21 травня о 18:00Вебінар: Дисграфія. Як працювати вчителю?

Урок "Let’s go to the Zoo!"

Про матеріал
Дана розробка уроку стане у нагоді під час вивчення теми " Дикі тварини ", завдання допоможуть відпрацювати структуру: Is it a …? – Yes, it is. – No, it isn’t. Учні матимуть можливість ознайомитись із тваринами, які можна зустріти у зоопарку.
Перегляд файлу

Практична мета: введення лексичних одиниць до теми тварини, тренування граматичної структури  Is it a …? – Yes, it is. – No, it isnt.

Запропонувати щось зробити: Let’s go to the Zoo!

New Words: go, tiger, crocodile, lion, wild animal

Виховна: виховувати любов до тварин

Розвиваюча: розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення учнів, розвивати навички аудіювання

Освітня: ознайомити учнів з дикими тваринами

Допоміжний матеріал: картки зі знаками транскрипції, буквами, наочність до теми «Тварини»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

  1.            ,,Мовленнєва розминка’’

T: - Good morning! How are you today?

P: - Good morning,

Good morning,

Good morning to you!

Good morning,

Good morning,

I am glad to see you!

  T: - Knock, knock! Who’s that? Look this is our guest. Do you know what his name is?  Let’s ask his name! Let’s say “Hallo” to him. This song will help us.

  1. A Song “What’s your name?”

Hello, Hello,

Hello, Hello

Hello, Hello. I’m Katty.

                               Hello, Hello,

                               Hello, Hello,

                               Hello, Hello. I’m Tom.

Hello, Hello,

What’s your name?

Hello, Hello.

Sing again.

T: - Look, this is a dog. His name is Bix.

  1. Revision of Sounds

T: - You know, Bix goes to school. He wants to know what sounds we know. Name the sounds.

P: - [t], [d]…

A Game: Find the sounds

A Dog wants to play with us. Find the sounds and name the word with this sound.

[t], [d], [a], [z], [m], [l]

  1. Revision of letters

T: - Look, who is that? It’s a frog. This is our guest, too. She wants to know, what letters we know. Name the letters!

P: - Bb, Hh, Rr, Cc, Pp, Zz…

A Game:

A green frog wants to play with us.

T: - Little Frog is only three,

She should know the ABC

Little frog say to me

What’s the letter before “B”

T: - We have learned all letters. And this song will help us to learn the ABC.

A Song: “The ABC”

T: - Are you ready to sing a song?

  1. The Animals(введення нового матеріалу)

T: - Look at this picture. There are lots of wild animals. Let’s go to the Zoo. What animals live at the Zoo? Say it in Ukrainian!

Look at these pictures and repeat the words after me!

It’s a bear. It’s a parrot. It’s a lion. It’s a tiger. It’s a crocodile.

T: - What is missing? {вчитель забирає одну картку, а діти повинні назвати тваринку, яка відсутня}

T: - Answer my questions! – Is it a lion? – Is it a tiger?

P: - Yes, it is. – No, it isn’t.

T: - Count the animals!

  1. A Rhyme:”Teddy Bear”

Teddy Bear, Teddy Bear,

Turn around.

Teddy Bear, Teddy Bear,

Touch the ground.

Teddy Bear, Teddy Bear,

Show your shoe.

Teddy Bear, Teddy Bear,

I love you.

  1. A Game:

Щоб пройти до зоопарку, нам потрібно розв’язати приклади.

9-3=6           8-4=4

2+5=7           1+9=10

P: - Nine minus three makes six.

  1. A Song:”Lindy s birthday”

1 little, 2 little, 3 little lions,

4 little, 5 little, 6 little lions,

7 little, 8 little, 9 little lions,

10 little lions coming to play.

 

1 little, 2 little, 3 little lions,

4 little, 5 little, 6 little lions,

7 little, 8 little, 9 little lions,

10 little lions going away.

  1. Підсумки уроку

Today we have done a lot! We’ve learned lots of words. And now we know what animals live at the zoo. Repeat it after me: - It’s a lion. It’s a tiger. It’s a crocodile.

It’s a zebra…….

Thank you for your work! Stand up!

Class: Fly little bird, fly,

Fly to the blue sky,

One, two, three,

You are free.

T: The lesson is over. Good Bye!

    Have a nice day!

 

 

 

 

 

 

 

 

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
27 лютого
Переглядів
211
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку