Перегляд файлу

 

 

                 Урок-лінгвістичний бій з теми «Лексика»

 

Тема : Урок  повторення вивченого з теми ,, Лексикологія”

Тип уроку : урок – лінгвістичний бій

Обладнання:Словники, дидактичний матеріал.

Методи, форми, прийоми : наочні, cловесні , практичні , інтерактивні (Робота в групах’’, ,, Робота в парах’’) , індивідуальні, групові, бесіда, повідомлення, робота із словником.

 

 

                                                                                                     Девіз :

                       D:\лексика.jpg             Усім гарно, дружно працювати,

                                                                     мову рідну добре знати

 

 

                                                 Перебіг   УРОКУ

 І  Організація  класу.

Ми починаємо урок, а на уроці ми..

Уважні!

Розумні!

Організовані!

Кмітливі!

Цілевизначення та планування діяльності.

Подумайте і сформулюйте ціль нашого уроку, скориставшись формулою.

На уроці я:

Дізнаюсь..

Зрозумію…

Навчуся…     

А що хочете ви отримати від сьогоднішнього уроку?

                              Відгадайте загадку і розшифруйте слово-відповідь.

                                                                    На базарі їх не купити,

                                                                    На дорозі їх не знайдеш,

                                                                    Їх не зважиш на терезах

                                                                    І ціни не підбереш (знання)

 

ІІ  Вступне  слово  вчителя

 Ми з вами вивчили розділ “Лексикологія”. Сьогодні настав час підсумувати вивчене, перевірити, чи все, що від нас вимагалося, ми засвоїли та як уміємо застосовувати наші знання на практиці.

 Цей урок пройде в незвичайній формі – у формі змагання. Весь клас ділиться на дві команди, які будуть змагатися за звання кращих знавців лексикології.

ІІІ   Мовна   розминка

        Відгадайте  загадки :

Гра «Ланцюжок». Завдання: уважно прослухайте загадки. З відгадками скласти ланцюжок речень так, щоб продовжити думку попереднього учня. Щоб твір видався красивим, використайте у своєму висловлюванні стилістично забарвлену лексику.

  1. В якому лісі немає листя? (хвойному?)
  2. Зубів немає, а кусає? (Кропива)
  3. Не розбивши горщика, не з’їси каші (Горіх)
  4. У кого кам’яна сорочка? (У черепахи)
  5. Якої пряжі немає в продажі?(Павучої)
  6. Що то за птах, що на вісьмох ногах? (Комар)

      IV Тренувальні вправи.  Гра“Передай іншому”                    

Дібрати антоніми до різних значень багатозначного слова

1 команда                 2 команда                   

сухий одяг -              чисті руки -               

суха погода -           чиста совість -          

сухий хліб -             чисте небо -             

суха мова -               чистий сніг -            

сухе літо -                 чиста ріка -               

свіжий хліб -             свіжий журнал

мякий матрац -          мякий клімат

Учні, які сидять за першою партою, підбирають 1 антонім і передають завдання на наступну парту.

 V. Диктант-завдання

      Складіть 2 речення з словами так, щоб ці слова були омонімами :

                          1 команда                     2 команда                         3 команда

                          Ніс, ніс.                         Бал, бал.                           Пара, пара.

VІ Творче завдання

До поданих паронімів доберіть слова так, щоб утворилися нормативні словосполучення

 1 команда

Виголошувати ( рішення, незалежність, промову ).

Оголошувати  ( доповідь, вирок, закон ).

 

2 команда

 Помітка ( цікава, інформаційна, олівцем ).

 Примітка ( змістовна, коротка, фарбою).

 

3 команда

Громадянське ( право, зібрання, повідомлення ).

Громадське ( доручення, засідання, звернення ).

VІІ Робота з словниками .                      

 Виписати зі  словника 2 багатозначних слова і 2 омоніми з їх значеннями. Ввести їх  у речення.

               Фізкультхвилинка                        

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити,

Руки вгору, руки вниз,                            C:\Users\Admin\Desktop\фізкультхвилинка.jpg

Руки в боки, руки так

Руки вгору, як вітряк

Вище руки підніміть.

 І спокійно опустіть

Плесніть діти, кілька раз

За роботу, все гаразд.

VІІІ  Редагування  речення

                                1 команда

Шевченко  являється основоположником української літературної мови.

                                2 команда

Директор школи об’явив подяку учасникам спортивних змагань.                        

ІХ  Творче  завдання  всім командам.

 Написати  твір - мініатюру на тему : “Калинова рідна мова ”.C:\Users\Admin\Desktop\мова.jpg

Х. Рефлексія.  Підсумок  уроку.

    Метод «Рюкзак»

Які з тих знань, умінь, способів дій, що отримали на уроці, візьмете із собою для використання на інших уроках, у житті, для тематичного оцінювання..       

 ХІ Домашнє  завдання.

       Середній, достатній рівень

Підібрати приказки  та  прислів’я з синонімами та антонімами.

      Високий рівень

Створити лепбук з теми «Лексикологія»

 

docx
Додано
24 грудня 2018
Переглядів
517
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку