Даний конспект уроку може використовуватися на уроках літератури рідного краю "Кіровоградщина" в 6,7,8,9 класах. Твір сучасної письменниці написаний про шкільні будні, розкриває проблеми підлітків та дає певні рішення, примушує замислитися.
Клас: 8-А, 8-Б
Тема: Урок літератури рідного краю № 3. Прозові твори письменників-земляків. Наталя Смирнова «Лузер»
Мета: познайомитися з творами письменників-земляків, а саме з оповіданням Наталі Смирнової «Лузер»; уміти аналізувати, розвивати логічне мислення, тренувати пам’ять, увагу, уміти висловлювати власну думку; виховувати любов і повагу до художнього слова, до літератури як виду мистецтва
Тип уроку: комбінований
Обладнання: інтерактивна дошка, тексти твору, картки
Міжпредметні зв’язки: українська мова
Епіграф до уроку: Щастя в тому, щоб без перешкод виявляти свої здібності, які б вони не були.
Аристотель
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань та умінь.
Діти, давайте пригадаємо з попередніх уроків літератури рідного краю, твори яких письменників-земляків ми прочитали.
(А.Царук, І.Небеленчук, О.Застеба, А.Корінь, В.Бондар, О.Жовна, С.Барабаш, В.Гончаренко)
А хто мені скаже, твори чиїх письменників-земляків є у шкільній програмі з літуратури?
(В.Винниченко, І.Карпенко-Карий, Є.Маланюк, Ю.Яновський)
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку
Сьогодні ми з вами познайомимося із твором не просто письменниці, а і вашої вчительки зарубіжної літератури Смирнової Наталі Борисівни.З біографією письменниці ми знайомитися не будемо, оскільки це буде ваше домашнє завдання. Взяти інтерв’ю у вчителя і самим написати біографію письменника. А зараз ми попрацюємо на оповіданням «Лузер».
Хто мені скаже, хто такий «Лузер»?
(після відповіді учнів, учитель показує учням на дошці слайд із визначенням слова лузер)
Отже, лузер, це людина, якій постійно не щастить.
ІV. Сприйняття і засвоєння учнями нового матеріалу
Ми уже вміємо складати паспорт твору. Тож давайте зараз зробимо це.
Прошу звернути увагу на композицію твору. Оповідання написане у формі щоденника. Давайте поміркуємо, чому саме у формі щоденника? Оповідь ве6деться від першої особи
Знайдіть у творі момент, де головний герой купує собі щоденника. Як його це характеризує?
Чи звернули ви увагу на те, яка мова твору? Так, вона наближена до мовлення сучасних підлітків. Знайдіть у тексті жаргонізми, просторіччя.
(придурок, я завис, докумекав, норм)
На дошці ви бачите вислови відомих людей про таланти. Давайте прочитаємо та спробуємо пояснити їх.
Хуан Мануель
Людвіг Бетховен
Максим Гор
Йоганн Вольфганг Гете
А тепер я хочу, щоб кожен з вас розповів про якісь свої вміння, таланти, про які ми не знаємо.
(учні діляться враженнями)
Доберіть якнайбільше прикметників, які б влучно описували головного героя (письмово).
(нерішучий, сором’язливий, талановитий, кмітливий, доброзичливий, романтичний)
А тепер уявіть, що головний герой повісті сьогодні завітав до нас у гості. Хто хоче побути Максом? Ви журналісти і можете задати йому декілька запитань. Запитуйте.
V. Узагальнення і систематизація вивченого
«Мікрофон»
Отже, діти, хочу, щоб ви поділилися враженнями від прочитаного твору.
(діляться враженнями)
Чи цікаво б вам було почитати продовження? Як ви думаєте, яким би воно було?
Чи є класі такий учень, про якого б ви могли написати оповідання?
VІ. Оцінювання
VІІ. Домашнє завдання
1