УРОК-ЛАБОРАТОРНА РОБОТА
Такі уроки є однією з форм організації самостійної навчально-пізнавальної діяльності учнів. Вони дають можливість учням більш повно і свідомо з’ясовувати математичні залежності між величинами, знайти певні закономірності, удосконалити навички вимірювань і обчислень, роботи з таблицями, графіками, діаграмами тощо.
Завдання лабораторної роботи вчитель записує на дошці або використовує графопроектор. Зміст завдань має бути зрозумілим, стислим і вичерпним. Робота може складатися з обв’язкової і додаткової частин. Під час виконання завдань учні записують у зошитах тему, мету і результати виконання роботи.
Основні етапи лабораторних робіт є:
Тема. ПОДІБНІСТЬ ПРЯМОКУТНИХ ТРИКУТНИКІВ.
Мета. Експериментально визначити висоту дерева використовуючи ознаки подібності трикутників. Розвивати практичні уміння і навички при розв’язуванні задач. Виховувати наполегливість і самостійність у навчальній праці.
Обладнання. Інструкція до лабораторної роботи.
Хід роботи.
І. Актуалізація опорних знань.
Учням пропонуються усні вправи за готовими малюнками. У ході розв’язування цих вправ учні повторюють основні поняття і властивості, вивчені в темі «Подібність трикутників».
Завдання класу.
1) Чи подібні трикутники?
2) Дано: ∆ АВС і ∆ АДЕ – прямокутні трикутники.
Довести: ВС : ДЕ = АВ : АД
3) Учням пропонується розв’язати анаграму і виключити зайве слово.
(У кожному слові анаграми переставлені літери, потрібно відшукати правильну послідовність розміщення літер і прочитати слово)
КТУ |
ОСРТНОА |
РИКТТУКИН |
ЕРДАМІТ |
ЗУГАТІНЕПО |
Розв’язання:
КУТ |
СТОРОНА |
ТРИКУТНИК |
ДІАМЕТР |
ГІПОТЕНУЗА |
Зайве слово – «діаметр»
ІІ. Мотивація навчання.
Повідомлення теми і мети уроку.
ІІІ. Виконання роботи.
Інструктаж щодо виконання роботи. (Робота виконується в групах).
1) Візьміть мірну стрічку і, знаючи свій ріст та вимірявши тінь, яку даєте ви і дерево, що росте біля школи, знайдіть висоту дерева.
2) Проведіть необхідні вимірювання, по можливості, в сонячну погоду в різний час (в першій половині дня, опівдні, надвечір).
3) Запишіть у зошиті результати вимірювання. Виконайте необхідні обчислення.
До якого висновку ви прийшли? Запишіть його.
№ |
Висота учня |
Довжина тіні учня |
Довжина тіні дерева |
Висота дерева |
1 учень |
|
|
|
|
2 учень |
|
|
|
|
3 учень |
|
|
|
|
ІV. Підсумок уроку.
Аналіз та оцінювання вчителем результатів роботи учня.
V. Домашнє завдання.
Протяжність України із заходу на схід наближено 1 270 км, а з півночі на південь – 900 км.
1) Який треба взяти масштаб, щоб намалювати карту України найбільш можливого розміру на аркуші паперу учнівського зошита?
2) При якому масштабі карту України найбільш можливого розміру можна намалювати на аркуші паперу для креслення?
3) Намалюйте наближено кордони України, позначте точки на цій карті міста: Київ, Львів, Рівне.