Урок. "Прикметники-синоніми та прикметники-антоніми в українській та англійській мовах. "

Про матеріал
Тип уроку: бінарний урок, урок вивчення нової теми, урок засвоєння нових знань (формування мовної компетенції).
Перегляд файлу

3 клас (бінарний урок)

Тема: Прикметники-синоніми та прикметники-антоніми в українській та англійській мовах.

Мета:

  • Вчити учнів уживати прикметники у мовленні;
  • Формувати вміння добирати синоніми й антоніми,
  • Порівнювати прикметники-синоніми та прикметники-антоніми  в українській та англійській мовах,
  • Розвивати творчий потенціал учнів,
  • Навчати перекладати з англійської на українську мову,
  • Виховувати любов до рідних і близьких людей .

Цілі:

Знають:

  • визначення прикметника,
  • на яке питання відповідають прикметники,
  • визначення: синоніми та антоніми,  
  • чим відрізняються і чим схожі прикметники в обох мовах.

Вміють:

  • перекладати з англійської мови речення з прикметниками,
  • знаходити в реченнях прикметники і перекладати їхукраїнською мовою,
  • визначати розряд прикметників,
  • добирати синоніми й антоніми.

 

Тип уроку:бінарний урок, урок вивчення нової теми, урок засвоєння нових знань (формування мовної компетенції)

Обладнання: ілюстративний матеріал (презентація)

Форми роботи: Метод «Гронування», вправа «Мозковий штурм», «незакінчене речення», бесіда, спостереження, робота в групах, парах.

 

 

Хід уроку

 

І.  Організаційний момент

 

Починаємо навчання

Із незвичного поєднання.

Будемо 2 мови вивчати,

Щоб краще про все знати.

 

Red and yellow and pink and green,
Purple and orange and blue.
I can sing a rainbow,
Sing a rainbow,
You can sing one too!

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Пісеньку ви проспівали.

Різні кольори назвали.

Будемо малюнок малювати,

Щоб про нього в підсумку уроку розказати.

( Коли учні виконають правильно завдання кожного етапу уроку, учителі малюють деталь хатинки)

  1. Відгадування загадки.

                 Живемо в одній оселі,

Життєрадісні, веселі:

Я, мій брат, мій тато, мати –

Як всіх разом нас назвати?

                                                            (Сім'я) 

Вчитель:Сьогодні ми будемо говорити про найголовніше в житті кожної людини - сім'ю.

Метод «Гронування»

 

  1. Складіть із букв слово

(Діти виходять на середину з літерами і читають  слово «family»)

family

Прикріпіть та прочитайте назви тих людей, які є членами сім’ї.

А mother  a father  a sister  a brother   а grandmother   а grandfather

2. Вправа «Мозковий штурм»

«Мозковий штурм» починаємо,

Все, що знаємо, пригадаємо.

Прикметник означає…

Відповідає на питання…

Узгоджується з …у…

 

Відредагувати текст.

 

 

 

 

 

 

  1. Про себе, про маму, використовуючи прикметники.

 

ІІІ.  Повідомлення теми, мети уроку, мотивація навчальної діяльності

  1. — Послухайте загадку.

Є у мене менший брат.

Все у нас із ним невлад:

Він білявий, я — чорнявий.

Я меткий, а брат мій млявий.

Я високий і тонкий,

Брат товстенький і низький.

З братом я живу у парі,

Та не в злагоді — у сварі.

Робимо усе ми залюбки,

Тільки завжди навпаки.

— Про яких братів ідеться в загадці? (Про слова, протилежні за значенням,—антоніми)

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися добирати прикметники близькі та протилежні за значенням.

  • Згадайте, як ці слова називаються? (синоніми, антоніми)
  •  

ІV. Сприймання й первинне усвідомлення навчального матеріалу

 

1. Вправа «Групування»

- Згрупуйте подані на дошці прикметники в синонімічні ряди.

Розумний, тямущий, лагідний, ніжний, кмітливий,привітний, охайний, чепурний, акуратний.

- Прочитайте першу групу; другу; третю; четверту.

Розумний, тямущий, кмітливий. – І ряд

Лагідний, ніжний, привітний. – ІІ ряд

Охайний, чепурний, акуратний – ІІІ ряд

Які з цих слів знаєте англійською?

  1. Творчий диктант

  - Я читатиму слова, а ви записуєте антоніми до них.
Веселий (сумний), високий (низький), добрий(злий),худий(товстий),

Молодий(старий), малий(великий), здоровий( хворий)

 

Діалоги англійською, викорисовуючи антоніми.

 

Фізкультхвилинка (музична)

 

 

V.  Узагальнення й систематизація отриманих знань

1.Робота у групах

Завдання: підкреслити синоніми.

Сім’я для кожного — це ті самі улюблені й рідні люди, які були з ним з самого дитинства.

I have got a happy and kind family.

Найдорожче, що в людини є – це його сім'я, його рідні та близькі.

My family is sweet and good .

Для мене мама — найдорожча і близька людина.

My mother is lovely and caring .

У мене є молодший брат. Він неслухняний, пустотливий, але все одно я його дуже люблю.

My brother is cute and funny .

Гра «прикметники, протилежні за значенням»

 

Hungry(голодний) - ситий

angry(сердитий) - радісний

sleepy(сонний) - бадьорий

lonely(самотній) - товариський

bored(нудний) – цікавий

 

  1. Робота в парах «Сердечко»  (Двері) (Домальовуємо на малюнку)

Великі – малі

Веселі – сумні

Швидкі – повільні

Працьовиті – ліниві

Товсті – худі

 - Ваші щирі серця відчиняють двері нашої хатинки.

 

2.Квіти-антоніми англійською (прикріплюють на малюнок)

Великі(big ) – малі( small )

Товсті ( fat) – худі (thin  )

Веселі (funny ) – сумні ( sad)

Отож, ми намалювали хатку, адже для кожної родини важливо мати свій дім. Тут вас люблять такими, які ви є.

 - А ви повинні старатися бути якими?

 - Тоді ваші рідні будуть якими?

 - І ваш дім буде яким?

Учні зачитують вірш.

І. Гнатюк

Наша хата

Я люблю свою хату,
І подвір’я, й садок,
Де і сонця багато,
І в жару – холодок.

Тихо й затишно. Квіти
Коло хатицвітуть,
Іневтомно все літо
Бджоли в цвітігудуть.

Все для мене тут рідне:
Стіни, білі як сніг,
І віконце привітне,
І дубовий поріг.

І ряденця строкаті,
Й рушники на стіні –
Навіть дим в нашій хаті
Рідно пахне мені.

 

VІ.  Підсумок уроку.

Тепер я знаю …

Сьогодні на уроці я зрозумів …

До найрідніших людей буду ставитися …

Iwanttobe

VІІ.  Домашнє завдання.

Творче завдання з української мови: записати прикметники-cиноніми, які характеризують членів вашої сім’ї.

Home-work

  • Portfolio work

    I want to be…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 жовтня
Переглядів
24
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку