Урок "Квінт Горацій Флакк «До Мельпомени». Тема мистецтва і призначення митця у творі. "

Про матеріал
Розробку уроку можна використати при вивченні творчості Горація в темі "Античність". Завдання в конспекті спрямовані на формування літературної, громадянської компетентностей.
Перегляд файлу

Розробила Копачова О.Г.

 8 клас

Тема. Квінт Горацій Флакк  «До Мельпомени».  Тема мистецтва і призначення митця у творі.

Мета: навчальна: продовжити ознайомлення з давньогрецькою літературою; ознайомити з біографічними відомостями про Горація та особливостями його творчості; розкрити роль жанру оди у поетичному спадку Горація; продовжувати роботу над виразним читанням;

 розвивальна: здійснити цілісний аналіз оди Горація «До Мельпомени»; розвивати навички аналізу віршованих творів та їх виразного читання;

 виховна: формувати читацький інтерес та виховувати повагу до митців слова.

Обладнання: презентація, пантбуки учням, портрет

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання

2. Інсценування (заходить учениця у вигляді Мельпомени)

   Доброго дня. Мене звати Мельпомена, що  означає «та, що співає». Я разом зі своїми 8 сестрами живу на горі Парнас. З нами проживає бог Аполлон. Під звуки його ліри ми з сестрами танцюємо, співаємо.

   Трагічна маска, яку тримаю, означає мій сум за дочками, які не слухали мене. Мечем я хочу вказати на людські пороки, показати невідворотність долі.

    Спочатку мене вважали музою пісні взагалі, потім пісні сумної, пізніше  -трагедії.

   До мене зверталися багато митців за натхненням. Я хочу сьогодні вам побажати творчості, отримати позитивні емоції.

ІІ. Оголошення теми та мети уроку.

  1. Отож, до нас у гості завітала   муза Мельпомена, до якої звертався у своїй творчості найвідоміший римський поет Квінт Горацій Флакк, до творчості якого ми спробуємо сьогодні долучитися. Тож тема нашого уроку «Квінт Горацій Флакк  «До Мельпомени».  Тема мистецтва і призначення митця у творі»
  2. Пояснення про роботу на уроці, заповнення пантбуків, оцінювання.
  3. Постановка проблемного питання.
  • Твір «До Мельпомени» також відомий в літературі під назвою «Пам’ятник». Доберіть спільнокореневі слова до цього слова (пам’ять, пам’ятати …). Саме з цими поняттями і будуть пов’язані проблемні питання, які перед вами стоятимуть сьогодні на уроці.
  1. Хто з відомих людей сучасності або минулого залишив по собі пам’ять, яку можна вважати «пам’ятником»?
  2. Як потрібно жити та що зробити, щоб запам’ятали?

 ІІІ. Вивчення теми уроку.

  1. Робота з біографією письменника (бесіда за кроссенсом щодо біографії Горація)

C:\Users\Elena\Desktop\горацій\Слайд3.JPG

  1. Знайомство з твором
  • Словникова робота (слова на слайді, зачитати, пояснити)
  • Виразне читання (відео, читання за підручником)
  1. Бесіда за твором

 Про який пам’ятник йдеться у поезії «До Мельпомени»? (Поет упевнений, що є пам’ятники, яким не загрожують ні дощі, ні буревії. Вони — у пам’яті людей, адже йдеться про найкращих, найзнаменитіших діячів в історії людства. Вони — у поетичних рядках, що переживуть віки, бо написав їх талановитий поет.)

 Які автобіографічні відомості зазначив поет у вірші? («Я — славний з убогого» — Горацій нагадує про своє «заплямоване» походження: був сином колишнього раба.)

 Про яку заслугу в галузі поетичного мистецтва згадує Горацій? («Вперше скласти зумів по-італійському Еолійські вірші» — це означає, що Горацій писав латиною, використовуючи віршові розміри, винайдені Сапфо, Архілохом, Алкеєм.)

 Що незвичного є в поезії поета? (По-перше, він зводить пам’ятник собі сам, не чекаючи, доки його увічнять у мармурі чи бронзі. По-друге, поет настільки упевнений у своєму таланті, що вважає себе гідним лаврового вінка Мельпомени.)

  1. Теорія літератури

Ода (гр. ode — пісня) — жанр лірики, що висловлює піднесені почуття, викликані важливими історичними подіями, діяльністю визначених осіб тощо.

C:\Users\Elena\Desktop\горацій\жанр ода.jpg

  1. Творче завдання  (індивідуальне).

C:\Users\Elena\Desktop\горацій\Слайд7.JPG

  1. Заповнення пантбуку (тема, ідея, настрій, художні засоби)

Жанр – ода Тема – возвеличення мистецтва Ідея – слава поета вічна, бо його вірші будуть жити в наступних поколіннях Художні засоби епітети: дощ уїдливий, гризький; в нестриманій сваволі; літ невпинний та ін.

  1.  «Літературні паралелі»

Вірш Горація «До Мельпомени» став першим серед поезій, присвячених усвідомленню поетом досягнень свого творчого шляху.

Мотив увічнення пам’яті про поета у його творчому доробкові, який буде потрібен майбутнім поколінням, є провідним також у поезіях російських поетів Г. Р. Державіна та О. С. Пушкіна, українського М. Рильського

 

ІV. Узагальнення вивченого матеріалу

  1. Завдання на вибір
  • Написання твору – есе за поданими фразами, за кліше
  • Творча робота (відповідь на проблемне питання)

V. Рефлексія

 1. Зачитування висловлювань, творчих робіт

2. Створення сенкану до слова «Горацій»

VІ. Домашнє завдання. Підготуватися до контрольної роботи

 

 

 

Використана література

  1. Дидактичні матеріали вчителя А.Химинець http://svitliteraturu.com/board/metodichna_skarbnichka/goracij_do_melpomeni_kartki/5-1-0-315
  2. Волощук Є.В. Зарубіжна література: підр. для 8 кл. – Київ: Генеза, 2016
docx
Додано
8 грудня 2020
Переглядів
7699
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку