоненко порівнює зі змією. Кого? (Капітана Макаку)
  9. Макака одружився з дочкою…(Нудотою)
  10. Цар Плаксій помер від …(сміху)
  11. Три царівни після смерті батька перетворилися на…(п’явок)
  12. Цареві сини так сміялися, що… (втекли до чужих країв).
  • А зараз конверт написом «Розминка для команд». Завдання «Продовжіть цитату».
  1.  Там, де гори і долини,

Де гуляє вітровій,-

Там цвіте краса-країна

З дивним ім’ям …….(Сльзолий)

  1. І колись в країні тій

Був на троні цар…( Плаксій)

 

  1. Голова його – (мов бочка),

Очі – ніби (кавуни)

 

  1. В Плаксія було ..(три дочки)
    І (плаксивих)три сини.
  2. Старша звалася …(Нудота),
  3. Середульшенька — (Вай-Вай),
  4. Третя донечка — (Плакота),
    Всі сльозливі через край.
  5. А цареві три сини
    Так і звались — (Плаксуни).
  6. Цар Плаксій велів сердито:
    "Хай із ними день при дні
    Плачуть всі в країні ..(діти),
  7. Бо сміятись і радіти
    У моєму царстві — (ні)!
  8. Хто всміхнеться — в часі тім
    Я того негайно (з'їм!")
  9. Ще була у Плаксія
    Грізна гвардія своя:
    В ній служили молодці…
    (Забіяки-сльозівці).
  10. Цар любив, як плачуть діти,
    Бо любив їх сльози (пити).
     
  11. Але в тому диво-царстві,
    Жив у мандрах і митарстві
    Добрий дядько (Лоскотон).
  12. Він приходив кожний вечір —
    Хай чи дощ іде, чи сніг —
    До голодної (малечі)
    І усім приносив( сміх).
  13. І була накидка сіра
    В Лоскотана (на плечах).
     
  14. Тільки де він появлявся,
    Зразу плач там (припинявся),
  15. І приходив до усіх
    Голосний та щирий (сміх).
     
  16. "Гей, ледачі сльозівці!
    Хто впіймає( Лоскотона),
    Буде( муж) моїй дочці!
  17. Хто його посадить в льох —
    Вибирай одну (із трьох!)
    Бо уже цей Лоскотон
    Скоро нам розвалить (трон):

 

  1.  Був тоді у Плаксія
    Лютий посіпака,
    Віроломний, як змія,…
    (Капітан Макака).
     

 

  1. Лоскотона посадили
    За вузенькі( грати),

 

  1. До вінця веде жених
    Висохлу (Нудоту)

 

  1. — Гей, веселий Лоскотоне,
    Це прийшли твої( брати!)

 

  1. У палаці кожен скаче
    Та від щастя гірко (плаче),

 

  1. Ллються сльози, як ріка, —
    Бачте, (радість) в них така!
     

 

  1. Раптом цар упав на трон:
    — Ой, рятуйте — (Лоскотон! —)

 

  1. А веселий Лоскотон
    До царя стрибнув на (трон)

 

  1. І сказав йому якраз:
    — Насмієшся ти хоч(раз!.. —)
     

 

  1. Так сміявсь — аж заливався,
    Аж від реготу (качався,)
    Кулаками очі тер —
    Потім лопнув і (помер).

 

  1. Ой, була ж тоді потіха —
    Цар Плаксій помер( од сміху!)
    Так веселий Лоскотон
    Розвалив поганський (трон).

 

  1. Схочеш сам піти в цей край,
    То маршрут (запам'ятай:)
    Чимчикуй куди попало:
    Як од втоми не впадеш —
    В цю країну (попадеш).

 

(Підрахування сигнальних карток)

  • Наступний конверт «Створення колажу». Завдання: Намалюйте за описами персонажів казки та створіть колаж, який би висвітлював тему та ідею казки.

Презентація колажів. Підсумки гри.

Запитання до всіх:

  • Чи може країна, яка втратила правителя, Плаксія, змінити назву? Якщо так, то як її  можна було б назвати?

Відповіді.

Отож, наша подорож по країні завершується. На закінчення візьмімо до рук «мікрофон».

Після прочитаної казки «Цар Плаксій та Лоскотон» я зрозумів(зрозуміла)…

Оцінювання учнів.

 

 

docx
Додано
24 жовтня 2022
Переглядів
446
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку