Урок Лексична помилка та її умовне позначення

Про матеріал
Цікавий авторський апробований урок із інноваційними методами та міжпредметними зв'язками
Перегляд файлу

ЛЕКСИЧНА ПОМИЛКА ТА ЇЇ УМОВНЕ ПОЗНАЧЕННЯ. УРОК-ПРАКТИКУМ

Мета: дати розуміння лексичної помилки та шляхів її подолання; розвивати мовне чуття, логічне мислення, пам’ять, увагу; виховувати любов до рідної мови.

Тип уроку. Урок закріплення знань та навичок

Обладнання:аудіо запис тексту, підручник, зошит, пісня «Улыбка», картки.

ЕПІГРАФ

Як парость виноградної лози,

Плекайте мову.

М. Рильський

 

ХІД  УРОКУ

  1. Організаційний момент. У літературі є герой, який прославився своєю посмішкою. Це Чеширський кіт з казки «Аліса в країні Див». ми її згодом вивчатимемо. А сьогодні він нам буде усміхатися. Намалюємо посмішку.(діти виконують). Тепер з посмішкою ми з вами будемо працювати ефективно, проявимо свою вправність якнайкраще (звучить пісня  «Улыбка»).
  2. А тепер пригадайте вивчене, виконавши тестові завдання.

АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ.

Міні-тест

  1. Багатозначним є кожне слово у рядку

А. теплий, крило, літати.

Б. ручка, ноутбук,ю математика.

В. присудок, голова, солодкий.

Г. розцвітати, синиця, банкомат.

          2) Виділене слово вжито в прямому значенні в реченні.

               А. Гостре  словечко коле сердечко.

               Б. Над водами хиляться лози, лелека пливе в висоті.

               В. Чи буде хто, як матінка, любити , купаючи в любистку наші дні.

               Г. Дзвенять німою тугою ліси, коли їх ніч тремтлива обнімає.

            3) Виписати граматичну основу з попередніх речень. (Взаємоперевірка з дошки)

Учитель. Гарно справились, то ж мандруємо далі.

  1. МОТИВАЦІЯ. Ви вже засвоїли лексику, знаєте про фонетику, чули про пунктуацію. Сьогодні ми говоритимемо про помилки та можливості їх подолання.
  2. ТЕМА, МЕТА, ЗАВДАННЯ уроку
  3. РОБОТА ЗА ТЕМОЮ уроку
  1. При виконанні завдань ви можете вжити слово не в тому значенні, можете невиправдано використати повтори (тавтологія), використати русизми. Тоді на полі з’явиться буква «Л». Це лексична помилка. Зараз ви самі попробуєте побути у ролі учителя. На картках дано речення. Виправте помилки, якщо ви вважаєте, що вони наявні.

Картка 1. Ми приймали участь в конкурсі малюнка «Ми за мир».

Картка 2. За конкурс ми получили диплом. 

Картка 3. Нашим класним керівником являється Наталя Павлівна.

Картка 4. Наталя Павлівна раділа за нас.

Учитель. Ви уважні та маєте  гарне мовне чуття.

  1. Ось у нас чарівний глечик. Він поглинає лише правильні слова та словосполучення.

 Візьміть смужки із словосполученнями та підкресліть правильні слова. Помилкові спершу віднайдіть. Вкиньте їх до розумного глечика.

Підняти /піднести  руку.

Складати/здавати іспит.

Слідуюче /наступне запитання.

Перевернути/ перегорнути сторінку.

Відчиняти/відкривати вікно.

Учитель. Глечик із задоволенням створив нам букет із словосполучень(учитель ставить квіти).

  1. Телефон продиктує вам словосполучення, а ви швидко запишете з ним речення. АУДИОЗАПИС.

Правильна відповідь.

Одержав оцінку.

Висловив думки.

Ставлення до людей.

Учитель. Ви не допустили лексичної помилки. Щоб і надалі так роботи, пані 4) РЕФЛЕКСІЯ.Лексика передала вам листа- пам’ятку, де записано правила для уникнення їх в подальшому. Діти читають.

ЛИСТ-ПАМ’ЯТКА

Юний мовознавцю, ось мої правила. Запам’ятай їх:

  • Багато читай.
  • Слідкуй за власним усним та писемним мовленням.
  • Користуйся словником.
  • Не використовуй русизмів.
  • Будь уважним.

Пані Лексика «Л»

 

 

  1. ПІДСУМОК. Створіть усний діалог про вивчене на уроці.
  • Іванко, ти знаєш, що є лексичні помилки.
  • Так. Сьогодні я взнав, що вони присутні в нашій мові і їх потрібно уникати.
  • Вірно. Не використовувати повторів, русизмів.
  • А для цього треба багато читати і слідкувати за мовленням.

Учитель. Молодці. Гарно справились із завданням уроку.  Епіграф каже:

Як парость виноградної лози,

Плекайте мову.

  1. Домашнє завдання. Напишіть власний діалог на 4-5 реплік.
docx
Додано
6 жовтня 2019
Переглядів
1141
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку