Урок "Лічильна одиниця – тисяча. Лічба тисячами"

Про матеріал
Мета даної розробки: ознайоми учнів з новою лічильною одиницею – тисячею. Пояснити утворення чисел від 1000 до 10 000. Вчити читати числа, лічити за допомогою нової лічильної одиниці. Виробляти вміння додавати та віднімати тисячі. Удосконалювати вміння розв’язувати задачі на 3-4 дії різних ступенів, які є комбінаціями простих задач вивчених типів. Виховувати вміння радіти успіхам товаришів, потребу в знаннях, працьовитість.
Перегляд файлу

Тема. Лічильна одиниця – тисяча. Лічба тисячами. Розряди – одиниці тисяч, десятки тисяч, сотні тисяч. Клас одиниць, клас тисяч. Читання багатоцифрових чисел. Лічба розрядними одиницями в межах тисячі, мільйона.

Мета.  Ознайоми учнів з новою лічильною одиницею – тисячею. Пояснити утворення чисел від 1000 до 10 000. Вчити читати числа, лічити за допомогою нової лічильної одиниці. Виробляти вміння додавати та віднімати тисячі. Удосконалювати вміння розв’язувати задачі на 3-4 дії різних ступенів, які є комбінаціями простих задач вивчених типів. Виховувати вміння радіти успіхам товаришів, потребу в знаннях, працьовитість.

Перебіг уроку

І. Вступна частина. Організація класу.

- Діти промовляють разом:

Ось і дзвоник дав сигнал,

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо

І урок розпочинаймо!

  • Перш ніж ми розпочнемо наш урок, привітаймося із гостями, які сьогодні будуть присутні на нашому уроці. (Діти повертаються у кінець класу і вітаються нахилом голівки).

ІІ. Основна частина.

  1. Актуалізація опорних знань.

- Діти, яка тема нашого місяця? (Чарівні перетворення). Що ми вивчаємо у цій темі? (Організм людини).

- Дуже добре! Але урок наш ми розпочнемо із математичних перетворень. (усно на екрані)

2 т = …кг, 180 с = … хв, год = … хв, 3 роки = …міс., 200 коп. = … грн, 30 дм = … см, року =…міс.

Формування каліграфічних навичок.

  • Молодці, запишіть число. Для запису каліграфічної хвилинки, уважно послухайте факт про організм людини: діти народжуються з трьохстами (300) кістками, але з віком це число скорочується до 206. Питання до вас: на скільки більше кісток у організмі новонародженої дитини, ніж у дорослого? (на 94 кістки більше)
  • 94   49   94   49 …
  1. Мотивація навчальної діяльності.

Пропоную вам пограти з м’ячем. Гра «Математичний м’ячик» (Учитель називає число і кидає учневі м’ячик, а учень – називає, чому дорівнює це число в інших лічильних одиницях, і викидає м’ячик учителю).

1 десяток – 10 одиниць, 10 десятків – 1 сотня, 10 десятків – 100 одиниць, 100 десятків – 1000 одиниць, 1 сотня – 100 одиниць, 1 тисяча – 1000 одиниць, 1 тисяча – 100 десятків.

  • Яку нову лічильну одиницю ви помітили? (тисячу).
  • Сьогодні на уроці ми познайомимось із новою лічильною одиницею – тисячею. Навчимось читати такі числа та лічити їх. 
  1. Вивчення нового матеріалу.
  • Назвіть, будь ласка, найменше одно, дво, три, чотирицифрове число ( діти називають 1, 10, 100, 1000, які послідовно з’являються на екрані в стовпчик.
  • А тепер назвіть найбільше одно, дво, трицифрове число ( діти називають 9, 99, 999). Погляньте уважно, якщо до 9 ми додамо 1, то отримаємо 10, якщо до 99 додамо 1, то отримаємо 100, а якщо до 999 додамо 1, то отримаємо 1000.

9     99        999

+      +           +

1       1          1

=       =         =

10     100      1000

  • Розгорніть підручник на ст. 70 і розгляньте № 446.

Давайте з’ясуємо, на скільки кожна наступна розрядна одиниця більша за попередню ( в 10 разів)

  • Давайте ж з’ясуємо, як правильно читати чотирицифрові числа.

На екрані таблиця класів і розрядів.

Клас тисяч

Клас одиниць

Сотні

тисяч

Десятки тисяч

Одиниці тисяч

Сотні

Десятки

Одиниці

 

 

 

 

 

 

  • Ви вже знаєте, що таку таблицю ми читаємо справа наліво. Клас одиниць складають: розряд одиниць, десятків і сотень. А сьогодні ми ознайомимось із новим класом – тисяч. Він вміщує в собі розряди: одиниці тисяч, десятки тисяч, сотні тисяч.
  • Давайте прочитаємо звичайне трицифрове число ( в таблиці з’являється число 842 – діти читають).
  • Коли у нас додається 2 клас тисяч ( у таблиці з’являється число 3842), то для того, щоб його прочитати, нам потрібно сказати 3 і вжити слово «тисячі», а потім назвати – 842.
  • Первинне закріплення.
  • Давайте потренуємось (колективне читання чисел з таблиці, яка на екрані: 5432, 209, 8937).
  • Молодці! Але такі числа, як і всі, ми можемо додавати і віднімати.
  • Давайте спробуємо усно № 447.
  • Дуже добре. У вас є картки із  прикладами додавання і віднімання тисяч, виконайте їх, будь ласка, самостійно. (виконують на картці і перевіряють один в одного).
  • Давайте відпочинемо трішки. Пауза для очей.

А зараз погляньте на екран. Що це? На екрані діаграма.

  1. Погляньте на діаграму, і з’ясуйте скільки ударів за хвилину робить серце немовляти, дитини шкільного віку і дорослої людини.
  2.  На скільки більше робить ударів за хвилину серце немовляти, ніж серце дитини шкільного віку?
  3. На вашу думку, чому так відбувається? (Чим старша людина, тим більше її серце, і відповідно, воно робить менше ударів за хвилину).
  • Рухаємось далі. На екрані задача.

Серце людини за годину перекачує певну кількість літрів за хвилину. Якщо цю кількість поділити на 2, то отримаємо 150. Скільки літрів крові перекачує людське серце за годину? Розв’яжіть задачу за допомогою рівняння. (х:2=150)

Після розв’язання задачі, вчитель пропонує знайти головні члени речення в першому реченні задачі (що? – серце, що робить? – перекачує. Граматичне значення слова «серце» - іменник, однина, с. р., Н.в.)

  • Відео зі звуком серцебиття.
  • РУХАНКА (відео). Після руханки вчитель каже: «Покладіть руку до серця. Що ви відчуваєте? (серце почало битися швидше). Так, після фізичної активності серце б’ється швидше, тим самим краще циркулює кров по всьому організмі. Саме тому, дуже важливо вранці виконувати елементарні фізичні вправи, які рекомендував вам лікар, для того, щоб наш організм повністю прокинувся.
  • Поміркуйте, що ще впливає на стан здоров’я та організм людини в цілому? (Екологія). Проблема сучасного світу – це надзвичайно високий відсоток засміченості нашої планети. Давайте розв’яжемо наступну задачу, і поміркуємо, як ми можемо сприяти покращенню в даній ситуації.
  • На екрані задача, діти розв’язують її у зошиті.

Учні 4 класу зацікавилися проблемою сортування сміття. Вони дізнались, що батарейки розкладаються у ґрунті 100 років, поліетилен у два рази більше, пластик – на 200 років більше, ніж поліетилен і батарейки разом, а скло у 5 разів довше, ніж поліетилен. Скільки років розкладається у ґрунті скло?

- Обговорення задачі: про що розповідається у задачі? (про сортування сміття); Скільки розкладаються у ґрунті батарейки? А поліетилен? Пластик? Скло? Що запитує задача? Чи можемо ми одразу відповісти на питання задачі? ( Ні). Що ми можемо знайти першою дією?...

1)100∙2=200 (р.) – розкладається поліетилен;

2) 100+200=300 (р.) – розкладаються батарейки і поліетилен;

3) 300+200=500 (р.) – розкладається пластик;

4) 200∙5=1000 (р.) – розкладається скло.

- Діти, то ж чим ми можемо допомогти нашій планеті вже від сьогодні? (Сортувати сміття). Пропоную переглянути відео про сортування сміття.

4. Закріплення нового матеріалу.

- Цікаво знати!

Насіння соняшнику, належить до рідкісного класу продуктів: і корисне, смачне. Через відсутність в складі  холестерину, воно дійсно корисне для роботи серця. Крім того, соняшникове насіння багате на клітковину і такі мінерали, як цинк, кальцій, залізо та магній.

- Пропоную розв’язати задачу № 451 про соняшникове насіння.

Про що розповідається в задачі?

Скільки днів збирали насіння?

Скільки зібрали першого дня? Скільки всього за два дні?

Що потрібно знайти?

Чи можемо ми одразу відповісти на це питання? Що ми можемо знайти спершу? …

  • Добре впоралися!У кожного з вас є картки з класами і розрядами. Я зараз зачитуватиму числа, а ваше завдання – вірно записати їх до тієї таблиці. 4200, 7260, 2803.
  • Дякую! Погляньте на екран. Ви бачите вираз, результат якого дорівнює трьом. Саме стільки камер у серці плазунів і земноводних. А пригадайте, скільки камер у серці людини? (4) Яких представників плазунів ви пам’ятаєте? (змії, черепахи, ящірки, хамелеони) А представників земноводних? (тритони, різні види жаб,  саламандра) – на екрані картинки тварин.
  • Добре, повертаємось до виразу. Ваше завдання поставити дужки так, щоб вираз став істинним.

240 : 40+20 – 1 = 3        240 : (40 + 20) – 1 = 3 

ІІІ. Заключна частина.

Ви сьогодні дуже гарно попрацювали. Перед вами є карти самооцінювання. Оцініть свою роботу на цьому уроці.

Рефлексія.

Домашнє завдання №452, №453 ст. 71. Інструктаж щодо його виконання.

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 травня 2022
Переглядів
1739
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку