19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Урок :" Листок". Тип уроку - комбінований.

Про матеріал

Матеріал наданий для допомоги проведення відкритих або звичайних уроків з біології у 6 класі. Містить таблиці та посилання. Розрахований для учнів з середнім рівнем знань. Урок містить розгляд зовнішньої будови, внутрішньої будови листка; листкорозміщення; види жилкування.

Перегляд файлу

Урок з біології в 6 класі.

Тема: «Листок».

Мета: Сформувати знання про функції, особливості будови листка як складової пагона. Навчитись відрізняли листки за зовнішньою будовою, жилкуванням, розглянути різноманітність листкорозміщення. Вивчити внутрішню будову листка. Навчитись практично застосовувати знання по визначенню рослин за будовою листка, розв’язувати проблемні питання. Продовжити виховувати планетарне значення рослин.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: гербарний матеріал, мікроскоп, мікропрепарат поперечного зрізу листка, таблиці, кімнатні рослини, ілюстрації листків на таблицях та у підручнику, фільм «Листок»          https://www.youtube.com/watch?v=uyYU79gy35E&t=69s.

Зміст:

  1. Мотивація.

Як стигле яблуко на землю

Летів листок і відчував

Залишив він домівку рідну

Немов би на чужбину впав.

Та вмить дитячи руки ніжно

Схопили золотий листок

Гербарієм піде у школу

Він на ботаніки урок.

Сьогодні ми продовжуємо вивчати морфологічну та анатомічну будову рослини. Ми вивчимо будову бокового органа  - листка.

  1. Актуалізація опорних знань.
  • Фронтальне опитування.
  • Робота з завданнями на картках.
  1. Мичкувата коренева система у (пшениці, кукурудзи, берези).
  2. Генеративними органами є (корінь, квітка, стебло).
  3. Стебло виконує функції (фотосинтезу, опірну, провідну).
  4. Видозмінені пагони виконують функції (запасаючу, поглинання поживних речовин).
  5. З бруньки розвивається квітка ( вегетативної, генеративної).
  6. Видозміни пагонів у (соняшника, верби, картоплі).
  7. Живі клітини з тонкими стінками і великими ядрами притаманні тканині (провідна, твірна, покривна).

 

  1. Вивчення нового матеріалу.

Листок – бічна частина пагона. Має обмежений ріст.

Функції: фотосинтез, дихання, випаровування води - транспірація.

Зовнішня будова листка.

Листкова пластинка і черешок (виконує функція провідну, опорна, вигин до світла листка).

Картинки по запросу жилкування

Черешкові листки (яблуня, малина, суниця).

Сидячі (льон, пшениця, кукурудза).

Прилистки – розміщені парами листочки біля основи листків. (горох посівний).

Форма листків – серцеподібна, стрелеподібна, голчаста, овальна, ромбічна, списовидна…)

Листки бувають прості та складні. У складних спільний черешок, який несе декілька листочків.

  • Розглянте гербарійний матеріал і визначте види листків за завнішньою будовою.

Листкорозміщення – це певній порядок розташування листків на стеблі.

  • Почергове (спіральне).
  • Супртивне.
  • Кільчасте (мутовчасте). (мал.119)

Листкова мозаїка – розташування листків на пагонах.

Внутрішня будова листка.

C:\Users\UserX\Desktop\ee3226ae5657c3f0c6e31498a6bb454f.gif

 

Шкірка – знизу та зверху клітини покривної тканини. (клітини безбарвні та прозорі).

Кутикула – тонкий шар зверху шкірки.

Продихи – дві бобовоподібні клітини з хлорофілом в шкірки, які утворюют продихову щілину. Функція газообмін та транспірація.

 

Картинки по запросу продихи

 

(мал.120) Стовпчаста тканина – клітини розташовані щільно, мають багато хлоропластів і ближче до поверхні листка.

Губчаста тканина – овальні клітини, менше хлоропластів,  між якими багато міжклітинників. Міжклітинники заповнені повітрям і водяною парою.

Жилки – щільна сітка провідних пучків. Функція – провідна і опорна.

Основа ситоподібні трубки та судини.

-Розглянути зріз лиска камелії під мікроскопом.

Жилкування - розташування жилок листкової пластинки.(мал.122)

C:\Users\UserX\Desktop\1_big.jpg

  • Пірчасте (яблуня, виноград, горох).
  • Пальчасте (клен).
  • Паралельне (кукурудза, пшениця).
  • Дугове (подорожник, конвалія).
  • Вилчасте (гінкго, деякі папороті).

 

-Огдяд фільму для закріплення матеріалу.

 

  1. Домашнє завдання.

Опрацювати текст параграфу 28.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зірвавсь і падаю. –

В шаленім вирі світ!

Ну от і все.

По цей дуб миля.

Досить.

А втім,

падіння –

це також політ:

Комусь за обрій,

а комусь під ноги –

осінь.

 

Зірвавсь і падаю.

Лечу.

Ще мить,

ще мить,

Ще коло, пів…

й приплюснуся до тверді.

Щоб там вже

достеменно зрозуміть,

відчути й усвідомити –

доцільність

смерті.

 

 

docx
Додав(-ла)
Бундз Людмила
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
9 грудня 2018
Переглядів
617
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку