Підсумковий урок української літератури у 7 класі розроблено у формі гри «Кращий знавець літератури», яка допоможе учням відтворити в пам'яті події з окремих вивчених творів. Гра складатиметься з шести турів, в кожному турі буде десять запитань, п'ять із них для першої команди і п'ять – для другої.
План-конспект
уроку-гри «Кращий знавець літератури»
Тема. Узагальнення і систематизація вивченого протягом року.
Мета: повторити вивчене за рік, підвести підсумки роботи;
розвивати увагу, пам'ять, мислення;
виховувати самостійність і наполегливість у навчанні
Обладнання: підручник, дидактичний матеріал (завдання гри)
Тип уроку: урок-гра
Методи: пояснення, літературна гра
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Повідомлення теми, мети уроку
ІІІ. Повторення й узагальнення вивченого, формування вмінь і навичок
Шановні учні! От і перегорнули ми останню сторінку підручника. Позаду залишилися подорожі з майже казковим Котигорошком Павлусем, героєм повісті А. Чайковського «За сестрою», переживання за долю Климка, який так хотів принести додому звичайнісінької солі, яка в часи воєнного лихоліття була на вагу золота, казкові мандри за допомогою шафи з Софійкою, яка завдяки наполегливим зусиллям зуміла зняти прокляття з роду Кулаківських, звичайне сільське життя Михайлика, героя повісті Михайла Стельмаха «Гуси-лебеді летять» з його родиною та багато інших цікавих творів.
Сьогодні ми спробуємо відтворити в нашій пам’яті події з окремих вивчених творів, беручи участь у грі «Кращий знавець літератури». Гра складатиметься з шести турів, в кожному турі буде десять запитань, п’ять із них для першої команди і п’ять – для другої. Отже, вперед за кращим знавцем літератури.
2. Проведення гри «Кращий знавець літератури»
Завдання для 1 туру ( за твором І. Я. Франка «Захар Беркут»)
Завдання для 2 туру (за твором Гр. Тютюнника «Климко»)
Завдання для 3 туру (за твором М. Павленко «Русалонька із 7-В,
або Прокляття роду кулаківських»)
- За наведеними характеристиками впізнати героя.
1) Лікар-травматолог, яка продемонструвала чесність у родинних стосунках. (Тітка Сніжана Ягода)
2) Дівчина, яка хоче допомогти Вадимові позбутися родинного прокляття. (Софійка)
3) Дочка Валентина, яка мешкає в Києві, графському маєтку. (Іра)
4) Майже 40 років провів у погребі, переховуючись від відповідальності за дезертирство. (Васюня)
5) Помер, вдавившись картоплею на чужому обіді, свою дружину Лизавету замордував голодом. (Яків)
6) Хвороблива жінка, перша власниця коралів. (Клава)
7) Обманом заволодів чужими землями, обдуривши представника дворян Данила Міщенка. (Гордій)
8) Наділений високими моральними якостями, допомагає матері утримувати сім’ю. (Сашко)
9) Є власником ресторану «Русалонька», пропонує Софії вийти за нього заміж. (Сашко)
10) Мажор, нахаба, крутій, палить, краде. (Вадим)
Завдання для 4 туру (за біографією Т. Шевченка)
Завдання для 5 туру (за твором А. Чайковського «За сестрою»)
ІV. Підведення підсумків роботи за рік, пояснення завдання на літо
Записати список літератури для читання влітку.