Урок "Лисиця та Їжак"

Про матеріал
Вчити правильно висловлювати свої думки, характеризувати героїв казки; удосконалювати діалогічне мовлення; розвивати увагу, пам’ять, швидкість читання та мовлення, мотивувати необхідність жити у суспільстві за певними моральними законами.
Перегляд файлу

Словом – як листом стеле, а ділом – як голками коле

Тема. «Лисиця та Їжак». Українська народна казка.

Мета. Вчити правильно висловлювати свої думки, характеризувати героїв казки; удосконалювати діалогічне мовлення; розвивати увагу, пам’ять, швидкість читання та мовлення, мотивувати необхідність жити у суспільстві за певними моральними законами.

Обладнання. Картки з прислів’ями, тести, пірдучник, мутимедійний супровід.

Вид уроку. Урок засвоєння знань.

Хід уроку

І. Емоційне налаштування на урок. (Слайд 1)

Я всміхнуся сонечку,

Здрастуй, золоте!

Я всміхнуся квіточці,

Хай вона росте.

Я всміхнуся друзям,

Зичу їм тепла.

Гостям усміхаюся,

Зичу їм добра.

Девіз уроку. (Слайд 2)

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно, плідно працювати.

А що будемо робити?

А що будемо читати?

Ви можете усі сказати,

Як спробуєте ребус відгадати. (Слайд 3)

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Який розділ вивчаємо?
  • Які казки ми розглядаємо?
  • Чим подобаються вам казки?
  • Хто головні герої цих казок?

ІІІ. Мовна  розминка.

Гра «Хто це любить їсти?» (Слайд 4)

  • Відгадайте, хто із звіряток загадав бажання смачненько поїсти? Як цю тварину називають у казках?
  • Мясо, кістки. (Вовк, «вовчик-братик».)
  • Морква, капуста, кора, молоді пагінці. (Заєць, «зайчик-побігайчик».)
  • Мед, малина. (Ведмідь, «ведмідь-набрідь».)
  • Мухи, комарі, мальки риб. (Жаба, «жабка-скрекотушка».)
  • Корені рослин, жолуді, горіхи. Картоплю. (Кабан, «кабан-іклан».)

Добір слів до чистомовки. (Слайд 5)

Єць-єць-єць- довговухий заєць ніс хліба … (окраєць).

Ця-ця-ця- добиралася до зайця хижа… (лисиця).

Ни-ни-ни- дикі… (кабани).

Ли-ли-ли- всі жолуді…(зїли).

Ед-ед-ед- бджоли виробили… (мед).

Їв-їв-їв- а ведмідь його весь… (зїв).

Гімнастика для очей (Слайд 6)

Розчитування.

Гра «Впіймай мяч». (Слайд 7)

Прочитай слова. (Слайд 8)

Скоромовка (прочитати хором повільно, швидко, дуже швидко. Бажаючі розказують). (Слайд 9)

ІV. Повідомлення теми та мети уроку.

  • Сьогодні ми продовжимо роботу над казками про тварин. Хто герої нашої наступної казки ви дізнаєтеся із загадок (відгадування загадок). (Слайд 10)
  • Що ви знаєте про цих тварин? Де живуть, чим живляться?

Хвилинка-цікавинка (розповідь учнів про лисицю та зайця).

V. Опрацювання казки «Лисиця та Їжак».

1. Слухання казки до слів «…виводок тетеревенят пасеться».

Придумати кінцівку.(робота групами). (Слайд 11-16).

Відповіді дітей:

  • Лисиця почула про тетеревенят і швидко побігла до дуба, щоб їх з’їсти.
  • Лисиця побачила, що їжак з нею непривітний, тому вирішила пообідати пташенятами. І швидко закінчила розмовляти з ним.
  • Лисиця була голодною, бо поверталася з невдалого полювання. Тому рада поласувати і пташенятами.
  • Лисиця не попрощалася з «приятелем». Вона швидко побігла шукати чим поживитися.

2. Перевірка первинного сприймання (тести). (Слайд 17-18)

Фізкультхвилинка (Слайд 19)

Їжачок ішов лісочком, (діти крокують на місці)

Вмить згорнувся він клубочком. (присідають)

А лисичка походила (знову крокують)

Й їжачка того не зла. (розводять руками в сторони)

3. Словникова робота.

а) Уточнення значення деяких слів. (Слайд 20-22)

б) Гра «Читай швидко». (Слайд 23)

в) Дібрати близькі за значенням слова. (Слайд 24)

г) дібрати протилежні слова. (Слайд 25)

4. Самостійне читання казки.

Прочитавши казку до кінця, ми побачили, хто правильно передбачив її кінцівку.

5. Аналіз казки з елементами вибіркового читання. (Слайд 26)

- Де зустрілися Лисиця та Їжак?

- Що зробив Їжак після привітання? Чому згорнувся клубочком?

- Що Лисиця запропонувала Їжакові?

- Чи повірив їй Їжачок? Чому?

- Як би ви вчинили на місці Їжака?

- Чи довіряєте ви комусь?

- Чи справді Лисиця не їсть мяса?

- Прочитайте, про що повідомив Їжак Лисиці? А для чого це він сказав?

- Як змінився настрій Лисиці?  Що свідчить, що  вона зраділа?

- Поясніть вислів «як і не було». Куди побігла лисиця?

- Чи правду казала Лисичка Їжакові? Для чого був її обман?

- А Їжачок був правдивим? Чому він теж обманював?

- Отже, вони обоє обманювали один одного. Чий обман був хижим, корисним? А чий схожим на хитрість?

- Хто з них виявився хитрішим?

Гра «Загубився склад». (Слайд 27)

Мовно-логічне завдання (Слайд 28)

На дошці записані слова-характеристики і прикріплені малюнки Лисиці та Їжака. Зєднати слова з малюнками.

  • Які слова не підійшли ні до кого? Чому?

VІ. Підсумок уроку.

  • Чого навчає казка?
  • Прочитайте прислівя, правильно розєднайте слова. (Слайд 29)
  • Про кого з героїв цей вислів?

Словомяклисткомстеле, аділомякголкамиколе (робота в парах).

VІІ. Рефлексія. (Слайд 30)

Розвиток фонематичного слуху.

  • Їжачок, їжачок має сто…(голочок).
  • А лисиця дуже «мила» - мишеняток всіх…(поїла).

Гра «Хибне-істинне».

  • Лисиця поверталася із вдалого полювання? (хибне).
  • Назустріч їй Їжак? (істинне).
  • Вона привіталися? (істинне).
  • Лисиця хотіла на радощах пострибати? (хибне).
  • Лисиця розповіла Їжакові, що вона не їсть м’яса? (істинне).
  • Їжак повірив їй і підказав де пасуться тетеревенята? (хибне).

VІІІ. Домашнє завдання. (Слайд 31)

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 березня 2019
Переглядів
2001
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку