Урок-квест "Зелене розмаїття"

Про матеріал
Урок-квест для 6 класу проводиться на відкритому просторі. Метою уроку є узагальнення знань учнів з Царства Рослин. Діти застосовують набуті знання на практиці, шукаючи потрібні рослини на шкільному подвір'ї, описуючи їх та визначаючи їх відмінності. Під час квесту діти пригадають типи кореневих систем, типи суцвіть, домність рослин, статі квіток та ін.
Перегляд файлу

Урок-квест з біології

Зелене розмаїття.

Мета заходу: Закріпити, систематизувати знання з Царства Рослини. Дати можливість дітям відчути себе дослідниками природи, та застосувати набуті знання на практиці, таким чином перевівши їх на вищий рівень. Продовжувати формувати науковий світогляд на основі знань про різноманітність форм живої матерії.

Розвивати вміння працювати в групах, практично мислити, розвивати пам'ять, увагу тощо.

Форма роботи: Урок-квест для учнів 6 класу  на відкритому просторі.

Підготовка до квесту:Визначити для себе, де ростуть на шкільному подвір’ї  необхідні для квесту рослини, щоб прокласти маршрут; забезпечити журі з трьох чоловік; визначити місце початку та закінчення квесту.

Обладнання:Папір, ручки, олівці, блокноти, лопатки для копання, клас відкритого простору, визначник рослин.

Хід квесту.

Вступна частина.

Шановні друзі! Ми з вами здобули знання про представників царства рослини. Тепер ви знаєте їх будову, особливості живлення, росту та розмноження. Знаєте значення рослин для планети. Знаєте, що вони подібні між собою, але такі різні.

Сьогодні ви будете справжніми дослідниками. Вам потрібно буде або підтвердити набуті знання, або спростувати їх.

Наперед ви шляхом жеребкування були об’єднані в групки по 5 чоловік. Вам потрібно було визначити капітана, придумати назву команді та коротенький девіз. Зараз   капітани підійдуть до мене і візьмуть по  ромашці. На зворотній стороні ромашки є номер. Це і буде порядок виступу вашої команди а також номер вашого маршрутного листа.  Прошу капітанів підійти до мене та витягнути номерки.

Тепер нагадаю правила. Команди працюють виключно на себе, підказувати іншій команді суворо заборонено.  Після проходження станції ви приходите до вчителя і доповідаєте про свій результат. 

Основна частина.

Шановні команди, ви всі одержали маршрутні листи, з якими ви будете проходити різні станції. Я бажаю всім вам бути переможцями, бажаю всім успіхів. Вперед!

Команди розбігаються по станціях виконувати завдання.  Після дослідження на одній станції, команда переходить на іншу станцію.

Завдання до квесту

 Знайдіть дерево з серцевидними лисками. На ньому ви побачите напрямок руху вашої команди. Знайдіть свою першу станцію, виконайте завдання. Після цього побачите маршрут далі.

Станція 1 «Коренева»

1 завдання.

Знайдіть рослини із мичкуватою та стрижневою кореневими системами. Порівняйте їх. Які корені ви там бачите? Замалюйте їх в блокнот.

2 завдання.

Чим відрізняється листя цих рослин? Занотуйте. (Рослини берете з собою на захист)

Станція 2 «Квіткова»

1 завдання.

Знайдіть рослину Подорожник великий. Визначте тип жилкування, наявність стебла та тип суцвіття (якщо є). Занотуйте і замалюйте.

2 завдання.

Знайдіть липу. Визначте тип оцвітини та стать квітки. Ця рослина однодомна чи дводомна? Занотуйте.

Станція 3 «Систематична»

1 завдання

Перед вами визначник рослин. Ознайомтесь з ознаками представників родини  хрестоцвітих та складноцвітих.

Знайдіть за ознаками таких представників на шкільному подвір’ї. Опишіть їх. Напишіть їх назви.

2 завдання.

Навіщо виполюють бур’яни? Які бур’яни ви тут бачите??

Станція 4 «Екологічна»

1 завдання.

Знайдіть різні життєві форми рослин, що є на шкільному подвір’ї. Опишіть їх місцезнаходження.

2 завдання.

Яке рослинне угрупування знаходиться неподалік нашої школи? Що йому загрожує? Як його зберегти?  Відповіді занотуйте.

Станція 5 «Сортувальна»

1 завдання.

Перед вами картки з видами рослин. Відсортуйте водні та наземні рослини.

2.завдання.

У вас є інші картки. Знайдіть серед них сукуленти. Чим вони відрізняються від інших рослин?

Заключна частина.

Коли весь маршрут пройдено. Команди повертаються до класу відкритого простору захищати своє дослідження. (Якщо часу не вистачає то захист можна дати як домашнє завдання створити постер по дослідженню)

Нагородження переможців.

 

 

 

 

 

 

Картки для квесту до станції 5.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
433
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку