Урок-квест по темі «Трикутники. Ознаки рівності трикутників»
7-Б клас геометрія
Мета уроку:
Тип уроку: повторення, розширення й поглиблення знань.
Обладнання: комп’ютер, комп’ютерна презентація, мережа Інтернет, онлайн тести, генератор QR-кодів, картки-маршрути.
«Вчитися можна лише весело. Щоб перетравити знання, потрібно поглинати їх з апетитом»
АнатольФранс
Хід уроку:
І. Вступна частина.
Готовніть до уроку.Привітання. Запис числа, класної роботи, теми в зошит.
ІІ. Оголошення теми, постановка завдань.
Я хочу, щоб Ви сьогодні були -
кмітливими
відкритими
енергійними
старанними
творчими
Як ви вже здогадались, урок проведемо у вигляді квесту.
ІІІ. Проходження квесту
Ми об’єднаємось у команди, виберемо капітанів, отримаємо картки-маршрути і будемо розв’язувати завдання, але спочатку оговоримо правила гри.
Правила гри:
Дотримуватися послідовності виконання завдань.
Діяти швидко, рішуче.
Виконувати колективно завдання.
Поважати суперників.
Український поет Богдан-Ігор Антонич сказав: «Щастя – це трикутник, а в нім три боки: віра, надія, любов».
Отже, наші команди будуть вірити, надіятися і любити (кожній дитині роздаю слова «віра», «надія», «любов», таким чином визначилися 3 команди). Вибираю капітана за віком (найстарший за датою народження). Роздаю картки-маршрути, діти починають проходити квест.
Завдання 1. Розвязання кросворду. (перевірка теоретичних знань з теми).6-7 хв.
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
1 |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
2 |
X |
X |
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
X |
X |
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
3 |
X |
|
X |
X |
|
X |
X |
X |
X |
4 |
X |
X |
X |
5 |
X |
X |
X |
X |
X |
6 |
|
|
|
7 |
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
X |
|
X |
X |
X |
9 |
X |
X |
|
X |
|
|
X |
|
|
X |
X |
X |
|
X |
X |
X |
|
X |
X |
X |
|
X |
X |
|
X |
X |
|
X |
X |
|
X |
X |
X |
|
X |
X |
X |
|
X |
X |
X |
|
X |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
X |
X |
X |
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
X |
X |
|
X |
X |
X |
|
X |
X |
X |
|
X |
X |
X |
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
X |
X |
|
X |
X |
X |
|
X |
X |
X |
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
X |
X |
X |
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
X |
12 |
|
|
|
|
|
|
X |
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
По горизонталі:
6. Трикутник, усі сторони якого мають різні довжини. 10. Якщо у трикутнику всі кути рівні, то він ... 11. Якщо в трикутнику два кути рівні, то він ... 12. Відрізок, що сполучає вершину трикутника із серединою протилежної сторони.
По вертикалі:
1. Перпендикуляр, проведений з вершини трикутника до прямої, що містить його протилежну сторону. 2. Рівні сторони рівнобедреного трикутника. 3. У рівносторонньому трикутнику всі кути ... 4. В будь-якому трикутнику бісектриси перетинаються в одній точці, яка називається... 5. Відрізок бісектриси кута трикутника, що сполучає вершину трикутника з точкою протилежної сторони. 7. В будь-якому трикутнику три висоти або їх продовження перетинаються в одній точці, яка називається... 8. Сторона рівнобедренного трикутника. 9. У будь-якому трикутнику медіани перетинаються в одній точці, яка називається...
http://puzzlecup.com/?guess=2935F8449024BFAU
Завдання 2. (проходження тесту). 6-7 хв.
На початку виконання цього завдання пояснюю теорію про QR-код, як за допомогою смартфона можна відсканувати код і відкрити онлайн дане завдання.
https://onlinetestpad.com/hox55e47got2u
Завдання в тесті:
1.Який із зображених на малюнку трикутників є рівнобедренним?
2.Знайти периметр рівнобедреного трикутника, якщо його бічна сторона дорівнює 4 см, а основа 3 см?
3.АМ, ВN, CL - медіани трикутника АВС. Яка з них є ще й бісектрисою і висотою, якщо кут А дорівнює куту В, а кут В не дорівнює куту С?
4.Одна сторона трикутника вдвічі менша від другої і на 3 см менша від третьої. Знайдіть цю сторону трикутника, якщойого периметр дорівнює 23 см.
5. У трикутнику АВС АВ=АС. Точка М така, що ВМ=МС. Укажіть неправильне твердження.
Завдання 3. («жива задача»)5-6 хв. Від голови дівчини в два боки натягнута нитка до підлоги однакової довжини. Діти повинні побачити рівнобедрений трикутник, дівчина – це медіана. Довести рівність трикутників, що утворились. Виміряти довжину підлоги за допомогою розміру ноги і від периметру відняти довжину нитки та довжину підлоги.
Довжина нитки = 2 м 15 см
38 розмір ноги = 25 см
37 розмір ноги= 24см
Периметр трикутника = 5 м10см
Знайти зріст дівчини.
Завдання 4. Знаходження трикутників на малюнку (бібліотека) 5 хв. В бібліотеці на стелажі виставки нових надходжень захована математична книга, в якій завдання порахувати кількість трикутників. (Мій урок проходив 22 січня – День соборності України, тому 2 хвилини бібліотекар на початку завдання розповіла про свято).
Завдання 5. 5 хв. Розгадування ребусів (шестикласники нашої школи намалювали геометричні ребуси, які потрібно розгадати учням).
Завдання 6. 5 хв. Геометрична феєрія.
За кожне виконане завдання діти отримували бали у вигляді геометричних фігур (вирізалися з кольорового паперу). Ці фігури потрібно наклеїти кожній команді на ватман у вигляді якоїсь фігури.
Перемагає та команда, яка набрала найбільшу кількість фігур.
ІV. Рефлексія
Що я дізнався нового…
Мені сподобалось…
Мені не сподобалось…
V. Домашнє завдання
П.11-16(підручник О.С. Істер) повторити, д.с.р. № 3 стор. 96-97
готуємось до контрольної роботи.
VІ. Підбиття підсумків.