Урок-квест  Українська мова. Закріплення і узагальнення знань про слова, що означають ознаки предметів.  Природознавство. Рослини навесні.

Про матеріал

Урок з української мови, природознавства та літературного читання для учнів 2-го класу (урок-квест)

Тема:

  • Ø Українська мова. Закріплення і узагальнення знань про слова, що означають ознаки предметів.
  • Ø Природознавство. Рослини навесні.
  • Ø Літературне читання. Вступ до розділу «Ой, весна, весна, днем красна…»

Мета:

  • ü Ознайомити дітей з ранньоквітучими рослинами, які потребують охорони.
  • ü Вчити дітей виділяти картини природи весни за певними ознаками, збагачувати свій життєвий досвіт надбанням народу.
  • ü Закріпити та узагальнити знання про прикметник, не називаючи його.
  • ü Розвивати логічне мислення, зв'язне мовлення, спостережливість.
  • ü Виховувати любов до природи, естетичні почуття, вміння працювати в колективі.

Тип уроку: інтегрований

Перегляд файлу

Урок з української мови, природознавства та літературного читання  для учнів 2-го класу (урок-квест)

 

Тема:

 

  • Українська мова. Закріплення і узагальнення знань про слова, що означають ознаки предметів.
  • Природознавство. Рослини навесні.
  • Літературне читання. Вступ до розділу «Ой, весна, весна, днем красна…»

 

Мета:

  • Ознайомити дітей з ранньоквітучими рослинами, які потребують охорони.
  • Вчити дітей виділяти картини природи весни за певними ознаками, збагачувати свій життєвий досвіт надбанням народу.
  • Закріпити та узагальнити знання про прикметник, не називаючи його.
  • Розвивати логічне мислення, звязне мовлення, спостережливість.
  • Виховувати любов до природи, естетичні почуття, вміння працювати в колективі.

 

Тип уроку: інтегрований

 

Обладнання: мультимедійна презентація, квестові завдання, пазли квітів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

1. Організація класу

1.1. Привітання

- Ви почули вже дзвінок?

Починаємо урок.

Кожен з вас приготувався

На перерві постарався.

Перед вами нелегкі завдання

Тож бажаю успіхів в навчанні!

2. Актуалізація знань

2.1. Слайд – шоу «Весна прийшла»

- Сьогоднішній урок ми розпочнемо з приємних хвилин милування природою.

(Кожен рядок вірша відповідає слайду.)

- Пригріло ясне сонечко і задзвенів струмок

Підсніжник ніжний, трепетний пробився крізь сніжок

Вода співає пісеньку,  зимі прийшов кінець!

Листочок ручки витягнув в зелений пагінець.

Весна теплом торкнулася, промінням золотим

Теплом своїм повіяла над лісом молодим.

Земля від сну прокинулась і знову ожила,

Зимову ковдру скинула від сонця і тепла.

2.2. Бесіда

- Що відбувається внаслідок пробудження землі? (Зявляються перші весняні квіти)

- В яку групу вони обєднані? (Групу першоцвітів)

- Наше довідкове бюро дає пояснення з тлумачного словника слова «першоцвіти».

Слайд

Першоцвіти    рослини, у яких розпускання квітів відбувається ще до появи листків на деревах.

3. Мотивація навчальної діяльності

3.1. Повідомлення теми і мети уроку

- Адже,  сьогодні на уроці ми будемо закріплювати знання про прикметник та весняні квіти та зробимо вступ до розділу літературного читання «Ой, весна, весна, днем красна…»

3.2. Введення ігрової ситуації

- Ми вирушаємо в подорож, до весняного лісу. І наше завдання  – захистити від зникнення першоцвіти.

Зберігаючи окремо кожну весняну квіточку, ми виконуватимемо завдання. За правильне виконання його команда отримуватиме пазл. Внаслідок чого складеться картинка, певної квіточки. Це і буде ключ для відкриття чарівного куточка природи.

3.3. Встановлення правил

- Щоб подорож наша стала цікавою та плідною потрібно:

Слайд

  • Думати швидко.
  • Відповідати чітко.
  • Друзям не заважати.
  • Хвилин уроку не марнувати.

4. Основна частина

- На перерві ви мали змогу обєднатися в команди (5 команд). Оберіть капітана, який стежитиме за порядком у команді. Назвемо їх.
 

4.1. Читання слів з пропущеними літерами

П●ДСН●ЖН●К          (Підсніжник)

ПР●Л●С●К         (Пролісок)

КР●К●С                       (Крокус)

Ф●●ЛК●                   (Фіалка)

       (Конвалія)

- Молодці! За кожне виконане завдання ви отримуватимете пазл квітки, яку потрібно захистити від зникнення з наших лісів.

4.2. Робота  з анаграмами

- Ось пробивається з-під снігу трепетний підсніжник. Його прохання:

а) відновити слова, в яких букви помінялися місцями, та підібрати до них по два слова, що означають ознаку предмета.

Підказка: ці слова означають фактори, які необхідні для росту рослин.

1 команда     ЦЕНОС       (сонце)

2 команда     ЯРВІТПО    (повітря)

3 команда     ЕТОЛП        (тепло)

4 команда     ОВАД          (вода)

5 команда     ОЛВСІТ      (світло)

Сонце – пекуче, яскраве

Повітря – свіже, холодне

Тепло – ніжне, приємне

Вода – чиста, прозора

Світло – яскраве, тьмяне

Висновок. Команди отримують пазл квітки.

4.3. Робота з реченням

- На нашому шляху зявилася ще одна квіточка,  яка потребує нашої допомоги. Це – пролісок.

Завдання: прочитати і записати речення, встановивши межі слів, підкреслити прикметники

1 команда      Ізвологоїземлівибираютьсямаленькікрокуси.

2 команда      Фіалкинагадуютьмаленькіозерцянаснігу.

3 команда      Хоробріпідсніжникинебоятьсясильнихморозів.

4 команда      Проліскиряснимкилимомвкриваютьлісовігалявини.

5 команда      Конваліїмаютьлегкийароматлісовоїсвіжості.

Висновок. Команди отримують пазл своєї квіточки.

4.4. Робота з народними прикметами

- Вирушаємо далі. Нас зустрічає крокус або шафран. Він попереджає, що потрібно добре знати народні прикмети для того, щоб погода не завадила нам у справах. Тож потурбуємося і про цю квіточку.

Завдання: Записати розсипані народні прикмети. Виписати слова, що означають ознаку предмета. Змінити їх за зразком: один – багато.

1 команда      Березні літає в дятел – весна буде пізня.

                        (В березні літає дятел – весна буде пізня).

2 команда      Грім березні у ранній – чекай морозу.

                        (Ранній грім у березні -  чекай морозу).

3 команда      Черемха зацвітає приморозком останнім перед.

                        (Черемха зацвітає перед останнім приморозком).  

4 команда      Рясно цвіте вишня – багатий урожай на жита.

                       (Рясно цвіте вишня – на багатий урожай жита).

5 команда      Ластівка обіцяє – теплий день вилітає.

                       (Ластівка вилітає – теплий день обіцяє).

Висновок. Команди отримують пазл своєї квіточки.

 

4.5. Робота з веснянкою

- Знаючи, якою буде погода ми можемо впевнено мандрувати далі. І наступна квітка, яка потребує захисту – це фіалка. Вона пропонує роботу з веснянкою.

а) Читання веснянки колективно.

б) Завдання.  Продовжити речення опираючись на текст веснянки

1 команда      Розмова ведеться між _____  (весною і дітьми).

2 команда      Діти хотіли дізнатися, що _____   (весна їм принесла).

3 команда      Весна принесла дітям _______ (літечко, житечко, пшеницю, пашницю, квіточки).

4 команда     У веснянці вжито такі образні вислови: _____(днем красна, озимая пшениця, усякая пашниця, чарівні квіточки).

5 команда   Весна принесла всі ці блага, щоб _____ (квітчались діточки). 

Висновок. Команди отримують пазл своєї квіточки.

4.6. Робота зі словом «першоцвіти»

- До нас у травичці щиро посміхається конвалія. Вона також протягує свій трепетний листочок і благає про допомогу. Це завдання для капітанів, а їм допомагатимуть всі учасники команди.

Завдання: З букв слова «першоцвіти» скласти інші слова.

Підказка. Можна декілька разів вживати одну і ту ж букву.

(Цвіт, віти, рот, шов, решето, ревіти, рити…)

Висновок. Команди отримують пазл своєї квіточки.

5. Підведення підсумків

- Працювали ви не марно, тому отримали гарні результати - зберегли від зникнення квіти. А ще на партах з пазлів утворилися квіти. Познайомимося з ними ближче.

5.1. Коротка розповідь про квіти

Кожна команда розповідає про свою квітку.

Підсніжник

Наукова назва квітки «галантус», що означає молочна крапля. Старовинна легенда розповідає, що стара Зима зі своїми супутниками Морозом і Вітром вирішили не пускати на землю красуню Весну. Але сміливий підсніжник, розправивши пелюстки, попросив захисту у Сонця. Сонце зігріло Землю і відкрило дорогу Весні.

Пролісок

Проліски називають вісниками весни. Вони квітнуть навіть при нульовій температурі. Виявляється, що в цей час температура всередині квітки – близько восьми градусів тепла! Вона влаштована так, що її чашечка, немов маленьке дзеркальце, вбирає сонячне проміння.

 

Крокус

Крокус має ще одну назву – шафран. Життя квітки недовговічне, всього два тижні. Вона зявляється раніше, ніж встигають розвинутися листочки. А ще крокус в давні часи підносили, як найдорожчий і вишуканий подарунок імператорам та королям, так як квітка цінувалася на вагу золота.

Фіалка

Фіалка – тіньовитривала рослина. Фіалки знайшли себе у медицині. Їх квіти використовують при хворобах нирок та бронхіті. Також фіалки, завдяки їхньому приємному аромату використовують у парфюмерії.

Конвалія

Період цвітіння у конвалії короткий. Через 10 днів квіти опадають, а на їх місці зявляються маленькі яскраві ягоди. Вони отруйні. З відомих казок братів Грім можна дізнатися, що ці квіти – перлини з розірваного намиста Білосніжки, що служать крихітним гномам ліхтариками. Адже в ці дзвіночки ховається ночами сонячний зайчик.

5.2. Розповідь вчителя про занесення першоцвітів до Червоної книги

- Ми багато говорили про першоцвіти. Всі вони занесені до Червоної книги. Масове зривання х може привести до того, що вони опиняться на межі зникнення. Тож залишимо їх там, де вони виросли.

5.3. Перегляд відеоролика «Перші весняні квіти»

- Наші ж весняні квіти дякують за дбайливе ставлення. І тому запрошують відвідати чарівні куточки нашої рідної землі. Адже це все – наш дім, який Бог створив для людей. І краса цього творіння нехай відкриється у ваших людських душах почуттям любові і милосердя.

6. Підсумок уроку

- Що найбільше вам сподобалося на уроці?

- Що було найважчим?

- Від чого ви отримали задоволення?

 

 

 

1

 

docx
Додано
15 травня 2018
Переглядів
1421
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку