Урок "Легендарний поет Давньої Греції. Гомер – засновник європейської літератури. Початок роботи над поемою «Іліада».

Про матеріал
Ознайомити учнів із легендарною постаттю Гомера; висвітлити історичну основу гомерівського епосу; з’ясувати, у чому полягає гомерівське питання; дати поняття про епос та епічну поему; розвивати навички дослідницької діяльності, вміння готувати повідомлення на задану тему; працювати з додатковою літературою; розвивати усне мовлення учнів, уміння висловлювати і вдосконалювати власну думку; виховувати інтерес до пам’яток античної літератури.
Перегляд файлу

Тема. Легендарний поет Давньої Греції. Гомер – засновник європейської літератури. Початок роботи над поемою «Іліада».

Мета: ознайомити учнів із легендарною постаттю Гомера; висвітлити історичну основу гомерівського епосу; з’ясувати, у чому полягає гомерівське питання; дати поняття про епос та епічну поему; розвивати навички дослідницької діяльності, вміння готувати повідомлення на задану тему; працювати з додатковою літературою; розвивати усне мовлення учнів, уміння висловлювати і вдосконалювати власну думку; виховувати інтерес до пам’яток античної літератури.

Тип: комбінований.

Обладнання: портрет Гомера, зображення статуй дискобола та Аполлона Бельведерського, зразки давньогрецького мистецтва, презентаційні матеріали, роздрукований текст вірша М. Негоди «Гомер», музичний запис античної музики.

Хід уроку

Вигаснуть зорі колись на склепінні високого неба,

Гелій освітить скоріш Ночі святої місце,

Хвиля солона скоріш буде людям напоєм солодким,

Мертвий з Аїду скоріш вернеться знов до життя,

Ніж славнозвісне ім’я меонійця Гомера забудуть,

Ніж його древні пісні кануть у млу забуття.

Невідомий грецький поет І ст. до н.е.

 

I. Мотивація до навчальної теми.

  1. Вступне слово вчителя.

Особливості ідеалу людини, створеними давніми греками.

Щоб краще розуміти давньогрецьку літературу, пояснити виникнення світових шедеврів у цій красі, потрібно дізнатися про особливості менталітету давніх греків, або еллінів.

Немає іншого народу, який за такий короткий період часу дав би світові стільки чудових зразків досконалої краси і був захоплений ідеями доблесті і свободи, як давні греки.

Давньогрецьке мистецтво виховувало з вільних громадян героїв, воно було силою, що об’єднувала та зближувала людей.

Ідеалом греків було гармонійне поєднання духовної і тілесної краси. Тому багато античних скульптур зображують людей і богів оголеними. Вміння володіти своїм тілом і духом робило людину подібною до богів, бо й самі грецькі боги непосидючі, діяльні, були схожі на греків.

  1. Робота з наочністю.

Розгляньте зображення статуй дискобола та Аполлона Бельведерського. Порівняйте їх, чи є між ними схожість? 

Очікувана відповідь.

Аполлон, бог – покровитель мистецтв, та простий дискобол, учасник Олімпійських ігор, дуже схожі між собою. Як і більшість античних скульптур, вони майже не мають одягу, демонструють міцну статуру свого  тіла. Правильні риси обличчя, кучеряве волосся – і жодного сумніву у досконалості власної краси.

Отже, який можна зробити висновок? 

Висновок: бог і людина фізично надзвичайно схожі між собою! Це ще одне підтвердження думки про те, що давні греки створювали своїх богів схожими на себе, тому, мабуть, і не відчули страху перед ними.

Є ще один момент, без якого ми не зможемо добре зрозуміти поему.

Це питання про міфологічну основу «Іліади».

От ми і підійшли до теми нашого уроку.

II. Оголошення теми, епіграфа уроку.

III. Формування нових знань.

  1. Повідомлення учня-літературознавця «Хто такий Гомер?» (у вигляді презентації).
  2. Висновок. Кожний народ має свої пісні та легенди, з яких виростає національна література. Гомер своєю творчістю закінчує вікові традиції народних співців і відкриває перший етап розвитку не тільки грецької, а й європейської літератури.
  3. Повідомлення учня – літературознавця «Гомерівське питання» .
  4. Словникова робота .

Поняття про епос та епічну поему.

А тепер більш конкретніше поговоримо про поему «Іліада».

  1. Наступне повідомлення учня - «історика» «Історична основа «Іліади». Багато грецьких поем починається заспівом.
  2. Словникова робота.

Поняття про заспів.

  1. Виразне читання заспіву поеми «Іліада» (пісня I, вірші 1-10).
  2. Бесіда за змістом прочитаного.
  • До кого звертається автор у заспіві поеми?
  • Про що тут іде мова?
  • Як Гомер оцінює гнів Ахілла? Знайдіть рядки, в яких він висловлює своє ставлення до гніву героя?
  • Про конфлікт між якими героями розповідається у заспіві?
  • Хто з олімпійських богів був причетний до конфлікту?
  • За допомогою яких художніх засобів перекладач відтворює емоційну атмосферу заспіву епічної поеми?

IV. Застосування знань, умінь, навичок.

  1. Підсумкова бесіда.
  • У чому полягає ідеал краси людини у греків?
  • Що допомагає нам точніше уявити ідеал людської краси у греків?
  • Хто такий Гомер?
  • Які твори він написав?
  • Що характерно для давньої епічної поеми?
  • Що таке заспів, яку функцію він виконує в епічній поемі?
  1. Творче завдання  «Гомер та його образи в літературі».

Прочитайте вірш Миколи Негоди «Гомер».

Які події з життя Гомера і які його образи знайшли відбиток у творі?

V. Підбиття підсумків уроку.

Рефлексія.

«Продовжте речення».

Сьогодні на уроці ми

дізналися про …

ознайомилися з …

вивчили поняття …

IV. Домашнє завдання.

Вивчити матеріал про Гомера, історію Троянської війни, теоретичне визначення поеми та заспіву.

Прочитати I, VI і XXII пісні «Іліади», схарактеризувати образи Ахілла і Гектора, дібрати цитати до їх характеристики.

Індивідуальне завдання групі «дослідників» підготувати презентацію з теми «Міфологічна основа «Іліади».

doc
Додано
20 березня 2020
Переглядів
1594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку