Урок-гра "Кращий знавець літератури"

Про матеріал

Підсумковий урок української літератури у 7 класі розроблено у формі гри «Кращий знавець літератури», яка допоможе учням відтворити в пам'яті події з окремих вивчених творів. Гра складатиметься з шести турів, в кожному турі буде десять запитань, п'ять із них для першої команди і п'ять – для другої.

Перегляд файлу

План-конспект

уроку-гри «Кращий знавець літератури»

Тема.                Узагальнення і систематизація вивченого протягом року.

Мета:               повторити вивчене за рік, підвести підсумки роботи;

                          розвивати  увагу, пам'ять, мислення;

                          виховувати самостійність і наполегливість у навчанні

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал (завдання гри)

Тип уроку:     урок-гра

Методи:          пояснення, літературна гра

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку

ІІІ. Повторення й узагальнення вивченого, формування вмінь і навичок        

  1. Пояснення характеру виконання роботи, поділ учнів на групи.

     Шановні учні! От і перегорнули ми останню сторінку підручника. Позаду залишилися подорожі з майже казковим Котигорошком Павлусем, героєм повісті А. Чайковського «За сестрою», переживання за долю Климка, який так хотів принести додому звичайнісінької солі, яка в часи воєнного лихоліття була на вагу золота, казкові мандри за допомогою шафи з Софійкою, яка завдяки наполегливим зусиллям зуміла зняти прокляття з роду Кулаківських, звичайне сільське життя Михайлика, героя повісті Михайла Стельмаха «Гуси-лебеді летять» з його родиною та багато інших цікавих творів.

     Сьогодні ми спробуємо відтворити в нашій пам’яті події з окремих вивчених творів, беручи участь у грі «Кращий знавець літератури». Гра складатиметься з шести турів, в кожному турі буде десять запитань, п’ять із них для першої команди і п’ять – для другої. Отже, вперед за кращим знавцем літератури.

 

 

2. Проведення гри  «Кращий знавець літератури»

 

Завдання для 1 туру ( за  твором І. Я. Франка «Захар Беркут»)

  1. Основний рід діяльності тухольців. (Скотарство).
  2. І. Франко у творі називав Максима дитям… (Гір).
  3. Назва великого кам’яного стовпа. (Сторож).
  4. Вік Захара Беркута. (90 років).
  5. Сила природи, до якої найчастіше звертався З. Беркут. (Сонце).
  6. Хто з героїв твору навчив тухольців майструвати метавки? (Мирослава).
  7. Мирослава могла вільно рухатися у ворожому стані за допомогою … (Персня).
  8. «Життя в неволі нічого не варте – краще смерть», - так зазначав… (Максим).
  9. Під час битви тухольців з татарами Захар Беркут займався… (Лікарською справою).
  10.    Хто в дитинстві виховував Мирославу? (Батько і няня).

 

Завдання для 2 туру (за твором Гр. Тютюнника «Климко»)

  1. Яка епоха відтворена в повісті? (Велика Вітчизняна війна)
  2. Харч, який герої твору вважали найціннішим. (Сіль)
  3. Місто, до якого подорожує Климко. (Слов’янськ)
  4. Що продавала Наталя Миколаївна на базарі? (Трояндову сукню)
  5. Місце, де герої твору набирали вугілля. (Терикон)
  6. По що необхідно було сходити Зульфату до Файзуліних? (Молоко)
  7. Хто завдав шкоди мешканцям поселення? (Італійці)
  8. Якого місяця згоріла станція, де мешкав Климко з дядьком Кирилом? (У серпні)
  9. За допомогою Зульфата Климко позбавився у своєму помешканні ... (Пацюків)
  10.    Дідусь Гарєєв працював у... (Хлібопекарні).

Завдання для 3 туру (за твором М. Павленко «Русалонька із 7-В,

або Прокляття роду кулаківських»)

- За наведеними характеристиками впізнати героя.

1) Лікар-травматолог, яка продемонструвала чесність у родинних стосунках. (Тітка Сніжана Ягода)

2) Дівчина, яка хоче допомогти Вадимові позбутися родинного прокляття. (Софійка)

3) Дочка Валентина, яка мешкає в Києві, графському маєтку. (Іра)

4) Майже 40 років провів у погребі, переховуючись від відповідальності за дезертирство. (Васюня)

5) Помер, вдавившись картоплею на чужому обіді, свою дружину Лизавету замордував голодом. (Яків)

6) Хвороблива жінка, перша власниця коралів. (Клава)

7) Обманом заволодів чужими землями, обдуривши представника дворян Данила Міщенка. (Гордій)

8) Наділений високими моральними якостями, допомагає матері утримувати сім’ю. (Сашко)

9) Є власником ресторану «Русалонька», пропонує Софії вийти за нього заміж. (Сашко)

10) Мажор, нахаба, крутій, палить, краде. (Вадим)

 

Завдання для 4 туру (за біографією Т. Шевченка)

  1. Коли і в якій області народився Т. Г. Шевченко? (09. 03. 1814 р., Черкаській).
  2. Село, яке письменник вважав своєю батьківщиною…(Моринці).
  3. Змалку у Тараса виявилися здібності до… (малювання).
  4. Назвіть 2-3 діячі культури, які брали активну участь у викупленні Тараса Григоровича з кріпацтва. (К. Брюллов, В. Жуковський, Є. Гребінка, В. Григо-рович, О. Венеціанов).
  5.  В якому закладі навчався майбутній письменник, здобувши волю? (Академії мистецтв).
  6. Назва поетичної збірки Т. Шевченка, яка була надрукована у 1840 році. («Кобзар»).
  7. Т. Шевченко був удостоєний срібної медалі другого ступеня Академії за картину … («Хлопчик, що дає хліб собаці»).
  8. Де мріяв оселитися й жити Тарас? (Над Дніпром серед рідного народу).
  9. Назва гори за визначенням народу, де був похований Т. Шевченко. (Тарасова).
  10.         За рішенням якої організації ювілей поета відзначається майже в усіх державах світу? (ЮНЕСКО).

 

Завдання для 5 туру (за твором А. Чайковського «За сестрою»)

  1. Село Спасівка знаходилося на правому березі … (Самари).
  2. Яка історична епоха відображена у творі? (Боротьба українського народу з монголо-татарами).
  3. Посередині села можна було побачити… (дерев’яну церкву).
  4.  На місці, де розбудувалося село Спасівка, ріс… (терновий гай).
  5. Через що село називалося Спасівкою? (Люди оселилися саме на свято Спаса).
  6. Спасівчани мали славні на цілу Задніпрянщину… (пасіки).
  7. Дід Андрій вважав своїм обов’язком привчити Павлуся до… (лицарського ремесла).
  8. У минулому дід Андрій був… (козаком).
  9. Хто із святих мав захистити городину від сарани? (Покрова).
  10.    Що сталося з дідом внаслідок боротьби з татарами? Його було… (вбито).

 

  1. Підведення підсумків, гри визначення і нагородження переможців.

 

ІV. Підведення підсумків роботи за рік, пояснення завдання на літо

 

Записати список літератури для читання влітку.

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Чумаченко Катерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Федоренко Віра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 липня 2018
Переглядів
4394
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку