Урок-квест з природознавства в 3 класі "Знавці природи"

Про матеріал

Розробка уроку-квесту допоможе вчителю початкових класів перевірити знання учнів,набуті на уроках природознавства в 3 класі про природу, рослинний і тваринний світ рідного краю.навчати на практиці застосовувати набуті природничі знання та вміння.

Перегляд файлу

Мордовцева Тетяна Володимирівна-учитель-методист Пісківської ЗОШ І-ІІІ ст. Луганської області Новопсковського району

Підсумковий урок-квест з природознавства в 3 класі «Знавці природи»

Мета: формування предметних компетентностей:

перевірити знання учнів,набуті на уроках природознавства у 3-му класі про природу, рослинний і тваринний світ рідного краю ;навчати на практиці застосовувати набуті природничі знання та вміння;виховувати впевненість у своїх можливостях;розвивати кмітливість,швидкість мислення; виховувати любов до природи,бережливе ставлення до навколишнього середовища.

ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ:

формувати здатність визначати мету своєї діяльності,проявляти зацікавленість,володіти навичками самоконтролю.

ТИП УРОКУ: урок узагальнення і систематизіції знань/урок-квест/.

ХІД  УРОКУ

І.ВСТУПНА ЧАСТИНА

1.Організація класу

Вчитель:Наш дивний світ, такий, як казка.

Он в небі хмаронька пливе.

Тож бережи його, будь ласка,

Все в ньому гарне і живе.

Он квітка полумям палає, і ясне сонечко блищить.

Чарівна пташечка співає:»Все в дивосвіт прийшло,щоб жить».

2. Повідомлення теми і мети уроку.Мотивація навчальної діяльності

-Усе,що ми називаємо словом « природа»,-це синє небо,швидкі води,рівнини і гори,родючі грунти,рослини і тварини. Спілкування з природою  дає найбільшу насолоду і радість, викликає найпалкішу любов до рідного краю,до життя.Всі ми – діти природи, та не всі однаково добре ставляться до неї. Природа потребує постійної уваги, турботи. Ми повинні берегти природу,охороняти її багатства. Сьогодні ми проведемо урок у формі ігри- квесту. Запишіть, які якості ви візьмете на урок:

К…/кмітливість/

В../винахідливість/

Е../ерудицію/

С../справедливість/

Т../товариськість/

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Протягом уроку-гри на станціях ви виконуватимете завдання та отримуватимете ключі за правильні відповіді

/Клас ділиться на дві команди.Кожна придумує свою назву /.

Правила гри

-2-

1.Подолати всі випробування,де будуть перевірені ваші вміння.

2. На станціях уважно прочитати завдання та виконувати їх.

3. Знайти всі ключики та здобути перемогу!.

4. Прозвітувати про виконану роботу.

- А зараз кожна команда отримає маршрутний лист і вирушить у подорож станціями.

МАРШРУТНИЙ  ЛИСТ

  1. Станція «Пізнайко»,-------- ключів.
  2. Станція «Галявина мудрих загадок»,--------------- ключів.
  3. Станція «Закінчи прислів’я»,-----------ключів.
  4. Станція «Закінчи речення»,------------ключів.
  5. Станція « В ріднім краї-най-най-най»,-------ключів.

1 СТАНЦІЯ « ПІЗНАЙКО».Відповісти на запитання.

За виконання всіх завдань-  15 ключів.

Перша команда «Розумники»

1.На якій планеті ми живемо?/На планеті Земля/.

2. Суміш газів – це / повітря/.

3. При нагріванні повітря/розширюється/.

4. При охолодженні повітря / стискається/.

5. Азот, кисень,вуглекислий газ-це / склад повітря/.

6. Направлений рух повітря – це / вітер/.

7.Усі гірські породи,що використовуються людьми це- / корисні копалини/.

8.Верхній шар землі,на якому ростуть рослини називається / грунтом/.

9. Основна властивість грунту- / родючість/.

10. Здатність тіл виконувати роботу і рухатися називається / енергією/.

11.Джерело світла і тепла на Землі- / сонце/.

12. Без сонячної енергії/не існує життя/.

13.Дії, спрямовані на економне використання електроенергії і тепла це -/енергозбереження/.

14.Що таке рідна земля?/ Це край, де народився і живеш/.

15. Організми,яким властиві живлення, ріст, дихання розмноження і розвиток – це / рослини/.

Друга команда « Сонячні промінчики»

1. Рослини постачають у повітря / кисень/.

2. Рослини,які мають корінь, стебло,листок, квітку, плід і насіння- це /квіткові рослини/.

3.Колекція спеціально зібраних і засушених рослин для наукового вивчення/гербарій/.

4. Корисні копалини бувають../тверді, рідкі, газоподібні/.

5. Найчисленніша група тварин на Землі/ комахи/.

6. Риб поділяють на два види/ морських та прісноводних/.

-3-

7.Тіло птахів укрите/пірям/.

8. За допомогою передніх кінцівок- крил-птахи/літають/.

9.Найрозвинутіші істоти серед усіх тварин/звірі/.

10.Тварини, як живуть в умовах господарства або вдома, приносять користь  людям і потребують піклування./Свійські тварини/

11. Організми дуже малих розмірів,які можна побачити лише під мікроскопом./Бактерії/

12. Сонце впливає на неживу…/природу і погоду/.

13.Рослинам властиві…/ живлення,розмноження, ріст і розвиток/.

14.Дихають, ростуть, а ходити не можуть../рослини/.

15.Шість ніг без копит,ходить,не стукотить./ Комахи/.

ДРУГА СТАНЦІЯ « ГАЛЯВИНА МУДРИХ ЗАГАДОК»

За виконання всіх завданнь -10 ключів.

Команда»Розумники»

1.Восени опадають, а весною виростають./Листя/

2.Без ніг, а біжить, без рук, а рукави має./Річка/

3.Зимою біле, навесні чорне,літом зелене,восени стрижене./Поле/

4.Крил не має,скрізь літає,та ще й куряву здіймає./Вітер/

5.Всіх годує,напуває,а про неї не всяк дбає./Земля/

6.Без крил, а літає,ніхто її не бє,а вона плаче./Хмара/

7.Синій кожух покрив увесь світ./Небо/

8.Вдень у небі гуляє,а ввечері на землю сідає./Сонце/

9.На горішок схожий,а на дубочку росте./Жолудь/

10.Сам на собі хатинку возить./Равлик/.

Команда «Сонячні промінчики»

1.Як у ялинки голки має,ягідки,гриби шукає./Їжачок/

2.Без рук,без ніг на гору побіг./Вітер/

3.Сиві воли усе поле затягли./Туман/

4.Без очей, а сльози ллє./Роса/

5.Є шапка,але немає голови. Є нога,але без черевика./Гриб/

6.Без сокири,без рук, а дім будує./Пташка/

7.Влітку наїдається, а взимку відсипається./Ведмідь/

8.Двічі народжується,а раз помирає./Птах/

9.Яка це тварина:самої не видно, а пісню чути./Комар/

10.Що сходить без насіння?/Сонце/

Третя станція «Закінчи прислівя»

 За виконання всіх завдань- 4 ключі.

Команда « Розумники»

Яблуко від яблуні                      таке і насіння.

Яке зіллячко,                              а в Києві дядько.

На городі бузина,                      таке і насіннячко.

-4-

Яке коріння,                                не далеко падає.

Команда « Сонячні промінчики»

Тихше води,                                    а людина друзями.

Торохтить Солоха,                         нижче трави.

Дерево міцне коріннями,            рано й пожне.   

Хто рано посіє,                              як діжка з горохом.

Четверта станція «Закінчи речення»

За виконання всіх завдань- 10 ключів.

Команда « Розумники»

1.Сонце-це величезна розжарена/куля/.

2.Завдяки Сонцю на нашій планеті існує/життя/.

3.Сонячні промені несуть на Землю світло і /тепло/.

4.Сонце потрібне усьому/живому/.

5.Найчастіше ми споживаємо соняшникову/олію/.

6.У древні часи кукурудзу називали/маїсом/.

7.Їжачок- корисна/тварина/.

8.Калина,верба,тополя,вишня,мальви,соняшник- це рослинні/символи України/.

9.Верба- це символ родинного вогнища,жіночої/долі/.

10.Де ростуть верби,там чисті/джерела/.

Команда « Сонячні промінчики»

1.Цвіт вишні та яблуні-символ материнської/любові/.

2.Мальва- це символ любові до рідної землі,до свого народу,до батьківської/хати/.

3.Багато тварин зимою впадають у/сплячку/.

4.Листопад завершує/осінь/.

5.Найважливіша на нашій планеті рідина-це/вода/.

6.Зелені легені нашої планети-/ліси/.

7.Людям і тваринам для дихання необхідний/кисень/.

8.Весна- пора пробудження/природи/.

9.На деревах набухають/бруньки/.

10.Вересень птахів у дорогу/підганяє/.

Пята станція- « В ріднім краї-най-най-най…»

За виконання всіх завдань- 10 ключів.

Команда «Розумники»

  1. Найбільше море,що омиває Україну-/Чорне/.
  2. Найбільша річка України-/Дніпро/.
  3. Найстаріше дерево України-/дуб/.
  4. Найдавніше дерево України,що охороняється законом-/тис/.
  5. Найбільший гриб-/трутовик/.
  6. Найкисліша рослина країни-/щавель кислий/.

-5-

  1. Найшвидша тварина суші-/заєць/.
  2. Тварина, яка найглибше живе-/бабак/.
  3. Найбільший серед птахів-/гриф чорний/.
  4. Найвищий птах-/журавель сірий /.

Команда « Сонячні промінчики»

  1. Найбільше озеро України-/Ялпуг/.
  2. Найглибше озеро України-/Світязь/.
  3. Найвище дерево в Україні-/модрина європейська/.
  4. Найотруйніший гриб-/бліда поганка/.
  5. Найважчий птах в Україні-/дрохва/.
  6. Найкращий бігун на короткі дистанції-/фазан/.
  7. Найбільші крила має-/беркут/.
  8. Найрухливішу голову має/сова/.
  9. Найраніше прокидається і співає/горихвістка/.
  10. «Найдбайливіші» батьки серед птахів-/синиці/.

ІІІ ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  1. Підсумок уроку

Кожна команда зясовує кількість ключів, визначається переможець.

  1. Рефлексія

-Чи зявилося почуття самоповаги від роботи на уроці?

- За що можна похвалити свою команду?

 

docx
Додано
1 липня 2018
Переглядів
6135
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку