Урок. Легка атлетика. 5 клас

Про матеріал
На цьому уроці, для розвитку соціальної компетентності, ми використали змагальний метод. Клас об’єднано в дві команди і в основній частині уроку вони змагались за кращий результат при виконанні легкоатлетичних завдань. Учасники заходу змогли реалізувати можливості співпрацювати з однолітками; адекватно реагувати на думки, позиції, ставлення інших членів команди; навчились придержуватись правил змагання; розуміти інших гравців як представників інтересів єдиного колективу; цілеспрямовано діяти з учасниками колективу під час змагання; навчились виконувати функції які закріплені за кожним учнем.
Перегляд файлу

План – конспект

уроку з фізичної культури «Змагання за всесвітньою програмою ІААF «Дитяча легка атлетика» для учнів 5а класу

 

Тематичний модуль «Легка атлетика»  

Тема уроку: Змагання за всесвітньою програмою ІААF «Дитяча легка атлетика».

Тип уроку: Урок – змагання.

Компетенції учнів на уроці:

  • розширення рухового досвіду учнів в легкій атлетиці;
  • вдосконалення навичок життєво необхідних рухових дій, використання  їх у повсякденній та ігровій діяльності;
  • розвиток силових та швидкісно-силових компетенцій;
  • розвиток комунікативних компетенцій;
  • закріплення знань з нетрадиційних систем зміцнення здоров’я.

Цілі уроку:

  • Навчальна - розширення рухового досвіду учнів в легкій атлетиці, закріплення знань з нетрадиційних систем зміцнення здоров’я. 
  • Розвивальна - розвиток фізичних якостей – сили, витривалості, швидкості; психологічних якостей – уваги, сили волі, спостережливості, мислення, рухової пам’яті.
  • Виховна - підвищення інтересу учнів до змагання на уроках фізичної культури та виховування почуття колективізму.

Інвентар і обладнання уроку:

  • степи;
  • скакалки;
  • драбинка;
  • квадрат;
  • фішки;
  • бар’єри;
  • гімнастична лава;
  • набивний м’яч;
  • «вортекс»;
  • обруч;
  • картки;
  • магнітофон;
  • аудіо-діск СD.

Місце проведення: спортивна зала або майданчик.

 

Частина уроку

Тривалість

Зміст уроку

Методичні рекомендації

Максимальні

показники

ЧСС для

учнів Ліги А

(УД/15 СЕК.)

Максимальні

показники

ЧСС для

учнів Ліги Б

(УД./15 СЕК.)

І. Вступна

2

Оргмомент. Учні стоять по Лігах. (Додаток 1. Модель параметрів індивідуальної фізіологічної кривої реакції серцево-судинної системи на фізичні навантаження учнів з різним станом здоров’я). Ознайомлення з темою уроку-змагання. Виконання дихальних вправ.

(Додаток 2. Дихальні вправи на початку уроку).                                        

Кожна дихальна вправа виконується по 8 вдихів, після кожної вправи треба зробити 5-8 повільних вдихів, слідкувати за осанкою.

22

24

ІІ. Підготовча

6

Розминка – «Легкоатлетичний флеш-моб» (Додаток 3. Розминка «Легкоатлетичний флеш-моб»)

Ліга «А» виконує розминку з використанням степів, Ліга «Б» без степів, на підлозі.

26

28

ІІІ. Основна

26

Ліга «А»

Ліга «Б»

 

 

 

 

 

Станція – 1 «Драбина» (Додаток 4.)

Станція – 2 «Слалом»

(Додаток 5.)

Ліга «Б» виконує швидкою ходою

30

32

 

 

Станція – 3 «Квадрат» (Додаток 6.)

Станція – 4 «Скакалка» (Додаток 7.)

Виконуючи «Квадрат» не наступати на лінії, стрибати через нуль.

Виконуючи стрибки на скакалці, дозволяється крокування через скакалку, не дозволяється чіплятися ногами за скакалку.

38

40

 

 

Станція – 5 «Вортекс» (Додаток 8.)

Станція – 6 «Метання набивного м’яча» (Додаток 9.)

Перед метанням набивного м’яча обов’язково торкнутися підлоги м’ячем.

34

36

ІV. Заключна

3

Гра командами «Штовхання набивного м’яча в обруч».

На висоті 2-3 метри підвісити обруча, на відстані 3 метри від обруча відмітити лінії кидка в обидві сторони. Команди розташовуються навпроти одна одної. По черзі кожен виконує штовхання м’яча в обруч. Виграє команда, яка отримала більше очок.

Гравець не отримує очко, якщо не попадає в обруч, торкається м’ячем обруча, заходить за лінію кидка.

30

32

 

1

Заминка

 

http://i008.radikal.ru/1601/dd/b2ee1b4f6b68.jpghttp://s017.radikal.ru/i402/1601/f8/68f9fb6bac07.jpg

 

 http://s017.radikal.ru/i423/1601/c3/b21f8de976e5.jpg   http://s019.radikal.ru/i642/1601/4b/1c50bcd6bcfc.jpg

 

26

27

 

2

Підведення підсумків:

  1. визначення кращих учнів у Лізі А;
  2. визначення кращих учнів у Лізі Б;
  3. нагородження грамотами.

 

 

 

Всього

40

 

 

 

 

 

ДОДАТКОВІ ДИДАКТИЧНІ МАТЕРІАЛИ

Додаток 1.  Модель параметрів індивідуального портрету фізіологічної

кривої реакції серцево-судинної системи учнів з різним станом здоров’я на

фізичні навантаження під час уроку.

Назва структурного

компоненту уроку

Оргмомент,

Дихальні вправи

Розминка

«Легкоатлетичний флеш-моб»

ІААF

Гра

Заминка

Максимальні показники ЧСС

для учнів Ліга А (УД/15 СЕК.)

22

26

30-38

30

26

Показник ЧСС за 1хв. (Ліга А)

88

104

112-152

120

104

Максимальні показники ЧСС для учнів Ліга Б

(УД./15 СЕК.)

24

28

32-40

32

27

Показник ЧСС за

1 хв.  (Ліга Б)

96

112

128-160

128

108

 

Додаток 2. Дихальні вправи на початку уроку.

Вправа

Описання

Учні сидять на гімнастичній лаві або стоять.

В.П.- руки зігнуті в ліктях на рівні талії, пальці зажаті в кулаки. Вдих через ніс - руки різко рухаються вниз, видих через напіввідкритого рота.

Кожна вправа виконується по 8 вдихів, після кожної вправи треба зробити 5-8 повільних вдихів.

В.П.- руки зігнуті в ліктях на рівні плечей. Руки пальцями уперед одночасно

рухаються за різнойменні плечі, до

лопаток. Лікті - схресно на рівні підборіддя. Саме в цей момент слід виконати гучний вдих через ніздрі. У момент, коли руки

повертаються у в.п. слід виконати

непомітний видих через напіввідкритого рота. Кожна вправа виконується по 8 вдихів, після кожної вправи треба зробити 5-8 повільних вдихів.

Додаток 3. Розминка «Легкоатлетичний флеш-моб»

Стрейчинг

        http://www.brandsynario.com/wp-content/uploads/step-aerobics.jpg

  http://xvatit.com/uploads/posts/2016-01/1452495800_32.jpg

 

http://s017.radikal.ru/i400/1601/10/418e574bea8a.jpg

http://lifehacker.ru/wp-content/uploads/2016/01/35_1453989797-310x470@2x.jpg

Аеробні вправи

Бейсік-степ. Робимо крок на степ правою ногою, приставляємо до неї ліву, потім спускаємося зі степу спочатку правою, потім лівою ногою. Наступний цикл з лівої ноги.

Шаг-коліно. Робимо крок правою ногою на степ, ліву згинаючи у коліні, підтягуємо до живота. Тулуб нахиляємо трохи вперед, нога повинна бути направлена прямо, коліно не вивертати. Наступний цикл з лівої ноги.

 

 

Шаг-кьол

Робимо крок правою ногою на степ, ліву згинаємо в коліні, п’ятку підтягуємо до ягодиці. Рухи енергійні, без пауз.  Наступний цикл з лівої ноги.

Бейсик-овер

Робимо крок правою ногою на степ, приставляємо до неї ліву, після чого спускаємось зі степу з другої сторони, повертаємось лицем до платформи. Наступний цикл з лівої ноги.

Підвідні вправи для метання

 

  • Кроки на місці, руки на плечах. Кругові кола руками вперед, назад.
  • Кроки на місці, руки зігнуті в ліктях, пальці зажаті в кулаки. Викидаємо руки вперед немов боксуємо.
  • Кроки на місці з круговими колами прямими руками вперед, назад.

Стрибкові вправи

  • Поставити праву ногу на степ. Почергова зміна ніг зі стрибком.
  • Настрибування на степ обома ногами і зістрибування з нього. Ліга Б виконує стрибки навісці.

Біг

http://shudnuty.com.ua/images/image_79.jpg

  • Ліга А виконує біг навколо степу вправо, вліво.
  • Ліга Б виконує біг на місці.

    

Картки «Дитячої легкої атлетики ІААF»

Додаток 4.

Станція 1. «Драбина»

Пробігти драбину з високим підніманням стегна або іншою обраною легкоатлетичною біговою вправою, замовленою Лідером, не торкаючись щаблин.

 

Додаток 5.

Станція 2. «Слалом»

 

Пробігти «змійкою» між фішками, подолати бар’єри, пройти по гімнастичній лаві.

 

Додаток 6.

Станція 3. «Квадрат»

Стрибки по квадратах через нуль 0-1-0-2-0-3-0-4 два рази. Не наступати на лінії, дозволяється крокування по квадратах, за умов, що завжди в кожному квадраті опиняється дві ноги.

 

Додаток 7.

Станція 4. «Скакалка»

Стрибки на скакалці за орієнтирами 1,2,3,4. Учасник виконує 4 серії стрибків по 5 разів, обертаючись до відповідної цифри. Дозволяється крокування через скакалку, не дозволяється чіплятися ногами за скакалку.

 

Додаток 8.

Станція 5. «Вортекс»

Метання дитячого спису на точність через вертикальну ціль в горизонтальну стоячи обличчям за напрямком метання.

 

Додаток 9.

Станція 6. «Метання набивного м’яча»

Стоячи спиною за напрямком метання, тримати м’яча обома руками внизу, нахилитися вниз торкнутися підлоги і кинути набивного м’яча через вертикальну перешкоду в горизонтальну ціль.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 грудня 2022
Переглядів
310
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку