Дата: 22.01.2020
Клас: 3-А
Хто проводить: Ноженко Софія
Тема: Квіткові рослини. Розмноження квіткових рослин.
Практична робота. Ознайомлення з гербарними зразками квіткових рослин.
Мета: формувати в учнів уявлення про квіткові рослини та їх розмноження, закріпити знання про поняття рослини та групи рослин, розвивати увагу, пам’ять та мовлення, виховувати дбайливе ставлення до природи.
Обладнання: підручник, робочий зошит, гербарій «Зразки квіткових рослин», наочні матеріали.
Література та інф. джерела уроку: підручник «Природознавство» 3 клас Т.В. Гільберг, Т,В, Сак, робочий зошит «Природознавство» 3 клас Т.В. Гільберг, Т,В, Сак
Хід роботи
І. Організація класу.
- Добрий день, діти! Мене звати Софія Павлівна, сьогодні я проведу у вас урок природознавства.
- Перевірте чи все необхідне у вас є на парті: робочий зошит, підручник
- Якщо ви готові – давайте розпочинати!
ІІ. Підсумок фенологічних спостережень за змінами у природі. (Хвилинка календаря).
ІІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
ІV. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.
- Сьогодні ми з вами будемо вивчати найбільш поширену на Землі, найбільшу за кількістю видів, найбільш красиву групу рослин. До того ж, вони мають велике практичне значення в житті людей. Що це за рослини, ви здогадаєтесь, коли відгадаєте загадки.
1.Стала на поляні
В жовтім сарафані.
Підросте — всміхнеться,
Для вітрів вбереться
В платтячко біленьке,
Пишне та легеньке. (Кульбаба)
2.Із зеленої сорочки,
Що зітхав весною гай,
Білі дивляться дзвіночки.
Як зовуть їх, відгадай! (Конвалії)
3.У зеленім кожушку
Костяній сорочці
Я росту собі в ліску,
Всім зірвати хочеться! (Ліщина)
Навесні цвітуть мої свічі,
Заглядають сонцю в вічі,
А під осінь ті свічки
4.Вдягнуть з голок кожушки. (Каштан)
На сонечко схожий і сонце я люблю,
5.За сонцем повертаю голівоньку свою. (Соняшник)
Я найперша зацвітаю синім цвітом серед гаю.
6.Відгадай, що за рослина? (Пролісок)
- Що об’єднує ці рослини? (Квітка).
- Отже, які рослини будемо вивчати на уроці? (Квіткові)
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Розповідь вчителя
- Сьогодні продовжимо вивчення рослин. Рослини поширені всюди — в усіх кліматичних зонах, на всіх континентах, і живуть вони в різних умовах. Квіткові рослини у своїй великій різноманітності впливають на клімат Землі, на газообмін в атмосфері.
- Як ви думаєте, чому? Що вони виділяють? (Кисень) Звідки взялася така велика кількість рослин? Із чого вони виростають?
2.Робота за підручником (с. 84–87)
- Діти, відкрийте підручник на сторінці 84 та спробуйте знайти відповідь на такі запитання:
1.Скільки видів квіткових рослин налічують на Землі?
На Землі налічують близько 240 тисяч видів квіткових рослин.
2. Де переважно ростуть квіткові рослини?
Вони ростуть на Півночі, у тропічних лісах і пустелях, у низинах і горах. Багато квіткових рослин росте у воді.
3. Чи однакові вони за розміром? Якщо ні, приведіть приклад.
Квіткові рослини мають різні розміри. Наприклад, австралійський евкаліпт росте до 100 м у висоту, товщина його стовбура сягає 20 м. А ряска не перевищує довжини 1–2 мм (мал. 65, 1, 2).
4. Чи всі квіткові рослини багаторічні?
Одні квіткові рослини, наприклад зірочник середній, живуть декілька місяців, а інші, наприклад могутні дуби, – сотні років (мал. 65, 3, 4).
Квітка є органом розмноження квіткових рослин. Плід з насінням утворюється з квітки лише після запилення пилком. На вашу думку як це відбувається в природі?
3. Робота з малюнками.
Отже, рослини поширюються за допомогою вітру,води, тварин, людини.
4. Фізкультхвилинка
Два прихлопи, три притопи,
На носок, на каблучок,
Руку вліво, руку вправо,
Ми танцюєм козачок.
Раз – присядем, два – присядем,
Настрій гарний.
Покружляли, повертілись,
І тихенько всі усілись.
VI. Закріплення знань, умінь і навичок. (Осмислення, узагальнення і систематизація.)
- Діти, кожен ряд отримає декілька зразків рослин. Розгляньте гербарії та визначить до якої групи рослин Кущі Трави чи Дерева вони відносяться.
- Чому ви так вирішили? За якими ознаками?
VII. Підсумок уроку. Рефлексія.
1. Відео про рослини. Смішарики (3 хвилини)
2. Інтерактивна вправа «Мікрофон».
- Чому рослини називають «Зеленим дивом»?(кисень, їжа, речі і т.д.)
3.Гра «Так чи ні».
Група квіткових рослин є найбільшою на Землі .+
Квіткові рослини однакові за розміром. –
Всі квіткові рослини однорічні. –
Квітка є органом розмноження квіткових рослин. +
Вітер допомагає рослинам запилювати квітку. +
4. Гра «Каверзні питання».
- Чому після дощової весни невисокий урожай яблук, слив?
- Чому навесні в сади виносять вулики з бджолами?
- Помічено, що бджоли збирають небагато меду, якщо дощові весна й літо. Чому?
- Які зв'язки між квітковими рослинами і комахами?
- Що таке пилок, нектар?
VIII. Домашнє завдання.
- Вдома опрацювати параграф 25 та відповісти усно на запитання в кінці параграфа на сторінці 86.
Конспект уроку перевірено і допущено до проведення:
Вчитель: ______________________________ Власова Олена Віталіївна
Методист: _____________________________ Монастирська Олена Вікторівна