Урок літературне читання у 2 класі "Казка.Будова казки.Казка Колосок."

Про матеріал
Урок містить активні та інтерактивні форми навчання,які допоможуть зробити процес навчання цікавим,різноманітним,а головне,ефективним.
Перегляд файлу

Урок літературного читання у 2 класі

Тема: Казки. Будова казки. Колосок ( українська народка казка).

Мета: Познайомити учнів з будовою казки; вчити виразно і за особами читати казку “Колосок”,

- розвивати читацькі навички , пам'ять, мислення, уяву:

- виховувати старанність, любов до праці.

Обладнання:

Хід уроку

Ⅰ. Організаційний момент.

Стали, дітки, підтягнулись

Один одному всміхнулись.

На урок старання не забудьте взяти

Сіли всі рівненько, починаймо працювати.

  • Створення психологічного настрою.

- У народі усніє думка: якщо посміхнутися перехожому – він усміхнеться у відповідь. Якщо посміхнутися небу – розійдуться хмари і засвітить сонце. Якщо посміхнутися Всесвіту – трапиться щось казкове. Тож давайте посміхнемося один одному, щоб нас чекав успіх на уроці!

  • Вправа “Квиток на вихід”

- Діти, для того, щоб вийти з класу у кінці уроку, вам потрібно буде отримати перепустку від вчителя. Щоб її отримати кожен учень повинен дати відповідь на запитання за матеріалами уроку. Тому, необхідно бути максимально уважними на уроці.

 

Ⅱ. Актуалізація опорних знань, умінь, навичок.

  • Робота зі скоромовкою.

Із печі, із печі

Смачні гарячі калачі.

Хочеш їсти калачі – не лежи на печі.

- читаємо мовчки;

- читаємо повільно;

- читаємо у швидкому темпі;

  • Читання чистомовки.

че-че-че – влітку сонечко пече;

чу-чу-чу – всім спечу по калачу;

чі-чі-чі не лежи на печі.

Ⅲ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні ми познайомимося з новим жанром усної народної творчості. А з яким саме, ви дізнаєтеся, коли прочитаємо закодоване слово.

На дошці малюнки:

 

          авун

 

          втобус

 

         ірка

 

апуста

 

          кула

Використавши перші букви в цих словах – можете прочитати слово.

 Дійсно, цей жанр називається казка. Ми дізнаємося також, яку будову має казка та прочитаємо казку “Колосок”.

Ⅳ. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

  • Інформація про казку.

Що таке казка ми з вами дізнаємося з тлумачного словника та з підручника (діти читають визначення).

1 учень – з тлумачного словника;

2 учень – з підручника.

 - Казка – це народна розповідь з вигаданим, іноді фантастичним змістом. У казках розповідається про тварин, людей, їхній побут. Казка, як і будь-який прозовий твір має:

  • зачин
  • основну частину
  • кінцівку

Ⅴ. Робота над казкою “Колосок”

  1. Прогнозування.
  •               Подивіться на ілюстрацію до казки в підрунчику, прочитайте назку казки та давайте спрогнозуємо, про що буде йти мова у цій казці? (Відповіді дітей)
  1. Словникова робота.

Вправа “Встановити відповідність”

 Перед читанням казки проведемо словникову роботу. До виділених слів потрібно дібрати їх значення.

 обмолотити – відділення насіння з колосків;

 млин – споруда, що розмелює зерно на борошно;

 повиймав – вийняв, витягнув.

  1. Перегляд та слухання казки у відео записі.
  2. Перевірка засвоєння змісту казки. Тестування.
  1. Дійові особи казки:
  • мишенята і котик;
  • півник і котик;
  • мишенята і півник;
  1. Казка “Колосок”...
  • літературна казка;
  • українська народна казка;
  1. Що любили робити мишенята?
  • прибирання на подвір’ї;
  • співати і танцювати;
  • пекти пиріжки;
  1. Чим займався півник?
  • цілий день сидів і кукурікав;
  • працював;
  1. Інсценізація казки.

Читання в особах.

  1. Характеристика дійових осіб.
  •          Давайте дамо характеристику дійовим особам казки.

Півник

Мишенята

працьовитий

ліниві

справедливий

безвідповідальні

розумний

безтурботні

відповідальний

легковажні

 

- Що в казці схвалюється, а що засуджувати?

- Від яких вад застерігає нас народ?

  1. Читання анограм

Колосок – оксолок

мишенята – таминаше

півник – кипівп

млин – нилм.

  1. Робота в групах.

Ⅰ група – знаходить та читає зачин;

Ⅱ група – знаходить та читає основну частину;

Ⅲ група – знаходить та читає кінцівку.

  1. Гра “Склади поради головним героям”.

- Які б поради ви дали героям казки?

  1.  Гра “Письменник”.

 Давайте уявімо себе письменниками та придумаємо інший щасливий кінець казочки. (Варіанти кінцівок)

  1.  Інтерактивна вправа “Сенкан”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ⅳ. Підсумок уроку.

  1. “Ромашка блума” інтерактивна вправа.

(Аналізуємо вміння учнів оперувати знаннями, здобутими на уроці).

На дошці постер із зображенням “ромашки”, де кожна пелюстка має свій колір і містить питання окремого виду. Пропоную парам учнів по черзі підійти до квітки, обрати пелюстку. Один учень складає запитання ( за допомогою підказки на пелюстці), а інший відповідає на нього.

  1. Прості питання: - Що? Де? Коли?
  2. Уточнювальні: - Якщо я правильно розумію, то...
  3. Пояснювальні: - Чому?
  4. Творчі: - Як ти думаєш, що буде, якщо...
  5. Оцінювальні: - Чому щось добре/погано?
  6. Практичні: - Де можна побачити у реальному житті?
  1. Інтерактивна вправа “Пишу SMS”.

Підводимо підсумки нашого уроку.

- Уявіть собі, діти, що ваш друг-однокласник захворів і надіслав вам ось таке SMS:

 “Я захворів і пропустив урок. Що там було важливого і цікавого?” (Відповідь учнів)

Всі учні отримують перепустку від вчителя.

docx
Додано
10 листопада 2024
Переглядів
241
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку