1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

Урок української мови у 3 класі на тему :"Корінь слова"

Про матеріал

В ході уроку забезпечити закріплення і узагальнення слідуючих понять: будова слова, будова рослини, родовід, частини слова: основа, закінчення, корінь, суфікс, префікс. Систематизувати знання про роль кожної частини слова та уміння їх визначати. Розвивати орфографічні навички на основі аналізу будови слова.Збагачувати словниковий запас учнів, вчити добирати влучні слова для використання у мовленні.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка уроку

української мови,

проведеного в 3- В класі

Тема: „ Будова слова”

Вчитель: Біюн Світлана Леонідівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Будова слова.

Мета: В ході уроку забезпечити закріплення і узагальнення слідуючих понять: будова слова, будова рослини, родовід, частини слова: основа, закінчення, корінь, суфікс, префікс. Систематизувати знання про роль кожної частини слова та уміння їх визначати. Розвивати орфографічні навички на основі аналізу будови слова.Збагачувати словниковий запас учнів, вчити добирати влучні слова для використання у мовленні.

 Розвивати уміння аналізувати, виділяти головне, знаходити причинно-    наслідкові зв`язки, узагальнювати, робити висновки. Формувати уміння працювати з підручником, самостійно застосовувати правило. Вчити бути уважними, розвивати уміння планувати свої дії, самостійно контролювати кінцевий результат.контролювати уміння організовувати своє робоче місце. Розвивати емоції учнів, створюючи на уроці ситуації подиву, радості. Розкриваючи значимість питань, які розглядаються- розвивати інтерес до навчання.

                    Сприяти вихованню любові до оточуючого світу, бажанню допомогти  один одному. Виховувати почуття відповідальності. Формувати позитивні відношення до однокласників, уміння оцінювати результати власних дій і дій товаришів.

     Тип: інтегрований урок узагальнення знань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Організація учнів.

1.Вступ учителя:

Любі хлопці та дівчата,

                              В класі в нас сьогодні свято.

                              А тому поважні гості

                              Завітали в добрий час.

  Ми вітаєм їх поклоном,

                              Посмішкою, добрим словом.

                              І іще, вам обіцяєм,

                              Й не пуста все це розмова,

                              що впродовж цього уроку

                              Не дамо вам нудьгувати

                              Й вивчимо будову слова.

2.Оголошення теми і мотивація навчальної діяльності:

    - Cьогодні у нас незвичайний урок. На дошці – завдання – проблеми. Нам треба розібратися що означає слово БУДОВА , де ми зустрічаємось з будовою чого – небудь .

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Проведення аналогій зі словом „ будова”.

    - Все в світі, що оточує нас, розвивається, перетворюється, змінюється.Якщо ми зустрічаємось з чимось новим, нам хочеться дізнатись з чого воно будується.Будувати – значить утворювати щось нове. В природі все має свою будову. Пригадайте з чого будується рослина. ( На дошці малюнок рослини. Діти розповідають по ньому з яких частин будується рослина: корінь, стебло, листя, квітка, плід.)

   - Розкажіть з кого складається ваша родина.( За малюнком родоводу учні розказують про будову сім`ї).

   - Отже все в природі має свою будову. Навіть слово!

2.Оголошення теми.

   - Сьогодні на уроці перед нами стоїть питання:

       Для чого ми вчимося визначати будову слова?

Щоб відповісти на нього, нам треба розв`язати наступні завдання: ( завдання записані на дошці і не озвучуються вчителем).

  1. З чого будується слово?
  2. Роль частин слова. Правопис слів. Чи кожна частина слова утворює нові слова?
  3. Для чого утворюються нові слова?

ІІІ. Узагальнення опорних знань.

  1. Читання опорної схеми.

  - Щоб відповісти на перше питання – прочитайте опрну схему: „ Будова слова”.  ( діти  читають)

-Ви добре справилися з відтворенням теоретичного матеріалу, виконаємо практичні вправи.

 

2. Вправа на добір споріднених слів.

   - перед вами – кросворд. Заповніть його , утворивши від поданих слів нові.

 

 

л

і

с

л

і

с

 

 

 

 

 

л

і

с

 

 

 

 

л

і

с

 

 

 

 

 

 

б

і

г

 

б

і

г

 

 

 

б

і

г

 

 

 

б

і

г

 

  - За допомогою яких частин слова утворилися нові слова?( За допомогою префікса і суфікса).

Зробіть висновок: Яка роль префікса і суфікса?( префікс і суфікс утворюють нові слова).

  3.Вправа на зміну форми слова.

  - Змініть слово „ ліс” так, щоб речення були пов`язані між собою.

                      Важливе значення в очищенні повітря відіграє ліс.  Без ліс... в місті було б важче дихати. Тому що дерева в ліс... „ дихають” вуглекислим газом, а

 „ видихають” кисень. Надзвичайно корисно вдихати повітря, прогулюючись ліс... .

 Зробіть висновок: Для чого служить закінчення? (Закінчення служить для зв`язку слів в реченні).

   4. Вправа „ Встав пропущену букву”.

            Ро... рахувати, в...рба, ...фотографувати, ро... инка, бе... страшний, л...сти, ...ламати, ро...слина. ( діти вставляють пропущені букви, пояснюючи свій вибір).

    - На які групи можна поділити слова? На які вивчені нами орфограми ?

 Зробіть висновок: Як треба писати слова? Користуйтесь опорною схемою.

   5.Фізкульт. Хвилинка.

 

 ( Діти читають вірш і виконують вправи)

 

    Нумо, друзі, всі шикуйсь,

    До зарядки приготуйсь.

    Дружно вправи починай

    І морфеми розучай.

         Слів споріднених частина,

     І для всіх вона єдина,

     Райдугою зависає.

     Якщо довга кочерга

    Корінь в слові зачіпа,

    Тут ніхто не заперечить-

    Перед коренем є префікс.

         Ось дашечок підбігає

    І за коренем сідає,

    Та не просто відпочити,

    А нові слова творити.

 

    А основа добре дбає,

    Всі морфеми обнімає.

    Лиш закінчення жене

    І до себе не бере.

    А маленький цей квадратик,

     Наче неслухняний братик,

     Скаче все туда – сюда

6.  Пошукова вправа.

    Знайдіть в підручнику „ Я і Україна” слова на вивчені орфограми.( діти називають сторінку, слово і орфограму).

      7.Вправа на влучне використання слів.

        - вставте пропущені слова так, щоб утворився зв`язний текст:

         Давним- давно звірі ще не мали хвостів. Вирішив Господь роздати їм хвости.

         Першим прибіг вовк. Він вибрав собі величезний страшний ...  .

         За ним прийшла лисиця. Їй сподобався рудий пухнастий ...   .

         Зайчик запізнився. Йому дістався лише маленький куций  ...  .

      8. Самостійна робота.

       - Розбір за будовою слів: клен, садок, перехід, замальований.

      ІV. Підсумок уроку.

        - То який же висновок можна зробити, підсумувавши наші дослідження?

 ( Ми вчимося визначати будову слова для того, щоб правильно писати слова.Вміти утворювати нові слова, влучно їх використовувати в своєму мовленні.)          

Д/З : Різнорівневі вправи за підручником

 Пам`ятайте, любі діти,

                             У житті всім потрібні знання

                             А ще завжди слід добро творити

                             Щохвилини та щодня!!!

 

 

-----------------------------------                                             -------------------------------------------

 

Клен

                                                                                           Клен

Садок  

                                                                                          Садок

Перехід

                                                                                           Перехід

 

Замальований                                                                   замальований

 

 

 

-----------------------------------                                             -------------------------------------------

 

Клен

                                                                                           Клен

Садок  

                                                                                          Садок

Перехід

                                                                                           Перехід

 

Замальований                                                                   замальований

 

-----------------------------------                                             -------------------------------------------

 

Клен

                                                                                           Клен

Садок  

                                                                                          Садок

Перехід

                                                                                           Перехід

 

Замальований                                                                   замальований

 

-----------------------------------                                             -------------------------------------------

 

Клен

                                                                                           Клен

Садок  

                                                                                          Садок

Перехід

                                                                                           Перехід

 

Замальований                                                                   замальований

 

 

doc
Додано
8 січня
Переглядів
192
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку