Урок-квест "Школа детективів"+ Презентація "Корінь слова.Спільнокореневі слова".

Про матеріал

Урок-квест « Школа детективів ».Українська мова 3 клас.

Урок вивчення нового матеріалу. Тема.Корінь слова. Спільнокореневі слова.За підручником М.С.Вашуленко


Перегляд файлу

Картинки по запросу ствол дерева рисунокПохожее изображениеC:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\depositphotos_54805065-stock-illustration-detective.jpgПохожее изображение                                                                                                                                                   

Картинки по запросу пін понг на прозорому фоніІнтелектуальний пінг- понг                                                                                                               

D:\картинки\школа\46.jpegC:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\12683446-白い背景で隔離ビッグリーフ-アジサイ-ブッシュ.jpgC:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\istockphoto-502114229-1024x1024.jpg

 

Картинки по запросу кубик картинка для детей 

 

Дешифрувальщик

 

Перегляд файлу

                Урок-квест  « Школа детективів »

Тема. Корінь слова.Спільнокореневі слова.

Мета:

  • формування предметних компетентностей:ознайомити учнів з поняттям «корінь слова», «спільнокореневі слова»; учити знаходити,визначати корінь у ряді спільнокореневих слів;збагачувати словниковий запас школярів;розвивати уважність, спостережливість; виховувати зацікавленість до мовних явищ, формувати здатність до самооцінювання;
  • формування  ключових компетентностей:

уміння вчитися: формувати здатність розуміти визначену вчителем мету навчальної діяльності;

загальнокультурної: сприяти дотриманню норм культурної поведінки.

Тип уроку:вивчення нового матеріалу.  

 Обладнання: підручник  «Українська мова»,роздаткові картки, пам’ятка, карта випробувань, презентація.

Хід уроку

І. Вступна частина.  СЛ.1

1. Організація класу.

Діти, на Україні говорять, що добрий гість - дому радість. Гадаю, що ви , як і я раді нашим гостям. Давайте з ними привітаємося.

Повернулися тихенько.

Посміхнулися раденько,

Настрій гарний на урок взяли,

Працювати почали.

2.Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель. Діти,пропоную серед фразеологізмів вибрати такий,який стане девізом сьогоднішнього уроку.              

                     Працювати п’яте через десяте.

                   Працювати в поті чола.

СЛ.2 -Діти до нашого класу надійшов лист.Вчитель  зачитує дітям листа:

«Дорогі леді і джентльмени! Я, Шерлок Холмс, запрошую вас пройти курс навчання в моїй школі детективів. Чому саме вас? Усі говорять про вашу проникливість, розум, спритність і хитрість! Мені дуже потрібні такі помічники, але я повинен переконатися, що ви дійсно такі, як про вас говорять. Для цього пройдіть мої випробування».

-А хто такий детектив?

Детекти́в (англ. - «агент розшуку». Слідчий — той, хто безпосередньо займається розслідуванням. 

Згодні пройти випробування Шерлока Холмса? Тож бажаю всім успіху!  А ось і карта випробувань.

СЛ.3

 3. Вправа  «Інтелектуальний пінг-понг»

Перш ніж отримувати нові знання, давайте згадаємо те, що знаємо.

  • Над яким розділом почали працювати?
  • Як називається змінна частина слова?
  •  Для чого служить закінчення?
  • Що називається основою слова?
  • З яких частин складається основа?
  • Без чого не буває основи?

 

ІІ.Основна частина.

1.Актуалізація  опорних знань. 

-   Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати над будовою слова, а точніше над однією з його частин. Слів у мові так багато, що в «гущавині мови» можна заблукати, якщо не вміти розпізнавати слова (до речі, тільки іменників зібрано близько 135 тисяч слів).

2. Повідомлення теми і завдань уроку.

СЛ.4  

Вправа  «Дешифрувальники»   

СпільнокореневісловаКоріньслова

- Прочитайте і розділіть рядок на слова.Розшифруйте тему нашого уроку

Спільнокореневі слова. Корінь слова.

- А які асоціації у вас виникають, якщо ви чуєте слово КОРІНЬ ? 

СЛ.5

 Складання «Асоціативного куща» до слова КОРІНЬ)

- Корінь – багатозначне слово.

- А яке значення кореня для слова?

Корінь- основна ,значуща частина слова.

- Я сподіваюся на те, що після цього уроку ви зрозумієте, що таке корінь слова. Зможете добирати спільнокореневі слова. Навчитеся розрізняти спільнокореневі слова від слів, близьких за значенням.

 

-Ми пройшли вже три випробування і за це отримуємо нагороду .

 

 

 

 

 

-А зараз зберіться,бо настав час головних випробувань.

 

СЛ.7

3.Сприймання й усвідомлення матеріалу .Вправа « Ума палата»

1)Вправа «Квест-відкриття».

Загадка. Цей могутній диво- тато

 Діточок зростив багато.

Хоч сам шапки і не має,

Діточкам шапки вдягає.  (Дуб)  

2)Каліграфічна хвилинка.Запис зєднань у зошити.

Д д Дд ду уб бо ок ов ви ий

СЛ.8 Росте в лісі старий дуб

                    Має він дубовий чуб.

 Поряд з ним росте дубочок

Мабуть,це його синочок!

Запишіть слова  в тому порядку , в якому подано малюнки.

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\543308cf0d5e4b53b9606689d9ce0b9d.jpgC:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\3b600fb314105d940b0f6448010c3c90.jpg 

 

 

 

 

дуб дубок дубовий

-Скажіть, будь ласка, від якого слова утворилися слова  дубок і дубовий ?

-Як ви гадаєте, чи можна ці слова назвати «родичами», «рідними» словами?  Чому? ( Вони походять від одного і того ж  слова)

-Раз вони рідні, їх  і назвали спорідненими словами.

 -Знайдіть у  словах дуб, дубок, дубовий  спільну частину. Позначте її дужкою.

Запам'ятайте,  ця спільна частина і робить їх спорідненими. Саме  її називають коренем слова.

Давайте зробимо  висновок,что називається  коренем слова.(Спільна частина споріднених слів називається коренем.)

Визначте до якої частини мови належать ці слова.(Спільнокореневі слова належать до різних частин мови.)

Прочитайте на екрані слова.Як ви вважаєте,а ці слова теж спільнокореневі?

Дуб,  дуби, на дубі, з дуба.

-А як називається дубовий ліс?

Запис речення. Дубовий ліс зветься дібровою. 

(Дати характеристику реченню,визначити головні члени речення.)

СЛ.9

3).Складання алгоритму визначення кореня.

     Корінь визначайте так:

  • Прочитай слово
  • Добери кілька спільнокореневих слів;
  • Порівняй значення та написання цих слів;
  • Визнач спільну частину.Це- корінь.

 

 

 

4)  Продовжемо мовні дослідження.Запис речення.

  На високому березі тихої річки росла одинока берізка.

-Чи є в реченні спільнокореневі слова?

Висновок: корені однакові ,але значення різне.

СЛ.11    Фізкультхвилинка

СЛ.12

5). Парна робота.Знаходження спільнокореневих слів. Вправа 155

(Хмарка,хмаринку,хмаронька.) 

 

 

 

СЛ 14.

5). Робота в групах.Тренувальні вправи на  добирання спільнокореневих слів. Вправа«Одягни корінь»»

Кожна група отримала стовбурець дерева з коренем слова.Завдання : дібрати спільнокореневі слова.Яка группа добере більше слів.

ліс                  сад                         вода

СЛ.15

6). Робота в групах. А тепер вправа «Капкан».

Завдання. Вам потрібно серед слів – родичів знайти шпигуна, тобто слово, яке не є спільнокореневим до поданих слів.

1. Малюнок , малювання, малятко, малювати.

2.Сніг,сніжинка,сніжити,снігу.

3.Літак,літати,літо,переліт.

Висновок. Корені звучать однаково, але значення мають різне. Це не спільнокореневі слова.

 

 

 

ІІІ.Заключна частина. СЛ.17

- Наш урок добіг кінця. Підведемо підсумки. 1.Вправа «Кубування»

1)Що нового ви дізналися на уроці?

2)Що таке корінь?

3)Як визначають корінь слова?

4)Які слова називаються спорідненими?

5)Наведіть приклади спільнокореневих слів до слова  МОВА.

6) Без якої частини основи немає слова?

-  Ми пройшли всі випробування і Шерлок Холмс прислав нам посвідчення учнів своєї школи.Вітаю вас.

-Діти, до чого закликає нас народна мудрість і цитати відомих людей?

2.Оцініть свою роботу на уроці.

Прикріпіть  магніти  біля  відповідних  фразеологізмів.

Зарубав собі на носі. Каша в голові. Літав у хмарах.

СЛ.18

3.Домашнє завдання. Вправа 157,159 за вибором.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок-квест «Школа детективів».3 клас. Куємжи Лілія Михайлівна. Вчитель початкових класів. Болградського НВК: “Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів-ліцей”Одеської областіНеня-Лука Ю. В.

Номер слайду 2

Дорогі леді і джентльмени! Я, Шерлок Холмс, запрошую вас пройти курс навчання в моїй школі детективів. Чому саме вас? Усі говорять про вашу проникливість, розум, спритність і хитрість! Мені дуже потрібні такі помічники,але я повинен переконатися, що ви дійсно такі, як про вас говорять. Для цього пройдіть мої випробування. Детекти́в (англ. - «агент розшуку». Слідчий — той, хто безпосередньо займається розслідуванням.

Номер слайду 3

«Інтелектуальний пінг-понг»Над яким розділом почали працювати? Як називається змінна частина слова?Для чого служить закінчення?Що називається основою слова ?З яких частин складається основа ? Без чого не буває основи?

Номер слайду 4

СПІЛЬНОКОРЕНЕВІСЛОВАКОРІНЬСЛОВАСПІЛЬНОКОРЕНЕВІ СЛОВАКОРІНЬ СЛОВА4

Номер слайду 5

орган рослини. Х= 8 Корінь - багатозначне слово. Корінь рівняння. Зуб має корінь. Корінь – основна, значуща частина слова

Номер слайду 6

Народна мудрість. Мудрим ніхто не родився, а навчився.

Номер слайду 7

7 Загадка. Цей могутній диво- тато Діточок зростив багато. Хоч сам шапки і не має,Діточкам шапки вдягає. «Ума палата»Д д Дд ду уб бо ок ов ви ий. Каліграфічна хвилинка

Номер слайду 8

Дуб, дуби, на дубі, з дуба.

Номер слайду 9

Корінь визначайте так: Прочитайте слово Добери кілька спільнокореневих слів. Порівняй значення та написання цих слів. Визнач спільну частину. Це – корінь.

Номер слайду 10

Народна мудрість. Добре того навчати,хто хоче все знати

Номер слайду 11

rrrr

Номер слайду 12

Робота в парах. Вправа 155

Номер слайду 13

Григорій Сковорода“Без бажання все важке,навіть найменше.”

Номер слайду 14

Вправа «Одягни корінь»Робота в групах

Номер слайду 15

Вправа «Капкан»І гр.- Малюнок, мальований,малятко,малювати.ІІ гр.- Сніг,сніжинка,сніжити, снігу.ІІІ гр.- Літак,літати літо, переліт.

Номер слайду 16

“ Міняйте світ до кращого,дбайте про нього,бо ви в ньомуживете”. Кузьма Скрябін

Номер слайду 17

Вправа «Кубування»1. Що нового дізналися на уроці?2. Що таке корінь?3. Як визначають корінь слова?4. Які слова називаються спорідненими?5. Наведіть приклади спільнокореневих слів до слова МОВА.6. Без якої частини основи немає слова?

Номер слайду 18

Домашнє завдання. За вибором: Вправа 157, вправа 159.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Галкина Инна Анатольевна, учитель начальных классов МОУ «Водоватовская СОШ» Арзамасского района, Нижегородской области Часть 2

Номер слайду 2

Содержание: «Лето» «Дом для поросёнка» «Снеговик» «Собака» «Космос» «Облака» «Радуга» «Осень»

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Борійчук Олена Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
5 січня 2019
Переглядів
1974
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку