Урок №11.
ЛІНІЙНЕ РІВНЯННЯ З ОДНІЄЮ ЗМІННОЮ
Мета: перевірити рівень засвоєння знань, умінь та навичок, передбачених програмою, в ході вивчення названої теми.
Тип уроку: контроль знань
Хід уроку
І. Умова тематичної контрольної роботи
№ 1. Чи рівносильні рівняння? Чому? та . № 2. Розв’яжіть рівняння . № 3. Розв’яжіть задачу, склавши рівняння. Перший автомобіль долає шлях між містами за 5 год. Другий автомобіль, швидкість якого на 20 км/год більша, ніж першого, долає той самий шлях за 4 год. Знайдіть швидкість автомобілів. . У книжковій шафі було в 6 разів більше книжок, ніж на етажерці. Після того як із шафи взяли 46 книжок, а з етажерки 18, на етажерці залишилося на 97 книжок менше, ніж у шафі. Скільки книг було в шафі, а скільки на етажерці спочатку? . № 7*. При якому значенні рівняння : 1) має корінь 5; 2) не має коренів? |
№ 1. Чи рівносильні рівняння? Чому? та . № 2. Розв’яжіть рівняння
№ 3. Розв’яжіть задачу, склавши рівняння. Перший автомобіль долає шлях між двома містами за 1,5 год, а другий — за 1,2 год. Швидкість другого автомобіля більша від швидкості першого на 15 км/год. Знайдіть відстань між містами. . В автопарку було вантажівок у 5 разів більше, ніж легкових автомобілів. Після того як у рейс вийшло 58 вантажівок і 15 легкових авто, в автопарку залишилось вантажівок на 61 більше, ніж легкових авто. Скільки легкових авто і скільки вантажівок було в автопарку спочатку? . № 7*. При якому значенні рівняння : 1) має корінь 4; 2) не має коренів? |
ІІ. Розв’язання та відповіді до тематичної контрольної роботи
Варіант І
№ 1. ; ; ;
; ; .
Рівняння мають однакові корені.
Відповідь. Рівносильні, бо мають однакові корені.
№ 2. ; ; ; ; ; ; .
Відповідь. –27.
№ 3
|
(км/год) |
(год) |
(км) |
|
|
5 |
|
|
|
4 |
|
; ; .
Отже, км/год; км/год.
Відповідь. 80 км/год; 100 км/год.
№ 4. ; НСК (6; 8) = 24.
; ; ;
; .
Відповідь. –20.
; ; ; ; ; .
Отже, на етажерці стояло 25 (книжок), а у шафі було (книжок).
Відповідь. 150 книжок; 25 книжок.
№ 6. ; ; ; ;
або ;
або .
Відповідь. 1,1; 0,9.
№ 7. 1) , отже, ; ; ;
2) лінійне рівняння виду не має коренів, якщо коефіцієнт при дорівнює 0, а (у нашому випадку).
, отже, .
Відповідь. 1) 0; 2) –2.
Варіант 2
№ 1. ; ; ; .
; ; ; ; ; .
Корені рівнянь рівні, отже, рівняння є рівносильними.
Відповідь. Рівняння рівносильні, бо мають рівні корені.
№ 2. ; ; ; ; ; ; .
Відповідь. 0,7.
№ 3
|
(км/год) |
(год) |
(км) |
|
|
1,5 |
|
|
|
1,2 |
|
; ; ; ; .
Отже, (км/год), (км/год).
Відповідь. 60 км/год; 75 км/год.
№ 4. ; НСК (6; 4) = 12; ;
; ; ; ; .
Відповідь. –17.
; ; ; ; .
Отже, легкових автомобілів було 16, а вантажівок .
Відповідь. 80; 16.
№ 6. ; ; ; ; або .
Відповідь. 2; –2.
№ 7. 1) Корінь , тому ; ; ;
2) рівняння виду не має коренів, якщо , ; у нашому рівнянні ; , отже, .
Відповідь. 1) 5; 2) 3.
ІІІ. Підсумок уроку
Було б добре по закінченні виконання теоретичної контрольної роботи № 1 показати учням правильні розв’язання та відповіді (їх заздалегідь або записати за дошкою, або зробити копії та роздати всім учням).
IV. Домашнє завдання (випереджальне)
З пункту «Числові вирази» виписати нові поняття (невідомі) і знайти поняття (відомі), що використовуються під час пояснення матеріалу (Я. § 1 п. 1).