Перевірити знання учнями програмового матеріалу з української літератури за творчістю Олекси Стороженка, Ліни Костенко, Бориса Харчука, Євгена Гуцала, Любові Пономаренко; розвивати в учнів логічне мислення, пам'ять, спостережливість, кмітливість, активність, уміння застосовувати свої знання на практиці, творчі здібності; виховувати читацьку культуру, дружелюбність, гуманність.
7 клас
Літературна гра-змагання
Мета: перевірити знання учнями програмового матеріалу з української літератури за творчістю Олекси Стороженка, Ліни Костенко, Бориса Харчука, Євгена Гуцала, Любові Пономаренко; розвивати в учнів логічне мислення, пам'ять, спостережливість, кмітливість, активність, уміння застосовувати свої знання на практиці, творчі здібності; виховувати читацьку культуру, дружелюбність, гуманність.
Хід уроку
1. Слово вчителя.
Сьогодні часто можна почути таку думку, що знання нікому не потрібні, головне – щоб були гроші. Та життя часто переконує нас в іншому: можна дуже швидко втратити багатство, а знання є тим скарбом, який у людини не забереш. Справді, найсильніша зброя кожного з нас – це наші знання. «Набирати форму» треба щоденно розумовою працею, а помірятись ерудицією з однокласниками вам дасть можливість літературна гра-змагання.
2. Конкурс «Візитна картка»: представлення команд, капітанів, девіз.
3. Бліц-конкурс «Біографічний» (1 бал)
За фактом біографії впізнати письменника.
1) Він любив полювати, рибалити, займався садівництвом, грав на віолончелі. (О.Стороженко)
2) Він був першим редактором дитячого журналу «Малятко» (Б.Харчук)
3) Закінчила Київську школу, вступила до Київського педінституту, а потім навчалася в Московському літературному інституті. (Л.Костенко)
4) Майже 30 років перебував на військовій службі. (О.Стороженко)
5) Навчався у Ніжинському державному інституті імені Миколи Гоголя. (Є.Гуцало)
6) У її творчому доробку є низка повістей та оповідань, які виходять друком не тільки в Україні, а й у Німеччині, Японії. (Л.Пономаренко)
7) Учора ти змагалася з хлопцями в стрибках, кричала й билася навкулачки. (Л.Пономаренко)
8) В оповіданні «Горохове чудо» згадує цікаві моменти свого дитинства. (Б.Харчук)
4. Конкурс «Літературний»
За уривком впізнати твір.
1) Стара не стояла за ціною. (Планетник)
2) Уранці вибіг на город, спинився на протряхлій стежці й повільно, тягнучи нога за ногою, підступив до свого кущика. (Планетник)
3) Навіть не задумуючись всі побігли до річки.(Сім’я дикої качки)
4) Ходили, ходили по степу аж до вечора. (Скарб)
5) В цьому році зима не вдягала білої свити.(Чайка на крижині)
6) Як коли лютувала, стелила рядно ожеледиць. (Чайка на крижині)
7) Живе на землі, сама не літає (Крила)
8) В цьому, напевно, правда пташина… (Крила)
9) Часом батько, дивлячись на се юродство, стане гримати на жінку.(Скарб)
10) Я одяглася, вискочила на подвір’я, простягла руку, щоб зірвати і… (Гер переможений)
5. Конкурс «Текстуальний»
За описом впізнати героя.
1) У тих очах назавжди поєдналися гострий розум і мрійливість. У них світиться стримана, лагідна, мовчазна душа. (Планетник)
2) Пика широка, одутлувата, як у того салогуба, а руки білі та ніжні, як у панночки. (Павлусь)
3) Він був худий, гнилозубий і брудний. (Фрідріх)
4) Сам заввишки з лікоть, а борода в сім ліктів. (Дід Капуш)
5) У білих сукенках і білих черевичках. (Доньки Фрідріха)
6) Невсипуща господиня. (Дружина Павлуся)
6. Конкурс «Літературознавчий»
Знайти відповідність між літературними термінами і визначеннями
7. Конкурс «Кросворд ний»
Розгадати кросворд
8. Конкурс «Художній»
За допомогою малюнка-символа до твору, що його намалюють учні, впізнати твір. Малюнок демонструється команді суперників.
9. Підбиття підсумків, визначення переможців.