Урок: "Квітка - орган статевого розмноження"

Про матеріал
Конспект уроку на тему: "Квітка - орган статевого розмноження" Лабораторне дослідження: Будова квітки
Перегляд файлу

Тема: Квітка – орган статевого розмноження.

Лабораторне дослідження: Будова квітки

Мета: - сформувати в учнів знання про квітку, як орган статевого розмноження рослин; розкрити біологічне значення головних частин квітки; знаходити подібні та відмінні риси квіток різних рослин.

  • удосконалити вміння мі навички роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням, підручником;
  • виховувати розуміння значущості процесів розмноження, уважність, допитливість, спостережливість, бережливе ставлення до природи, сприяти естетичному вихованню учнів.

Очікувані результати: учні повинні вміти характеризувати будову квітки, частини квітки; знати типи квіток, будову різних квіток; уміти наводити приклади: одно- і дводомних квіток, одностатевих та двостатевих квіток; уміння робити висновки про значення квітки у житті рослин, тварин, людини.

Обладнання: таблиці «Будова квітки», «Одно- та двостатеві квіти», «Однодомні та дводомні квіти», модель квітки, роздатковий матеріал, живі квіти, підручник, робочий зошит, мультимедійне обладнання, матеріали для створення квітки (з гофрованого матеріалу…)

Поняття і терміни: квітка, віночок, оцвітина, чашечка, маточка(приймочка, стовпчик, зав’язь), тичинки(тичинкова нитка, пиляк), квітколоже, квітконіжка, однодомні та дводомні квіти.

Методи та прийоми: пояснювально-ілюстративний, інформаційно-рецептивний(бесіда, робота з підручником, схемами, робочим зошитом), репродуктивний (робота в парах, виконання лабораторного дослідження), навчально-дослідницькі «установи відповідність», «Моделюй квітку».

Тип уроку: Комбінований

Хід уроку

І. Підготовчий етап

Привітання учнів, перевірка, їх готовності до уроку, створення позитивного психологічного настрою.

Перевірка домашнього завдання

Вправа: «Анаграма»

Знайдіть зашифровані терміни, вивчені на попередніх уроках

ІНАГП, НЬРБУАК, ЬНКРОІ, ОКЛСИТ, ТСЕБОЛ

 

Мозковий штурм:

  • які вам відомі типи розмноження?
  • Які структури рослини призначені для статевого розмноження?
  • Які структури рослини призначені для нестатевого розмноження?
  • Які переваги рослинам надає статеве розмноження?
  • Які переваги має вегетативне розмноження на відміну від статевого?
  • Для чого рослинам потрібні спори?
  • Що називають вегетативним розмноженням?

ІІ. Орієнтація

Перегляд відео

Як ви вважаєте, що ми будемо вивчати сьогодні на уроці?

Оголошення теми

Етапи визначення мети:

  • для чого потрібно вивчати цю тему?
  • яку користь несуть нам знання з цієї теми для майбутнього життя?
  • Як ви думаєте, що ми повинні дізнатися на уроці? (вчитель підводить учнів до правильного визначення мети)

Пригадайте, у чому сутність статевого розмноження?

Отже, сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати рослинний організм та доповнимо раніше вивчені органи – новим, у якому можуть утворюватися гамети.

Відгадайте загадку

Навесні вона в теплі

Проростає з-під землі.

Має стан стрункий та вроду

І дарує насолоду.(Квітка)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1.           Поняття про квітку

Погляньте, учні, які прекрасні, неповторні, різноманітні квіти нас оточують. Сьогодні у нас найпрекрасніший урок у цьому навчальному році. Наш урок присвячений Квітці.

Квітка – орган статевого розмноження . На уроці ми познайомимося з нею ближче. А також вивчимо головні частини квітки, їх функції, типи квіток і ще багато цікавого.

Уперше визначення квітки, як видозміненого пагона дав відомий німецький поет і вчений Й. В. ГЕТЕ у своїй праці, яка мала назву «Метаморфози рослин» ще у 1790 році. А українська художниця Катерина БІЛОКУР зображувала квіти у свої картинах

Отже, Квітка – це видозмінений, вкорочений, обмежений в рості пагін, який пристосований для статевого розмноження рослин.

  1.           Будова квітки (робота з таблицею, підручником)

Квітка складається з таки частин:

Будова квітки — урок. Біологія, 6 клас.

Головні частини квітки – це маточка та тичинки!

Оцвітина:

  • Проста (є лише чашолистики або пелюстки)
  •  Подвійна (є і чашолистики й пелюстки)
    1.           Типи квіток

Одностатеві

  • Тичинкові (береза);
  • Маточкові (тополя)

Двостатеві

Є тичинки і маточки (груша)

Нестатеві

Немає ні тичинок, ні маточок (ромашка)

                                                          Рослини

 

 

 

 

  1.           З формою розрізняють, такі квітки:
  • Правильні – це, якщо через квітку можна провести кілька площин симетрії(яблуня, груша, абрикос, тюльпан, латаття біле)
  • Неправильні це, якщо через квітку можна провести лише одну площину симетрії (акація, горо, соя, квасоля)
  • Асиметрична – якщо у квітці неможна провести жодної площини симетрії (антуріум, гладіолус, астельмерія, півники)
    1.           Формула квітки

Це умовне позначення будови квітки за допомогою знаків, літер, цифр. У формулі квітки переважно застосовують перші літери латинських назв частин квітки.

Фрмула квітки: Ч(5), П(5), Т(∞), М(1)

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

Учитель. Сьогодні, на уроці ми вивчили будову та різноманітність квіток в природі. Тепер, пропоную вам закріпити вивчений нами матеріал, виконавши лабораторне дослідження.

  1. Лабораторне дослідження №8

Тема: Будова квітки

Мета: дослідити будову квітки, з’ясувати функцїї частин квітки

Обладнання: таблиці, живі квіти (пеларгонія, різдвяник), зображення різних квіток, мікроскоп, предметні та покривні скельця, діаграми та формули квіток, заготовки пелюсток з гофрованого паперу, тичинки, маточки, флористична стрічка

Учитель. Стомились? Пропоную виконати руханку «Черешнева радість» або

Щоб ніколи не хворіти,

Слід зарядку нам зробити.

Із-за парт швиденько встали,

Спинки гарно розрівняли,

На носочки піднялись

І до сонця потяглись.

Руки разом опустили

І швидесенько присіли.

Потім встали, руки в боки.

Всі красиво робимо кроки.

Назад-вперед прогнулись добре.

Не будемо мати ми хвороби.)))

Учитель. Сядьте зручно і послухайте загадки.

Проблемне питання. Навіщо рослинам потрібні квіти? Чому квіти такі яскраві?

Яке значення мають квіти у природі та у житті людини?

Учитель. Скільки радості нам приносить їх різноманітна краса!

Уявімо собі, що ми з вами пішли на екскурсію до лісу. Дівчата побачили на галявині біля лісу, квіти кульбаби. Зірвали квіти і сплели віночки. На один вінок витратили 26 квіток. У вашому 6-му класі ___ дівчат. Скільки всього квіток було зірвано?

V. Підведення підсумків

Мабуть ви погодитеся з тим, що естетична насолода квітами має для людини найважливіше значення. Квіти нас надихають, піднімають настрій. Але не всі квіти можна зривати. Чому? Навіть коли дуже хочеться зірвати, потрібно спочатку подумати, що зірвана квітка вже ніколи не утворить насінину, і внаслідок таких численних дій може зникнути ціла популяція цього виду. Деякі види квітів занесені до Червоної книги України та оберігаються законом. Наприклад: підсніжник, конвалія, латаття біле, глечики жовті, сон-трава, шафран, зозулені черевички, цибуля ведмежа

VІ. Рефлексія

Перед вами паперові пелюстки квітки, (на дошці серединка) на їх написано початок речення, доповніть будь ласка його та прикріпіть на дошку(коментуючи)

  • Я навчився(-лася)……
  • Я запамятав(-ла)….
  • Я зрозумів(-ла)…
  • Я був здивований(-на)….
  • Я зможу розповісти друзям….

VІІ. Домашнє завдання

docx
Додано
9 лютого 2023
Переглядів
296
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку