Урок алгебри в 7 класі
Тема: Лінійна функція.
Мета: Сформувати поняття лінійної функції, навички побудови графіка лінійної функції. Розвивати графічну культуру.
І. Перевірка домашнього завдання.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
2. Розв´язати задачі:
1) (Слайд 2)
Автомобіль рухається із Золотоноші до Києва зі швидкістю 80 км/год. Якою буде відстань від Черкас до автомобіля через t год., якщо від Черкас до Золотоноші 28 км? Задати залежність між змінними формулою. Чи буде ця залежність функцією? Назвати залежну змінну та незалежну змінну.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1.Проаналізувати формули попередніх задач. Чи схожі вони за формою запису? Замінимо незалежні змінні на х, залежні змінні – на у. Отримаємо
у = 80х + 28
у = 3х + 12
Висновок. Означення лінійної функції.
( Слайд 4)
( Слайд 5)
( Слайд 6)
( Слайд 7,8)
- Чим відрізняються формули, що задають дані лінійні функції?
- Як називається числовий множник перед буквеною частиною?
- Чим відрізняється взаємне розташування графіків?
5. Висновок.
6. Робота в групах:
Побудувати графіки функції в одній системі координат:
І група: у = -х + 5 ІІ група: у = 0,5х + 2 ІІІ група: у = - 0,5х + 2
у = 2х – 1 у = 0,5х – 1 у = - 0,5х – 1
у = -3х + 9 у = 0,5х – 3 у = - 0,5х – 3
7.Висновок. ( Слайд 9,10)
V. Підсумок уроку. ( Слайд 11-15)
Тестові завдання ( перевіряються за допомогою сигнальних карток)
1.Серед наведених функцій укажіть лінійну:
А); Б) у = 3х + 1; В) у = + 1; Г) у = -2 + 1.
2.Значення функції у = 3х – 1,5 при х = -2 дорівнює
А) -3,5; Б) 4,5; В) -7,5; Г) – 6,5.
3. Кутовий коефіцієнт прямої у = -7х + 14 дорівнює
А) 7; Б) 14; В) -14; Г) -7.
4. Графік функції у = 5х – 1 паралельний до графіка функції
А) у = -5х + 1; Б) у = 5х + 3; В) -5х + 4; Г) -5х – 1.
5. Графік функції у = х – 5 Перетинається с графіком функції
А) у = х – 5; Б) у = х + 5; В) у = х; Г) у = х – 6.
VI. Завдання додому: вивчити п.23, розв´язати №853; №855; 857.