Урок "Квіткові рослини. Розмноження квіткових рослин. Практична робота. Ознайомлення з гербарними зразками квіткових рослин"

Про матеріал
Розробка уроку з теми "Квіткові рослини. Розмноження квіткових рослин. Практична робота. Ознайомлення з гербарними зразками квіткових рослин."
Перегляд файлу

Дата: 22.01.2020
Клас: 3-А
Хто проводить: Ноженко Софія
Тема: Квіткові рослини. Розмноження квіткових рослин.
Практична робота. Ознайомлення з гербарними зразками квіткових рослин.
Мета: формувати в учнів уявлення про квіткові рослини та їх розмноження, закріпити знання про поняття рослини та групи рослин, розвивати увагу, пам’ять та мовлення, виховувати дбайливе ставлення до природи.
Обладнання: підручник, робочий зошит, гербарій «Зразки квіткових рослин», наочні матеріали.
Література та інф. джерела уроку: підручник «Природознавство» 3 клас Т.В. Гільберг, Т,В, Сак, робочий зошит «Природознавство» 3 клас Т.В. Гільберг, Т,В, Сак

Хід роботи

І. Організація класу.

- Добрий день, діти! Мене звати Софія Павлівна, сьогодні я проведу у вас урок природознавства.
- Перевірте чи все необхідне у вас є на парті: робочий зошит, підручник
- Якщо ви готові – давайте розпочинати!

ІІ. Підсумок фенологічних спостережень за змінами у природі. (Хвилинка календаря).

  1. Яка пора року?(Зима).
  2. Яке число, день тижня та місяць?(Середа, 22 січня).
  3. Яка температура повітря?
  4. Який стан неба?
  5. Чи були сьогодні опади?
  6. Чи відбулися зміни у живій/неживій природі?
  7. Які ви знаєте свята?(Сьогодні  22 січня в Україні святкують День соборності, проголошення акту злуки Української Народної Республіки й Західноукраїнської Народної Республіки, також вшановується пам’ять Палієвкта. У цей період кажуть так : «Зростає день у січні, а разом і з ним і мороз ». Ще 10років назад цей місяць вважався найхолоднішим місяцем зими.
  • Чи відчули ви зміни у кліматі?( Температура взимку коливається в межах від -4 до +4 градусів, це явище є наслідком глобального потепління на Землі.
    Є також така прикмета: якщо худоба випущена в цей день прагне повернутися у хліви, буде незабаром сніг і холод. 

 

ІІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.

  1. Для того щоб орієнтуватися у світі організмів вчені поділили їх на:
  2. Як називається наука, яка вивчає рослини?
  3. Що зображено на даному малюнку?
  4. Який газ поглинають рослини вдень?
  5. Де утворюється насіння у хвойних рослин?
  6. Сполука(газ) який виробляють рослини.
  7. Орган рослин, у якому утворюються кисень і поживні речовини

 

ІV. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.
- Сьогодні ми з вами будемо вивчати найбільш поширену на Землі, найбільшу за кількістю видів, найбільш красиву групу рослин. До того ж, вони мають велике практичне значення в житті людей. Що це за рослини, ви здогадаєтесь, коли відгадаєте загадки.

1.Стала на поляні
В жовтім сарафані.
Підросте — всміхнеться,
Для вітрів вбереться
В платтячко біленьке,
Пишне та легеньке. (Кульбаба)
2.Із зеленої сорочки,
Що зітхав весною гай,
Білі дивляться дзвіночки.
Як зовуть їх, відгадай! (Конвалії)
3.У зеленім кожушку
Костяній сорочці
Я росту собі в ліску,
Всім зірвати хочеться! (Ліщина)
Навесні цвітуть мої свічі,
Заглядають сонцю в вічі,
А під осінь ті свічки
4.Вдягнуть з голок кожушки. (Каштан)
На сонечко схожий і сонце я люблю,
5.За сонцем повертаю голівоньку свою. (Соняшник)
Я найперша зацвітаю синім цвітом серед гаю.
6.Відгадай, що за рослина? (Пролісок)
- Що об’єднує ці рослини? (Квітка).
- Отже, які рослини будемо вивчати на уроці? (Квіткові)
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Розповідь вчителя

- Сьогодні продовжимо вивчення рослин. Рослини поширені всюди — в усіх кліматичних зонах, на всіх континентах, і живуть вони в різних умовах. Квіткові рослини у своїй великій різноманітності впливають на клімат Землі, на газообмін в атмосфері.

- Як ви думаєте, чому? Що вони виділяють? (Кисень) Звідки взялася така велика кількість рослин? Із чого вони виростають?

2.Робота за підручником (с. 84–87)

- Діти, відкрийте підручник на сторінці 84 та спробуйте знайти відповідь на такі запитання:

1.Скільки видів квіткових рослин налічують на Землі?

На Землі налічують близько 240 тисяч видів квіткових рослин.

2. Де переважно ростуть квіткові рослини?

Вони ростуть на Півночі, у тропічних лісах і пустелях, у низинах і горах. Багато квіткових рослин росте у воді.

3. Чи однакові вони за розміром? Якщо ні, приведіть приклад.

Квіткові рослини мають різні розміри. Наприклад, австралійський евкаліпт росте до 100 м у висоту, товщина його стовбура сягає 20 м. А ряска не перевищує довжини 1–2 мм (мал. 65, 1, 2).

4. Чи всі квіткові рослини багаторічні?

Одні квіткові рослини, наприклад зірочник середній, живуть декілька місяців, а інші, наприклад могутні дуби, – сотні років (мал. 65, 3, 4).

Квітка є органом розмноження квіткових рослин. Плід з насінням утворюється з квітки лише після запилення пилком. На вашу думку як це відбувається в природі?

  • Солодкий сік, яким живляться джмелі, метелик називається нектар.
  • Бджоли, джмелі, метелики – це комахи-запилювачі.
  • Плід з насінням утворюється з квітки лише після запилення пилком.

3. Робота з малюнками.

  1. Розгляньте малюнки на с. 84. Розкажіть, що на них зображено.( На даному малюнку зображено, що в залежності від виду рослини, вони мають різний розмір)
    Бджоли, джмелі, метелики – це комахи-запилювачі. Вони допомагають рослинам розмножуватися. Рослини, у яких квітки маленькі і непомітні, беззапаху і нектару, допомагає запилювати вітер. Він переносить легенький дрібний пилок з квітки на квітку. Вітрозапильні рослини – дуб, вільха, береза, осика,ясен, граб, ліщина. Вітром запилюються також жито,пшениця, овес, ячмінь, кукурудза. Плоди захищають насіння. Вони сприяють його розповсюдженню на далекі відстані.
  2. На малюнку 66 розгляньте плоди. Поміркуйте, як вони поширюються. Як вони пристосовані до цього?
    ( У плодів клена, липи, берези є крильця, а в плодів кульбаби – парашутики. Ці плоди розповсюджуються за допомогою вітру. У плодів лопуха є маленькі гачечки. Ними плоди чіпляються за шерсть звірів, одяг людини і розносяться повсюди. Соковиті плоди яблуні, малини, черемхи поїдають звірі і птахи. Разом з послідом неперетравлене насіння викидається далеко від дорослої рослини.)

Отже, рослини поширюються за допомогою вітру,води, тварин, людини.

4. Фізкультхвилинка

Два прихлопи, три притопи,

На носок, на каблучок,

Руку вліво, руку вправо,

Ми танцюєм козачок.

Раз – присядем, два – присядем,

Настрій гарний.

Покружляли, повертілись,

І тихенько всі усілись.
VI. Закріплення знань, умінь і навичок. (Осмислення, узагальнення і систематизація.)

  1. Робота у зошиті. (с. 29)
  2. Практична робота. Ознайомлення з гербарними зразками квіткових рослин.

- Діти, кожен ряд отримає декілька зразків рослин. Розгляньте гербарії та визначить до якої групи рослин Кущі Трави чи Дерева вони відносяться.

- Чому ви так вирішили? За якими ознаками?

VII. Підсумок уроку. Рефлексія.

1. Відео про рослини. Смішарики (3 хвилини)

2. Інтерактивна вправа «Мікрофон».

- Чому рослини називають «Зеленим дивом»?(кисень, їжа, речі і т.д.)

3.Гра «Так чи ні».

Група квіткових рослин є найбільшою на Землі .+

Квіткові рослини однакові за розміром. –

Всі квіткові рослини однорічні. –

Квітка є органом розмноження квіткових рослин. +

Вітер допомагає рослинам запилювати квітку. +

 4. Гра «Каверзні питання».

- Чому після дощової весни невисокий урожай яблук, слив?

- Чому навесні в сади виносять вулики з бджолами?

- Помічено, що бджоли збирають небагато меду, якщо дощові весна й літо. Чому?

- Які зв'язки між квітковими рослинами і комахами?

- Що таке пилок, нектар?
VIII. Домашнє завдання.
- Вдома опрацювати параграф 25 та відповісти усно на запитання в кінці параграфа на сторінці 86.

Конспект уроку перевірено і допущено до проведення:

Вчитель: ______________________________ Власова Олена Віталіївна

Методист: _____________________________ Монастирська Олена Вікторівна

 

docx
Додано
29 березня 2020
Переглядів
1547
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку