Розробка уроку "Леся Українка «Літо краснеє минуло…»" з літературного читання для учнів 6 класу спеціальної школи-інтернату для дітей з особливими освітнями потребами.
Тема: Леся Українка «Літо краснеє минуло…»
Клас: 6(1год)
Мета: активізувати знання учнів про зиму та зимові явища. Удосконалювати вміння працювати із віршовими творами: визначати тему, головну думку, слова,що римуються, пестливі слова, звертання. Збагачувати словниковий запас;
Сприяти корекції зору, моторики опорно-рухового апарату; коригувати зв’язне мовлення. Розвивати інтонаційну виразність. Виховувати бажання милуватися природою; турботливого ставлення до свого здоров’я.
Тип уроку: комбінований
Словник: Псевдонім – літературне ім’я,
Краснеє – чудове, гарне,
Шкода – жаліти про щось,
Нудитися – сумувати без ігор,
Нарікати – скаржитися, жалітися.
Обладнання: ілюстрації баби-зими, красуні-зими, снігуроньки-зими, слова-прикметники, тема уроку, текст вірша, портрет Л.Українки, ілюстрація збірки, ілюстрації до твору, прислів’я, ТЗН, відео.
Хід проведення
І.Організаційна частина
- Діти, подивіться у вікно.
- Яка сьогодні погода?
- Яка зараз пора року?
- Послухайте вірш про зиму і спробуйте запам’ятати декілька ознак зими.
Нервово-психічна підготовка
Зима! Зима! Усякий знає.
Вона холодною буває.
Летять, кружляють, як пушинки,
Легкі, білесенькі сніжинки.
От випав сніг. Яка обнова!
Зима тоді така чудова!
Міста чистенькі, білі села –
Зима і радісна, й весела.
Кружляють вальс сніжинки ніжні,
Зима пухка і білосніжна.
Вона й тоді усім хороша,
Коли мете легка пороша.
Мороз у лід озера кута.
Зима тоді всі кажуть люта.
Вона буває і серйозна:
Суха і вітряна, й морозна.
А як насуне хмара сива,
Зима по-своєму красива
І особлива, і чарівна,
Як королева чи царівна.
А вранці іній – от обнова.
Яка зима у нас казкова!
Хоч і мороз за ніс щипає.
Дітей ніщо не зупиняє.
Бо все одно, зима прекрасна,
Вся біла-біла, світла, ясна!
А якщо вітер завиває,
То ясно всім: зима співає.
А вранці небо чисте-чисте,
Зима святкова, урочиста.
Зима буває вередлива,
То часом добра, то сварлива.
(Перевірка д/з)
Добре діти, кожен з вас зиму уявляє по - своєму. На домашнє завдання ви підбирали вірші про зиму і їх читали. Давайте з вами послухаємо кожного.
ІІ. Основна частина
(Учні читають коротку інформацію про життя та творчість Л.Українки)
Фізкультхвилинка
З неба, із гори
Падають сніжинки.
Біло навкруги
Замело стежинки.
Під ногами сніг рипить,
І мороз щипа за носа.
Потанцюєм залюбки,
Бо не боїмось морозу.
4. Самостійне читання учнями.
Мовчазне; Вправа «Сніжок, сніг, метелиця»( коли вчитель промовляє «Сніжок», діти читають пошепки, «сніг» - голосніше», «метелиця» - дуже голосно)
5. Індивідуальна робота з учнями, які навчаються за індивідуальною програмою.
6. Перевірка читання
«Ланцюжком» ( по стовпчику).
За опорними словами (літо, зима, весна)
За ілюстрацією
7. Робота з текстом ( визначити тему, головну думку, зачитати рядки, які можуть бути словами головної думки)
Підібрати риму, зачитати рядки із пестливим словом, слова-звертання.
8. Робота з прислів’ям
Зима багата снігами, а осінь – снопами.
Зима без снігу – літо без хліба.
(діти разом із вчителем тлумачать прислів’я)
ІІІ. Заключна частина