Урок "Леся Українка. «Літо краснеє минуло…»"

Про матеріал

Розробка уроку "Леся Українка «Літо краснеє минуло…»" з літературного читання для учнів 6 класу спеціальної школи-інтернату для дітей з особливими освітнями потребами.

Перегляд файлу

Тема: Леся Українка «Літо краснеє минуло…»

Клас: 6(1год)

Мета: активізувати знання учнів про зиму та зимові явища. Удосконалювати вміння працювати із віршовими творами: визначати тему, головну думку, слова,що римуються, пестливі слова, звертання.  Збагачувати словниковий запас;

Сприяти корекції зору, моторики опорно-рухового апарату;  коригувати зв’язне мовлення. Розвивати  інтонаційну виразність. Виховувати  бажання милуватися природою; турботливого ставлення до свого здоров’я.

Тип уроку: комбінований

Словник: Псевдонім – літературне ім’я,

                 Краснеє – чудове, гарне,

                 Шкода – жаліти про щось,

                 Нудитися – сумувати без ігор,

                 Нарікати – скаржитися, жалітися.

Обладнання: ілюстрації баби-зими, красуні-зими, снігуроньки-зими, слова-прикметники, тема уроку,  текст вірша, портрет Л.Українки, ілюстрація збірки, ілюстрації до твору, прислів’я, ТЗН, відео.

Хід проведення

І.Організаційна частина

 - Діти, подивіться у вікно.

 - Яка сьогодні погода?

 - Яка зараз пора року?

 - Послухайте вірш про зиму і спробуйте запам’ятати декілька ознак зими.

Нервово-психічна підготовка


Зима! Зима! Усякий знає.

Вона холодною буває.

Летять, кружляють, як пушинки,

Легкі, білесенькі сніжинки.

От  випав сніг. Яка обнова!

Зима тоді така чудова!

Міста чистенькі, білі села –

Зима і радісна, й весела.

Кружляють вальс сніжинки ніжні,

Зима пухка і білосніжна.

Вона й тоді усім хороша,

Коли мете легка пороша.

Мороз у лід озера кута.

Зима тоді всі кажуть люта.

Вона буває і серйозна:

Суха і вітряна, й морозна.

А як насуне хмара сива,

Зима по-своєму красива

І особлива, і чарівна,

Як королева чи царівна.

А вранці іній – от обнова.

Яка зима у нас казкова!

Хоч і мороз за ніс щипає.

Дітей ніщо не зупиняє.

Бо все одно, зима прекрасна,

Вся  біла-біла, світла, ясна!

А якщо вітер завиває,

То ясно всім: зима співає.

А вранці небо чисте-чисте,

Зима святкова, урочиста.

Зима буває вередлива,

То часом добра, то сварлива.


 

 

 

  • Діти, про що вірш?
  • А якою зиму уявляєте ви?
  • Можливо, на когось зима схожа із людей?(баба-зима, красуня-зима, зима-снігуронька). Вчитель на дошці вивішує зображення трьох образів зими і слова-ознаки)
  • Давайте прочитаємо по колу слова, які можуть характеризувати зиму: чарівна, люта, холодна, весела…
  • На яке питання відповідає слово «зима»?
  • Яка це частина мови?
  • На які питання відповідають решту слів?
  • Яка це частина мови?
  • Давайте зараз кожен  назве образ зими, який йому подобається і зачитає прикметники, які підходять до цього образу (н-д: баба-зима – сварлива, люта)
  • А які слова тут зайві? Чому?( тепла, спекотна – бо вони не відносяться до ознак зими)

(Перевірка д/з)

Добре діти, кожен з вас зиму уявляє по - своєму. На домашнє  завдання ви підбирали вірші про зиму і їх читали. Давайте з вами послухаємо кожного.

 

ІІ. Основна частина

  1. Повідомлення теми та мети уроку.
  • Сьогодні на уроці ми будемо продовжувати знайомитися із творами про зиму, а саме із поезією Л.Українки «Літо краснеє минуло…» (діти разом із учителем читають тему уроку із дошки).
  • Ми навчимося виразно читати вірш, працювати із ним. Але спочатку скажіть, чи чули ви раніше ім’я Лесі Українки?
  • Хто це?
  • Яких ще відомих українських поетів ви знаєте?
  • А зараз коротко про Лесю Українку вам прочитає Надія, яка  додатково готувалась до уроку та Олег, який розповість про твори Лесі Українки.

(Учні читають коротку інформацію про життя та творчість Л.Українки)

  1. Читання поезії вчителем.
  2. Словникова робота.

Фізкультхвилинка

З неба, із гори

Падають сніжинки.

Біло навкруги

Замело стежинки.

Під ногами сніг рипить,

І мороз щипа за носа.

Потанцюєм залюбки,

Бо не боїмось морозу.

 

4. Самостійне читання учнями.

Мовчазне; Вправа «Сніжок, сніг, метелиця»( коли вчитель промовляє «Сніжок», діти читають пошепки, «сніг» - голосніше», «метелиця» - дуже голосно)

 5. Індивідуальна робота з учнями, які навчаються за індивідуальною програмою.

 

 

6. Перевірка читання

«Ланцюжком» ( по стовпчику).

За опорними словами (літо, зима, весна)

За ілюстрацією

7. Робота з текстом ( визначити тему, головну думку, зачитати рядки, які можуть бути словами головної думки)

Підібрати риму, зачитати рядки із пестливим словом, слова-звертання.

8. Робота з прислів’ям

Зима багата снігами, а осінь – снопами.

Зима без снігу – літо без хліба.

(діти разом із вчителем тлумачать прислів’я)

ІІІ. Заключна частина

  1. Підсумок
  • Про що говорили на уроці?
  • Який твір читали?
  • Хто його написав?
  • Якою буває зима?
  • Який зараз зимовий місяць?
  • Як потрібно людям одягатися взимку? Чому?
  1. Диференційована оцінка.
  2. Д/з: виразно читати поезію, намалювати ілюстрацію до твору (за бажанням)
  3. Зняття напруги. (Відео  про зиму)

 

doc
Додано
12 грудня 2018
Переглядів
3506
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку