Тема. Ліси — багатство України
Мета: ознайомити учнів з поняттям «ліс»; учити відрізняти листяні, мішані та хвойні ліси; ознайомити з тваринами лісів свого краю; розвивати спостережливість, пізнавальний інтерес, логічне мислення, збагачувати словниковий запас учнів, вміння розкривати взаємозв'язок між живою і неживою природою;
виховувати бережне, господарське ставлення та любов до природи рідного краю.
Пономаренко Марія 33-Ш
1-а 18.05.2016
Тема. Ліси — багатство України
Мета: ознайомити учнів з поняттям «ліс»; учити відрізняти листяні, мішані та хвойні ліси; ознайомити з тваринами лісів свого краю; розвивати спостережливість, пізнавальний інтерес, логічне мислення, збагачувати словниковий запас учнів, вміння розкривати взаємозв’язок між живою і неживою природою;
виховувати бережне, господарське ставлення та любов до природи рідного краю.
Обладнання: ілюстрації із зображенням лісів, їх рослин та тварин, листя та хвоя з різних дерев, дерево з листочками.
Література: Т.Г. Гільберг, Т.В Сак, під. Природознавство 1 клас К: «Генеза» 2012.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
(Спочатку сідає краса – дівчатка, потім сила – хлопчики).
На сьогоднішньому уроці у нас будуть працювати:
1. Хвилинка спостережень.
2. Бесіда.
— Чи бували ви в лісі?
— Для чого ви туди ходили?
— Яких тварин, які рослини бачили в лісі?
1. Відгадування загадки.
Навесні веселить, влітку холодить,
восени годує, а взимку гріє. (Ліс.)
Тож сьогодні на уроці ми поговоримо про ліси нашої України. Дізнаємося їх види та познайомимось з їх мешканцями. Але за виконання кожного завдання ви отримаєте листочок з деревця, бо наше деревце розгубило листячко. Тож допоможемо дереву повернути своє листячко.
2. «Асоціативний кущ».1 листочок.
Складання асоціативної схеми до поняття «ліс».
Варіанти відповіді: рослини, відпочинок, кисень, лісник, охорона, папір, меблі, тварини.
1. Розповідь учителя з елементами бесіди. (листочок за відповідь)
— Що таке ліс?
— Звичайно, перш за все це територія з великою кількістю дерев. Які дерева ви знаєте?
Відгадування загадок (виставляються зображення дерев).
— На які дві групи можна поділити ці дерева? (Хвойні і листяні.)
— Чим вони відрізняються?
2. Практична робота з додатковою інформацією учителя. 2листочок.
Учні розглядають листя з різних дерев, визначають, з якого дерева листок, порівнюють їх з хвоєю. Порівнюють хвою ялини і сосни, називають їхні спільні і відмінні ознаки.
— Листяні дерева восени скидають усе листя. У хвойних такого листопаду немає. Ці дерева вічнозелені, але це не означає, що хвоя ніколи не опадає. Просто вона міняється поступово. У ялини — протягом року, а в сосни — упродовж 2–3 років.
Залежно від того, які дерева ростуть у лісі, і ліси поділяються на листяні, хвойні і мішані.
Давайте з вами переглянемо уривки з відео де зображені різні види лісів. (перегляд відео)
— Який ліс у нашій місцевості?
3. Бесіда з елементами практичної роботи про тваринний світ лісу. 3 листочок.
— Якщо ліс — це будинок, то в ньому повинні бути і мешканці.
— Яка найчисельніша група серед населення лісу? (Комахи.)
— Яких комах ви бачили в лісі?
— Яку користь вони приносять лісу? Яку шкоду?
— Але серед комах є багато шкідників. Дерева можуть швидко загинути. Хто допоможе лісу? (Птахи.)
— Яких птахів ви бачили в лісі? Що можете про них розказати?
— Послухайте запис пташиних голосів. Чию пісеньку ви впізнали?
— Що вони роблять для лісу?
— Які звірі живуть у лісі?
— Що ви про них знаєте?
— На які групи можна поділити звірів за способом живлення? Назвіть представників кожної групи.
5. Граємо у гру «Добре чи погано». 4 листочок.
– Я зачитую речення, якщо ви вважаєте, що це добре встають дівчатка, а якщо це погано встають хлопці.
Ромашка, дуб, акація, троянда, фіалка, липа, волошки, тополя, підсніжники, кульбабка, ялинка, хризантеми, сосна, чорнобривці, каштан, волошки, сосна, верба, тюльпан, клен, мати-й-мачуха, осика, бук.
Що вам сподобалося на уроці?
Що найбільше запам’яталося?
Назвіть листяні дерева…
Які види лісів ви знаєте?
Які тварини живуть в лісі?
Вам подобається наше дерево?
Тож слідкуйте та піклуйтеся про нашу природу, щоб таких дерев було багато в кожному лісі.
Трава і низенька-низенька, ( присідають)
Дерева високі – високі, (стають на пальці ніг, руки піднімають вгору)
Вітер дерева колише , гойдає ( нахил тулуба вліво і вправо)
Птахи летять, відлітають ( помахи руками як крилами)
А діти тихенько за парти сідають
1