Урок"Лісове господарство. Основні лісові пояси світу. Лісозабезпеченість. Лісове господарство в Україні".

Про матеріал
Ознайомлення учнів із розміщенням основних лісових поясів світу, лісових масивів в Україні, характеризування лісового господарства світу та України, порівняння лісозабезпеченісті України, світу й окремих його регіонів, розвиток в учнів уміння аналізувати статистичні дані, працювати з картою, виховування почуття господарського ставлення до землі, екологічну грамотність.
Перегляд файлу

9клас             Дата:  ____________________

Урок №16

Тема. Лісове господарство. Основні лісові пояси світу. Лісозабезпеченість. Лісове господарство в Україні.

 Мета:

Знаннєвий компонент: ознайомити учнів із розміщенням основних лісових поясів світу, лісових масивів в  Україні, навчити характеризувати лісове господарство світу та України, порівнювати лісозабезпеченість України, світу й  окремих його регіонів.

Діяльнісний компонент:удосконалити навички роботи з картами оцінювати вплив лісового господарства на екологічний стан географічного середовища;

 розвивати в  учнів уміння аналізувати статистичні дані,  працювати з  картою;

Ціннісний компонент: виховувати почуття господарського ставлення до землі, екологічну грамотність.

Очікувані результати НПД: учні називають основні лісові пояси світу, пояснюють та показують на карті розміщення лісових поясів та лісових масивів в Україні; пояснюють розміщення лісових поясів світу, лісових масивів в Україні; порівнюють лісозабезпеченість України, світу й окремих його регіонів; оцінюють вплив лісового господарства на стан географічного се­редовища.

Основні поняття: лісове господарство, основні лісові пояси світу, лісові масиви в Україні, лісозабезпеченість.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання й  матеріали: підручник географії, атлас, карти  «Лісистість областей України».

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Психологічний момент.( 2 хв)

- Я хочу розпочати урок словами поета, який сказав:

«Вважай, ти втратив той день,

У який не посміхнувся…»

Людське щастя складається з маленьких успіхів, перемог чи просто посмішок, які дарують нам інколи навіть незнайомі люди.

Я бажаю вам, діти, попрацювати на уроці так щоб в кінці ми отримали задоволення від спілкування.

Давайте разом рухатись вперед і успіх прийде.

 Девізом нашого уроку буде китайська мудрість: «Не бійся, що не знаєш – бійся, що не навчишся».

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ЧУТТЄВОГО ДОСВІДУ

Бесіда з учнями:

 - Де на Землі сформувалися лісові природні зони?

- Які умови потрібні для формування лісів?

IІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ПРИЙОМ «МІКРОФОН»

Яке значення має ліс в житті людини?

Слайд 2.

Ліс — джерело не тільки ресурсів деревини, а й кисню, рекреації, регулятора водного балансу території. Знання про лісове господарство перш за все дає можливість людині розуміти важливість збереження та раціонального використання й примноження територій цього унікального природного утворення.

Повідомлення теми, цілей і завдань уроку. (записати в зошит)

Слайд 1,3

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План  (записати в зошит)

1.Лісове господарство.

2.Основні лісові пояси світу. Лісозабезпеченість.

 3. Лісове господарство в Україні.

4.Проблеми використання лісових ресурсів.

Відкрийте підручник  параграф  15,карти атласа

1. Лісове господарство.

 Опрацювання поняття.

ПРИЙОМ «НЕЗАКІНЧЕНЕ  РЕЧЕННЯ»

На дошці  записати «Лісове господарство - ………

 Лісове господарство — галузь суспільного виробництва, яка займається вивченням, обліком, відтворенням і вирощуванням лісів, охороною їх від пожеж, шкідників і хвороб, регулюванням лісокористування, здійснює заходи, спрямовані на підвищення продуктивності лісів.

2. Основні лісові пояси світу.

Перед вами карта « Лісові ресурси світу» де зосереджені основні райони лісів. Слайд 5,6,7,8,9

ПРИЙОМ « РОБОТА В ПАРАХ»

 Робота з картою атласа  та підручника .  Характеристика  лісових поясів за планом. Звіт з показом біля карти. Висновки . Слайд 10

3.Лісозабезпеченість — співвідношення між запасами лісових ресурсів та обсягами їх використання. Запаси лісових ресурсів найчастіше оцінюють показником лісистості території (відсоток площі, що вкрита лісом) та запасами деревини.  Слайд 11.( списати правило)

4. Лісове господарство в Україні.

 Опрацювати інформацію про  ліси в Україні. (с. 88- 89)

Робота з картою «Лісистість областей України». Аналіз та оцінка лісистості регіонів України, своєї місцевості. Чинники, що впливають на розвиток лісового господарства. Слайд 12,13

ПРИЙОМ «ЛАНЦЮЖОК»

І варіант називає області з найбільшою лісистістю  ІІ варіант – з найменшою.

Особливості лісистості України. Слайд 14

Назвіть основні галузі лісової промисловості України. Слайд 15

4.Проблеми використання лісових ресурсів.

ПРИЙОМ « ПЯТЬ РЕЧЕНЬ»

Скласти 5 речень стосовно проблеми використання лісових ресурсів.

Слайд 16-23

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ

ПРИЙОМ « ПОСТАВ ЗАПИТАННЯ»

На закріплення ви складете запитання на які ми відповідали на уроці

 Слайд 24

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1) Опрацювати матеріал підручника (§15).

 2) Скласти тести до теми уроку.

 VII. ПІДСУМОК УРОКУ

Виставлення оцінок.

ПРИОЙМ «РЕФЛЕКСІЯ»

Чи сподобалося  вам працювати на уроці?

Ми починали урок з посмішки , якщо сподобалося то посміхніться.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Венжик Неля Арсенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Географія 9 клас (Масляк П.О., Капіруліна С.Л.)
Додано
19 лютого 2019
Переглядів
4038
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку