20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок "Пошук скарбу для матусі. Повторення вивченого про іменник."

Про матеріал

Урок на тему : "Пошук скарбу для матусі. Повторення вивченого про іменник. ". Мета уроку: Узагальнити і систематизувати знання учнів про іменник як частину мови, його граматичні ознаки. Виробляти вміння розрізняти іменник серед інших частин мови; визначати рід, число, відмінок; Урок-мандрівка по чудовій мовній країні «Іменник» в пошуках скарбу для рідної матусі. Використовуються такі методи роботи: робота в групах, робота в парах, творча робота, гра "Доповни речення" та інші.


Перегляд файлу

Українська мова 3 клас

 

Тема. Пошук скарбу для матусі. Повторення вивченого про іменник.

Мета. Узагальнити і систематизувати знання учнів про іменник як частину мови, його граматичні ознаки.

Виробляти вміння розрізняти іменник серед інших частин мови; визначатирід, число, відмінок. Сприяти розвитку пізнавальної активності учнів,комунікативної, самостійної компетентності.

Розвивати увагу, пам’ять, зв'язне мовлення, бажання добре вчитися, уміннядоводити правильність думки, навчати самоконтролю.

Виховувати працювитість, любов і інтерес до рідної мови, шанобливе ставлення до рідної матусі.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації вивченого.

Форма роботи: групова, індивідуальна, фронтальна.

Обладнання: підручник, опорні конспекти «Іменник», дидактичний ілюстративний матеріал.

Зміст уроку

І. Організаційний момент

Нумо, діти, поверніться,

До гостей всі посміхніться!

І всі разом скажіть їм «Добрий день!»

 

Кожен з вас вже постарався –

До уроку приготувався

Тож девіз тепер згадаймо

І урок наш починаймо.

Девіз: На уроці підсумковім

Треба дружно працювати,

Щоб змогти на всі питання

Відповіді повні дати.

 

  1. Сьогодні у нас незвичайний урок

Сьогодні ми зробимо ще один крок Оля

В Країну Назв, країну чудову

Яка нас чекає й збагачує мову.

 

  1. Він предмети називає

На питання Хто? І Що?

Залюбки відповідає. Таня

Хто? – зайчисько,

Що? – вареник

Відгадали? Це – (іменник)

 

II. Повідомлення теми і мети уроку.

І зараз з вами знову

Згадаєм все про іменник

А у зошитах своїх

Число і тему запишіть

На сьогоднішньому уроці ми:

  • Поглибимо знання про іменник, як частину мови
  • Закріпимо уміння розпізнавати іменник у реченні
  • Визначати рід, число, правильно ставити питання, повторити про загальні і власні іменники, назви істот і неістот.

III. Мотивація навчальної діяльності.

Інтерактивна вправа «Очікування»

 

Діти, чого кожен з вас очікує від уроку?

  • Я очікую, що…(що на уроці буде цікаво)
  • Цей урок навчить мене…( робити висновки, складати розповіді)
  • Він навчить мене висловлювати своє ставлення до почутого.
  • Дізнаюсь про щось корисне, важливе
  • Будемо працювати в групах, парах
  • Ми закріпимо знання про іменник

 

IV. Закріплення і узагальнення вивченого про іменник.

Отже, мандрівка по чудовій мовній країні «Іменник» в пошуках скарбу для рідної матусі починається.

Перша зупинка «Єрудит». Ми перевіримо ваші знання з теми «Іменник». На цій зупинці ми пограємо з вами гру «Доповни речення».

 

-  Іменник – це частина мови, що означає…?

- Іменник відповідає на питання…?

- Назви істот відповідають на питання….?

- Іменники, які означають один предмет вживаються в….?

- Іменники, які означають багато предметів,вживаються в …?

- В однині іменники належать до …?

- В реченні іменник виступає…?

Друга зупинка «Місток каліграфічного письма»

  Молодці, діти! Із цим завданням ми впорались і вирушаємо до наступної зупинки «Місток каліграфічного письма». Щоб його перейти, ми повинні відгадати загадку.

Знаю я слово – у цілому світі

Краще і тепліше від сонця і квітів.

Слово це пестить, голубить і гріє

В душу дитячу вселяє надії.

Помандрувало від роду і до роду

І освятило людину й природу

                                              (мама)

- Діти, про кого ця загадка?

- Про маму.

Згадаємо правило каліграфічного письма.

Зошит свій я відкриваю

І під нахилом кладу

Ручку я ось так тримаю

Сяду рівно, не зігнусь

За роботу враз візьмусь

 

А тепер згадаймо правило правильного написання буквосполучення -ма,- ам,       -ама, -мама.

Моя мама – найкраща у світі.

(Кожна дитина придумує речення про маму, запитує дітей, хто яке речення записав)

Молодці, діти!

Третя зупинка «Плутанка»

Як слово мама звучить в українській мові, ми пригадаємо, прочитавши слово»плутанки»

Над цим завданням ми будемо працювати в групах

Робота в групах

Пригадаємо правило роботи в групах.

  1. Дотримуйся правила піднятої руки.
  2. Доброзичливо ставтеся один до одного.
  3. Не заважай іншим.
  4. Неперебивай товариша.
  5. Говори коротко
  6. Не повторюй думок інших.

Під час роботи в групах ви можете консультуватися, розмовляти, вибирати правильні відповіді.

Всі дії ваші повинні бути спрямовані на правельне виконання завдань.

 

Метод «Анаграми»

1 ряд                                    2 ряд                          3 ряд

Муамся                              тиам                          ньенка

Нямума                              тумася                      сенькамаму

Прочитайте слова про себе. Правильні відповиді запишіть на листочках і прикріпіть на дошку.

Робота -  в парах

А тепер подивіться на дошку. Утворіть словосполучення іменника з прикметником і запишіть їх в зошит. Якапара справиться із завданням,піднімають разом руки.

Мати (яка?) …. ніжна, красива

Матуся (яка? )…. чуйна, привітна

Ненька (яка?) … ласкава, добра

Із словом мама складемо речення.

Моя мама вишиває сорочку

Підкреслимо головні і другорядні члени речення. – Чим виступає в реченні іменник?

Отже, в реченні іменник виступає підметом.

Молодці! Які апекрасні речення про рідну матусю вис клали. Письменники, поети у своїх творах возвеличували матір – берегиню людського роду.

Т.Г.Шевченко писав: «Нічого кращого немає

Як та я мати молодая

З своїм дитятичком малим»

Наш український народ про матусю склав багато прислів’їв і приказок.

4. Наступна наша зупинка « Народ скаже, як завяже».

А які, діти, прислів’я про маму ви знаєте?

- На сонці тепло, а біля матері добре.

- У кого є ненька, у того й голівонька гладенька.

- Як мати рідненька, то й сорочка біленька.

- Мати одною рукою б’є, а другою гладить.

- На світі знайдем усе, крім рідної матері.

- Материна молитва з дна моря рятує.

- Всякій матері свої діти милі.

Подивіться, діти, на дошку, будь ласка. Перед вами записані прислівя. Ви їх уважно прочитайте і правильно запишіть (відновлювання прислівїв)

Птахрадієвесніадитяматері.

Удитинизаболитьпальчикавматерісерце.

У кого на парті підсніжник – списує перше прислівя.

У кого на парті пролісок – списує друге прислів’я.

- Прочитайте перше прислів’я.

- Поясніть його зміст.

- Прочитайте друге прислівя.

- Як ви розумієте зміст цього прислів’я?

Перш ніжвиконати наступне завдання ми згадаємо з вами про іменники істот і неістот

  • Іменники істот відповідають на питання - хто?
  • Іменники неістот відповідають на питання - що?
  • Підсніжники виписують іменники істот.
  • Проліски – іменники неістот.

 

(Біля дошки працюють двоє дітей)

Що?  Весні, пальчик, серце.

Хто?  Птах, дитя, матері.

Фізкультхвилинка (музичний супровід з рухами)

 

5. Рід іменників. Зупинка «Триколірна галявина»

- Пригадаємо, до якого роду можуть належити іменники?

- Чи можна визначити рід іменника в множині?

- Чи правильне твердження, що іменники змінюються за родами?

- Чому? Іменники належать до одного з трьох родів.

Дітям памятати слід

Чоловічий значить «він»

Учень, хвіст, портфель, пінгвін.

А жіночий рід «вона»

Дружба, ластівка, весна.

Є й середній рід – «воно»

Вухо, яблуко, вікно.

Гра «Плескання в долоні». 1 ряд – іменники ч.р.,

2 ряд – іменники ж.р., 3 ряд – іменники с.р.

 (3 дітей біля дошки)

ж.р. малина, тополя, пшениця, хмарка.

ч.р. голуб, виноград, диктант, ячмінь, костюм, степ.

с.р. яблука, пальто, серце, жито, небо.

 

Слова, для визначення роду іменників

Малина, яблуко, голуб, пальто, виноград, тополя, серце, диктант, жито, пшениця, ячмінь, вівця, костюм, степ, небо, хмарка.

 

Творча вправа. (Працюємо разом, по 1 учню біля дошки)

Від іменників ч.р. утворити іменники ж.р. і с.р.

Кіт – кішка, кошеня.

Ведмідь – ведмедиця, ведмежа.

Заєць – зайчиха, зайченя.

Лис – лисиця, лисеня.

Молодці. Із цим завданням справились.

Отже іменники в однині належать до одного із трьох родів (ч. ж. с)

  1. Наступна зупинка «Прямий шлях»
  • Пригадаємо з вами, що іменники, які означають один предмет, вживаються в однині.
  • Іменники, що означають багато предметів, вживаються в множині.

 

Напевне, кожен знає.

Число іменник має.

Якщо один – це однина.

Якщо багато – множина.

Проведемо вибірковий диктант.

Діти, у яких на партах підсніжник, записують іменники в однині, а в кого пролісок – іменники в множині.

(2 дітей працюють біля дошки).

Пісні, руки, голос, усмішка, серце, ночі, зорі, пташка, бджілка, сини, квіти.

 

Сьома зупинка «Моя матуся»

Для кожного із вас мама – найдорожча людина. Спробуйте скласти розповідь про свою матінку, використовуючи початок речення.

Мою маму звати…

Вона працює…

Матуся любить…

Рідненька допомагає мені…

Ми з татком допомагаємо мамі…

Я дуже…

 

Наступне завдання – робота в парах.

Перед вами лежать листочки у вигляді хмарино, на яких ви створити чарівний віночок для мами.

Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

 

 

 

Моя мама мов…

 

 

 

(Діти виходять до дошки і у вигляді віночка прикріплюють свої завдання).

І ось ми з вами віднайшли скарб для вашої матусі. І кожна дитина зрозуміла, що найбільшим скарбом для матері є ваше добре слово, увага,чуйність, милосердя.

Д/з

Підсумок уроку.

  • Яка частина мови побувала в гостях?
  • Якою була ця «мандрівка» для вас?
  • Для мене сьогодні цікавим було…
  • Для мене важливим було….
  • На уроці я дізнався, що…
  • Отримана сьогодні інформація дозволяє зробити висновок, що….
docx
Додано
9 січня
Переглядів
113
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку