Урок літератури рідного краю (Кіровоградщина). Н.Смирнова "Лузер"

Про матеріал

Даний конспект уроку може використовуватися на уроках літератури рідного краю "Кіровоградщина" в 6,7,8,9 класах. Твір сучасної письменниці написаний про шкільні будні, розкриває проблеми підлітків та дає певні рішення, примушує замислитися.

Перегляд файлу

Клас: 8-А, 8-Б

Тема: Урок літератури рідного краю № 3. Прозові твори письменників-земляків. Наталя Смирнова «Лузер»

Мета: познайомитися з творами письменників-земляків, а саме з оповіданням Наталі Смирнової «Лузер»; уміти аналізувати, розвивати логічне мислення, тренувати пам’ять, увагу, уміти висловлювати власну думку; виховувати любов і повагу до художнього слова, до літератури як виду мистецтва

Тип уроку: комбінований

Обладнання: інтерактивна дошка, тексти твору, картки

Міжпредметні зв’язки: українська мова

Епіграф до уроку:                                           Щастя в тому, щоб без перешкод                         виявляти свої здібності, які б вони не були.

Аристотель

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань та умінь.

Діти, давайте пригадаємо з попередніх уроків літератури рідного краю, твори яких письменників-земляків ми прочитали.

(А.Царук, І.Небеленчук, О.Застеба, А.Корінь, В.Бондар, О.Жовна, С.Барабаш, В.Гончаренко)

А хто мені скаже, твори чиїх письменників-земляків є у шкільній програмі з літуратури?

(В.Винниченко, І.Карпенко-Карий, Є.Маланюк, Ю.Яновський)

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку

Сьогодні ми з вами познайомимося із твором не просто письменниці, а і вашої вчительки зарубіжної літератури Смирнової Наталі Борисівни.З біографією письменниці ми знайомитися не будемо, оскільки це буде ваше домашнє завдання. Взяти інтерв’ю у вчителя і самим написати біографію письменника. А зараз ми попрацюємо на оповіданням «Лузер».

Хто мені скаже, хто такий «Лузер»?

(після відповіді учнів, учитель показує учням на дошці слайд із визначенням слова лузер)

Отже, лузер, це людина, якій постійно не щастить.

ІV. Сприйняття і засвоєння учнями нового матеріалу

  1. Робота з текстом твору. Бесіда

Ми уже вміємо складати паспорт твору. Тож давайте зараз зробимо це.

  1. Автор (Наталія Смирнова)
  2. Назва («Лузер»)
  3. Дата виходу (2019)
  4. Жанр (оповідання)
  5. Тема (Шкільне життя очима учнів)
  6. Ідея (Повірити у себе, у свій талант та свої сили)
  7. Композиція (у формі щоденника)
  8. Персонажі (Макс, Мар’яна, Роман, Ден)

 

Прошу звернути увагу на композицію твору. Оповідання написане у формі щоденника. Давайте поміркуємо, чому саме у формі щоденника? Оповідь ве6деться від першої особи

Знайдіть у творі момент, де головний герой купує собі щоденника. Як його це характеризує?

 

Чи звернули ви увагу на те, яка мова твору? Так, вона наближена до мовлення сучасних підлітків. Знайдіть у тексті жаргонізми, просторіччя.

(придурок, я завис, докумекав, норм)

  1. Коло нових відкриттів

На дошці ви бачите вислови відомих людей про таланти. Давайте прочитаємо та спробуємо пояснити їх.

  • Всяка людина здібна, та не для всяких справ.

Хуан Мануель

  • Для людини з талантом і любов'ю до праці не існує перешкод.

Людвіг Бетховен

  • Про свої здібності людина може дізнатися, тільки спробувавши прикласти їх.
  •  Сенека
  •  Талант - це віра в себе, в свою силу.

Максим Гор


  •  Людина, що володіє вродженим талантом, відчуває найбільше щастя тоді, коли використовує цей талант.

Йоганн Вольфганг Гете

 

А тепер я хочу, щоб кожен з вас розповів про якісь свої вміння, таланти, про які ми не знаємо.

(учні діляться враженнями)

  1. Характеристика героя

Доберіть якнайбільше прикметників, які б влучно описували головного героя (письмово).

(нерішучий, сором’язливий, талановитий, кмітливий, доброзичливий, романтичний)

  1. Метод інтерв’ю

А тепер уявіть, що головний герой повісті сьогодні завітав до нас у гості. Хто хоче побути Максом? Ви журналісти і можете задати йому декілька запитань. Запитуйте.

V. Узагальнення і систематизація вивченого

«Мікрофон»

Отже, діти, хочу, щоб ви поділилися враженнями від прочитаного твору.

(діляться враженнями)

Чи цікаво б вам було почитати продовження? Як ви думаєте, яким би воно було?

Чи є класі такий учень, про якого б ви могли написати оповідання?

 

VІ. Оцінювання

VІІ. Домашнє завдання

  • . Написати біографію письменниці, узявши в неї інтерв*ю
  • 2. Прочитати твір «Ніч перед боєм» О.Довженко

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Меньшакова Алла Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
1586
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку