План – конспект
уроку з фізичної культури «Змагання за всесвітньою програмою ІААF «Дитяча легка атлетика» для учнів 5а класу
Тема уроку: Змагання за всесвітньою програмою ІААF «Дитяча легка атлетика».
Тип уроку: Урок – змагання.
Компетенції учнів на уроці:
Цілі уроку:
Інвентар і обладнання уроку:
Місце проведення: спортивна зала або майданчик.
Частина уроку |
Зміст уроку |
Методичні рекомендації |
Максимальні показники ЧСС для учнів Ліги А (УД/15 СЕК.) |
Максимальні показники ЧСС для учнів Ліги Б (УД./15 СЕК.) |
||
І. Вступна |
2 |
Оргмомент. Учні стоять по Лігах. (Додаток 1. Модель параметрів індивідуальної фізіологічної кривої реакції серцево-судинної системи на фізичні навантаження учнів з різним станом здоров’я). Ознайомлення з темою уроку-змагання. Виконання дихальних вправ. (Додаток 2. Дихальні вправи на початку уроку). |
Кожна дихальна вправа виконується по 8 вдихів, після кожної вправи треба зробити 5-8 повільних вдихів, слідкувати за осанкою. |
22 |
24 |
|
ІІ. Підготовча |
6 |
Розминка – «Легкоатлетичний флеш-моб» (Додаток 3. Розминка «Легкоатлетичний флеш-моб») |
Ліга «А» виконує розминку з використанням степів, Ліга «Б» без степів, на підлозі. |
26 |
28 |
|
ІІІ. Основна |
26 |
Ліга «А» |
Ліга «Б» |
|
|
|
|
|
Станція – 1 «Драбина» (Додаток 4.) |
Станція – 2 «Слалом» (Додаток 5.) |
Ліга «Б» виконує швидкою ходою |
30 |
32 |
|
|
Станція – 3 «Квадрат» (Додаток 6.) |
Станція – 4 «Скакалка» (Додаток 7.) |
Виконуючи «Квадрат» не наступати на лінії, стрибати через нуль. Виконуючи стрибки на скакалці, дозволяється крокування через скакалку, не дозволяється чіплятися ногами за скакалку. |
38 |
40 |
|
|
Станція – 5 «Вортекс» (Додаток 8.) |
Станція – 6 «Метання набивного м’яча» (Додаток 9.) |
Перед метанням набивного м’яча обов’язково торкнутися підлоги м’ячем. |
34 |
36 |
ІV. Заключна |
3 |
Гра командами «Штовхання набивного м’яча в обруч». На висоті 2-3 метри підвісити обруча, на відстані 3 метри від обруча відмітити лінії кидка в обидві сторони. Команди розташовуються навпроти одна одної. По черзі кожен виконує штовхання м’яча в обруч. Виграє команда, яка отримала більше очок. |
Гравець не отримує очко, якщо не попадає в обруч, торкається м’ячем обруча, заходить за лінію кидка. |
30 |
32 |
|
|
1 |
Заминка
|
|
26 |
27 |
|
|
2 |
Підведення підсумків:
|
|
|
|
|
Всього |
40 |
|
|
|
|
ДОДАТКОВІ ДИДАКТИЧНІ МАТЕРІАЛИ
Додаток 1. Модель параметрів індивідуального портрету фізіологічної
кривої реакції серцево-судинної системи учнів з різним станом здоров’я на
фізичні навантаження під час уроку.
Назва структурного компоненту уроку |
Оргмомент, Дихальні вправи |
Розминка «Легкоатлетичний флеш-моб» |
ІААF |
Гра |
Заминка |
Максимальні показники ЧСС для учнів Ліга А (УД/15 СЕК.) |
22 |
26 |
30-38 |
30 |
26 |
Показник ЧСС за 1хв. (Ліга А) |
88 |
104 |
112-152 |
120 |
104 |
Максимальні показники ЧСС для учнів Ліга Б (УД./15 СЕК.) |
24 |
28 |
32-40 |
32 |
27 |
Показник ЧСС за 1 хв. (Ліга Б) |
96 |
112 |
128-160 |
128 |
108 |
Додаток 2. Дихальні вправи на початку уроку.
Вправа |
Описання |
|
Учні сидять на гімнастичній лаві або стоять. В.П.- руки зігнуті в ліктях на рівні талії, пальці зажаті в кулаки. Вдих через ніс - руки різко рухаються вниз, видих через напіввідкритого рота. Кожна вправа виконується по 8 вдихів, після кожної вправи треба зробити 5-8 повільних вдихів. |
|
В.П.- руки зігнуті в ліктях на рівні плечей. Руки пальцями уперед одночасно рухаються за різнойменні плечі, до лопаток. Лікті - схресно на рівні підборіддя. Саме в цей момент слід виконати гучний вдих через ніздрі. У момент, коли руки повертаються у в.п. слід виконати непомітний видих через напіввідкритого рота. Кожна вправа виконується по 8 вдихів, після кожної вправи треба зробити 5-8 повільних вдихів. |
Додаток 3. Розминка «Легкоатлетичний флеш-моб»
Стрейчинг |
|
|
|
|
|
Аеробні вправи |
Бейсік-степ. Робимо крок на степ правою ногою, приставляємо до неї ліву, потім спускаємося зі степу спочатку правою, потім лівою ногою. Наступний цикл з лівої ноги. Шаг-коліно. Робимо крок правою ногою на степ, ліву згинаючи у коліні, підтягуємо до живота. Тулуб нахиляємо трохи вперед, нога повинна бути направлена прямо, коліно не вивертати. Наступний цикл з лівої ноги.
|
Шаг-кьол Робимо крок правою ногою на степ, ліву згинаємо в коліні, п’ятку підтягуємо до ягодиці. Рухи енергійні, без пауз. Наступний цикл з лівої ноги. Бейсик-овер Робимо крок правою ногою на степ, приставляємо до неї ліву, після чого спускаємось зі степу з другої сторони, повертаємось лицем до платформи. Наступний цикл з лівої ноги. |
Підвідні вправи для метання
|
|
|
Стрибкові вправи |
|
|
Біг |
|
|
Картки «Дитячої легкої атлетики ІААF»
Додаток 4. Станція 1. «Драбина» |
Пробігти драбину з високим підніманням стегна або іншою обраною легкоатлетичною біговою вправою, замовленою Лідером, не торкаючись щаблин.
|
Додаток 5. Станція 2. «Слалом»
|
Пробігти «змійкою» між фішками, подолати бар’єри, пройти по гімнастичній лаві.
|
Додаток 6. Станція 3. «Квадрат» |
Стрибки по квадратах через нуль 0-1-0-2-0-3-0-4 два рази. Не наступати на лінії, дозволяється крокування по квадратах, за умов, що завжди в кожному квадраті опиняється дві ноги.
|
Додаток 7. Станція 4. «Скакалка» |
Стрибки на скакалці за орієнтирами 1,2,3,4. Учасник виконує 4 серії стрибків по 5 разів, обертаючись до відповідної цифри. Дозволяється крокування через скакалку, не дозволяється чіплятися ногами за скакалку.
|
Додаток 8. Станція 5. «Вортекс» |
Метання дитячого спису на точність через вертикальну ціль в горизонтальну стоячи обличчям за напрямком метання.
|
Додаток 9. Станція 6. «Метання набивного м’яча» |
Стоячи спиною за напрямком метання, тримати м’яча обома руками внизу, нахилитися вниз торкнутися підлоги і кинути набивного м’яча через вертикальну перешкоду в горизонтальну ціль.
|