Розробка гри-квесту
на основі уроку з курсу
«Я досліджую світ» у 3 класі
(За програмою О. Я. Савченко)
Тема: Вода у природі
Мета: закріпити одержані знання здобувачів освіти про властивості води, про зміни станів води; розширити уявлення про взаємозв’язки води з іншими об’єктами природи; виховувати бережливе ставлення до води, розвивати вміння аналізувати, робити висновки; вчити працювати дружньо в групах, правильно і охайно проводити досліди; навчати дітей вирішувати логічні завдання шляхом підказок і пошуку рішень в нестандартних ситуаціях; формувати відповідальне ставлення до навколишнього світу.
Обладнання: мапа, відеопрезентація, роздаткові дидактичні матеріали, аудіо записи, склянка з водою, набір речовин та посуду для проведення дослідів, предметні малюнки, картки, фарби, олівці, папір, клей, ножиці, кросворди, скринька із замком, призи-нагороди
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань
Перебіг заходу
І. Організаційна частина.
Привітання. Ранкове коло
Візьмемося за руки, всі скажем: «Добрий день!»
Пізнаємо науки – і не змарнуєм день!
Вчитель: Діти, пропоную вам узяти до себе в руки цю малесеньку хмаринку, передавайте її одне одному із якимось гарним побажанням.
Наша хмаринка залишила гарні крапельки дощику тут на столі, візьміть собі кожен одну краплю того кольору, який вам більше до вподоби ( синій чи блакитний). Ось так у нас утворилися дві команди, дякую, а тепер , будь ласка, займіть свої місця.
Команди, для вас перше завдання: відгадати, про що йтиметься мова у нас на уроці. Для цього зіграємо у гру «Банани»
Розшифруйте слово,закресливши зайві букви.
АААВААААОАААААДААААА
Правильно, ми поговоримо про воду.
А що ми знаємо про воду? Яка вона? Зіграймо у гру «Так чи ні» з цеглинками Lego. Для роботи візьміть синю і блакитну. Блакитна «Так», синя – «Ні». Перевірити свої відповіді можна з відеопрезентації.
Вода прозора?
Має запах?
Має смак?
Текуча?
Сипуча?
Має власну форму?
Молодці! Як добре ви відповідали!
А тепер маю невідкладну справу. Нам надійшов лист у пляшці від
Пана Пірата. ( Учитель дістає із спеціально підготовленої пляшки лист) Ось він:
Лист
«Доброго дня, мої юні знавці природи. Я залишився на Безлюдному острові. Прошу, надішліть мені, будь ласка, мій скарб, який я приберіг. За допомогою мапи ви знайдете скриньку зі скарбом. Дякую. Чекаю з нетерпінням»
І є мапа. Роздивімося її. Так, тут є «Озеро Ребусне», «Річка Кросвордна», « Роздоріжжя Міркувальне», « Море Пригод», «Берег Відпочинку», «Корабель Дослідників»…
Початок гри-квесту
"Візитівка"
Команди мають обрати назву і презентувати себе. Кожна команда має свій колір, у кожного учасника є наліпка-малюнок.
Гра-квест починається з урочистого привітання команд учасників, що презентують свою назву і гасло-заклики.
Для прикладу, можна запропонувати команди «Росинки» та «Хмаринки»
Росинки:
Ми зродилися уранці,
Водимо з квітками танці,
Мов перлинки, блищимо,
На листочках сидимо.
Ось підем до сонця в гості,
Щоб сміятись з високості.
Хмаринки:
Ми пухнасті та веселі,
Хоч не маємо оселі,
Несемо усім гостинці:
Дощик і сніжок в торбинці.
Після привітання команди «Росинки» та «Хмаринки» будуть отримувати завдання, кожен своє, за правильні відповіді їм, крім переходу до нового завдання, даватимуть фішки «Піастри», які вони зможуть поміняти в кінці гри на подарунок-нагороду.
Перша зупинка – «Озеро Ребусне».
Для команди «Росинки» Для команди «Хмаринки»
Наступна зупинка – Річка Кросвордна.
Давайте розгадаємо кросворд.
Для команди «Росинки»
|
|
В |
Е |
С |
Е |
Л |
К |
А |
Д |
О |
Щ |
|
|||||
Л |
І |
Д |
|
|||||
П |
А |
Р |
А |
|||||
Червоне коромисло через річку повисло (веселка)
З малої хмари великий … (дощ)
Річки взимку вкриває …(лід)
Під час кипіння з чайника йде… (пара)
Для команди «Хмаринки»
1.Він такий безстрашний і могутній,
Що не боїться гірських круч-
Звик з них все життя зриватися
І головою вниз кидатися,
А, піднімаючи хмари бриз,
Потім об каміння розбиватися!
(Водоспад)
2. Вранці намисто заблищало,
Всю траву собою заткало.
А пішли шукати їх вдень
Шукаємо, шукаємо – не знайдем.
(Роса)
3. Мене чекали,
Мене звали,
Коли пішов – усі втікали.
(Дощ)
4.Над лісами, містами,
Над просторами полів
Пропливають каравани
Небувалих кораблів.
Тримають шлях навколо землі
Ці диво-кораблі.
(Хмари)
Третя зупинка « Роздоріжжя Міркувальне»
Для команди «Хмарки» завдання поміркувати: розподіліть за станами води в природі малюнки на столі. ( Серед малюнків: Лід, сніг, дощ, роса, хмари, іній та інші)
Для команди «Росинки» розкласти картки так, щоб вийшла ілюстрація «Кругообіг води в природі» ( можна запропонувати наліпки або зробити аплікацію)
Четверта зупинка « Море Пригод»
Завдання: Згадайте, діти, і напишіть, які спільноти тварин чи рослин ви можете побачити у морі, як вони називаються.( Стадо, косяки, рифи та інші) ( Як варіант – які тварини за назвами живуть у спільнотах?)
П’ята зупинка « Берег Відпочинку»