Тема: «Яка вона – Ліна Костенко?»
Мета: поглибити знання здобувачів освіти про життя і творчість Ліни Костенко; розвивати увагу, кмітливість; виховувати вміння працювати командою та приймати рішення в неочікуваних ситуаціях.
Обладнання: мультимедійний проєктор, портрет Ліни Костенко, вишитий рушник, калина, роздатковий матеріал, презентація, книжково-ілюстративна виставка; відеоролик «Ліна Костенко», ребуси, маршрутний лист.
Перебіг уроку:
І. Організаційний момент
1. Перевірка наявності учнів та учнівських зошитів
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
Вчитель. Доброго дня учні! Я рада вітати учасників сьогоднішнього турніру . Зверніть увагу на кульки, які причіплені у вашому класі. У 5 кулях білого кольору заховані слова, які допоможуть вам відгадати видатну особистість України.. І саме про неї ми сьогодні поговоримо. Мені потрібні помічники з класу. Будь ласка, прошу підійти до мене 5 осіб. Друзі, давайте подивимося, що ж знаходиться в кулях.
(Проколюються або лускаються кулі й учні зачитують слова)
Вчитель. Прошу всіх учасників зайняти свої місця. А тепер скажіть, будь ласка, кого стосуються, на вашу думку, ці риси особистості: красива жінка, 19 березня, виповнюється 93 роки, не носить політичної біжутерії, її вірші нікого не залишать байдужим ?
(Відповіді дітей)
Вчитель. Добре, дякую. Дізнатись, який же варіант насправді правильний, нам допоможе остання куля. (Останній п’ятий учасник проколює кулю й зачитує слова – Ліна Костенко)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Оголошення теми й мети уроку
Вчитель. Отже, наш квест присвячений життю і творчості Ліни Костенко.
Тож що ж таке квест ?
Квест – це аматорське спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими гравцями.
Вчитель. Зараз вашій увазі презентація “Цікаві факти про життя та творчість Ліни Костенко”.
(показ презентації)
Вправа «Оплески»
(Мета: підвищення настрою й самооцінки, активізація учасників турніру)
Вчитель. А зараз, друзі, хочу запропонувати вам гру «Оплески».
Прошу встати всіх тих, хто володіє певними вміннями або якостями, які я називатиму. Інші учасники аплодують тим, хто встав.
Встаньте ті, хто вміє:
- малювати;
- грати на музичному інструменті;
- танцювати;
- вишивати;
- писати вірші
Встаньте ті, хто мріє стати:
- вчителем;
- поетом;
- художником;
- візажистом;
- хто мріє стрибнути з парашутом.
Молодці, ви дуже добре підтримували один одного. І по ваших обличчях я бачу, що настрій у вас значно покращився, з'явилися посмішки. Тож продовжимо наше спілкування вже в іншій формі.
Зараз ви отримаєте маршрутні листи, де розписані станції там вкажіть назву своєї команди.
Станція № 1
“Правда - неправда”
Вчитель: Завдання полягає в тому, щоб підтвердити чи спростувати твердження. Капітани команд зачитують відповіді та отримують 3 пазли з картинки, яку вкінці складуть. Кожна правильна відповідь оцінюється вчителем та фіксується на дошці.
1 команда
Мабуть, це одна з найвідоміших історій про поетесу. У 2005 році вона відмовилась приймати звання Героя України від тодішнього президента Віктора Ющенка зі словами «Політичної біжутерії не ношу!»
Може, Ейнштейн і був трієчником, а от Ліна Костенко закінчила школу з медаллю.
Ліна Василівна дійсно почесний професор, але, на жаль для студентів КНУ, Києво-Могилянської академії.
Насправді письменниця хотіла стати льотчицею. Одного разу навіть стрибнула з горища з маминою парасолькою замість парашута.
Батька майбутньої поетеси, інтелігента, директора школи дійсно декілька разів арештовувало НКВС – одного разу це перетворилась на майже десятирічне заслання.
Так, таке ім’я у 2015 році дали планеті № 290127!
Ліна Костенко дійсно вчилась у Літінституті, але вступила вона туди сама за конкурсом.
Другий чоловік Костенко, Василь Цвіркунов, дійсно понад десять років очолював кіностудію. Саме за його підтримки у світ вийшли «Тіні забутих предків», «В бій ідуть тільки «старі», «За двома зайцями» та багато інших.
Станція №2
“Пошук слів” Завдання станції полягає в розгадуванні слів з букв, які знаходяться в кружечку. Слова записувати у колонках, як кросворд.
Оцінюється станція в 10 балів. Вчитель оцінює учнів та дає дітям 3 пазли з картинки.
п |
у |
х |
||||||||
і |
||||||||||
К |
р |
и |
Л |
а |
||||||
’я |
|
і |
|
п |
||||||
н |
а |
д |
і |
я |
||||||
а |
|
с |
||||||||
н |
||||||||||
я |
||||||||||
Станція №3
“Всезнайко”
Вчитель: Завдання станції полягає в тому, щоб правильно розгадати два ребуси.
Оцінюється станція в 10 балів. Вчитель виставляє бал, та натомість віддає дітям 3 пазли з картинки.
1 команда
6. на
Відповідь: Чайка на крижині
2 команда
9. у кружальця
Станція №4
“Склади пазл”
Вчитель: остання станція, отримані пазли потрібно скласти.
1 команда
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 команда
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІV. Домашнє завдання.