Панасенко Юлія 32-ПО
Тема: Літературні казки. Життєвий та творчий шлях Джозефа Редьярда Кіплінга. с.112
Мета: ознайомити учнів з життям і творчістю письменника Джозефа Редьярда Кіплінга, викликати інтерес до його творів; розвивати навички виразного читання; виховувати любов до літератури, до творчості письменника;
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Методично-дидактичне забезпечення уроку: . Підручник: Українська мова та читання: підруч. для 4 кл. закладів загальної середньої / частина 2 // О.Я.Савченко, І.В.Красуцька. - К.- УОВЦ «Оріон», 2021
Література:
2. https://zarlit.com/article/57.html
4. https://naurok.com.ua/urok-dzhozef-redyard-kipling-kniga-dzhungliv-maugli-250582.html
Обладнання: щоденник, ручка, підручник, олівець і лінійка
Методи та прийоми: мультимедійна презентація, робота з підручником, бесіда, гра «З’єднай», гра «Будова казки», рефлексія
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЧАТКУ УРОКУ
1.Привітання
Ось дзвінок сигнал подав-
До роботи час настав.
Ось і ми часу негаймо,
А урок свій починаймо.
2. Знайомство
- Добрий день діти. Мене звати Юлія Володимирівна. Сьогодні я буду проводити у вас урок української мови та читання.
3. Перевірка готовності учнів до уроку
- Діти, давайте перевіримо чи все потрібне для уроку знаходиться на вашій парті? Вам знадобиться: щоденник, зошит, ручка, олівець та підручник.
- Бачу всі готові, тож розпочинаємо урок.
(Вчитель переконується, що учні приготували все необхідне для уроку (щоденник, зошит, ручка і підручник), слідкує за тим, щоб на партах не було нічого зайвого, і тільки потім починає роботу)
4. Емоційне налаштування
Книжковий світ — то особливий світ.
І безкінечний — наче море з небом.
Почати можеш будь-коли політ.
Для цього просто лиш читати треба!
5. Прогнозування очікуваних результатів
- Якими ви маєте бути на уроці, щоб час уроку минув не марно? (Активними, працьовитими,творчими,сумлінними)
- Я сподіваюся, що саме таким буде наш урок і саме такими ви будете на сьогоднішньому уроці.
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Сьогодні на урок до нас завітав чудовий гість. Подивіться будь-ласка, хто це?(Незнайко) (герой на презентації)
- Так, діти,це незнайко. Він підготував для нас багато цікавих завдань і буде супроводжувати нас під час нашого уроку.
1. Повторення теоретичного матеріалу
- Перше завдання-нам потрібно відповісти на запитання. Будьте уважні!
- Що називається казкою? ( Казка – це цікаві усні оповідання з вигаданими героями, фантастичними подіями, дивом, вигадкою.)
- Чим літературні казки відрізняються від народних? (Народні казки складає народ, вони не мають одного конкретного автора на відміну від літературних)
- На які 3 групи поділяться казки? ( міфічні казки, побутові казки, казки про тварин)
2. Повторення вивченого про будову казки ( Робота з карткою «Будова казки»)
Незнайко потребує нашої допомоги. Необхідно з’єднати стрілочкою термін і його визначення. (сюжет, казка, основна думка)
Незнайко хоче подякувати вам за гарні відповіді.
ІІІ.Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
- Отже, ви, дітки, уже знаєте, що таке казки і якими вони бувають. На сьогоднішньому уроці ми поговоримо про літературні,тобто ті, у яких є автор.Тож тема нашого заняття «Життєвий та творчий шлях Джозефа Редьярда Кіплінга, автора славетного «Мауглі»
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Ознайомлення з життєвим і творчим шляхом письменника
Джозеф Редьярд Кіплінг, англійський поет, прозаїк і новеліст,
народився 1865 р. в Бомбеї в родині Джона Локвуда Кіплінга,
ректора та професора Бомбейської школи мистецтв, і Еліс
(Макдональд) Кіплінг.
Його батько під враженням оповідань, написаних сином в
училищі, знайшов йому роботу в редакції англомовної «Цивільної та військової газети», що виходила в Лахорі (Індія).
Збірка віршів. У 1886 р. видається перша збірка віршів письменника «Департаментські пісні» і стає дуже популярною.
Кіплінг – один із письменників, який зумів жити повноцінним життям,
подорожувати багатьма країнами світу, познайомитися з безліччю людей. Він відкрив таємниці прекрасних людських стосунків, написав багато книг для дорослих і дітей.
2.Перегляд виставки книг, написаних для дітей.
- Зараз ми побачимо виставки книжок, які написані для дітей Джозефом Редьярдом Кіплінгом.
“Як у верблюда виріс горб”
“Про кішку, що гуляла, сама по собі”
“Мауглі”
“Ріккі-Тіккі-Таві”
“Слоненя”
“Як було написано першого листа”
3. «Книга Джунглів»
Найвідоміші твори Кіплінга — це дитячі казки, що склали два
томи «Книга Джунглів», «Друга книга Джунглів».
Кіплінг наділяє звірів людськими рисами, розповідає про те, як існують люди у світі джунглів.
Основні персонажі збірки — хлопчик Мауглі, ватажок вовчої зграї Акело, ведмідь Балу, пантера Багіра, мудрий пітон Каа, слон Хатхі, жорстокий і самотній тигр Шер-Хан, його незмінний супутник, підступний і лицемірний шакал Табакі.
Джунглі у Кіплінга постають як світ боротьби за існування, протистояння двох інстинктів — творення та руйнування, життя і смерті. Зграя завжди має свого ватажка, який забезпечує порядок, а порядок є умовою життя. У книзі показані реальні закони природи.
4. Фізхвилинка для очей
Діти,ви втомилися? Тож зараз давайте відпочинемо.
V.Закріплення знань,формування умінь та навичок.
1. Робота з підручником
- Зараз ви по черзі будете читати інформацію про Джозефа Кіплінга в своїх підручниках на сторінці 112.
2. Бесіда про знайомство з новим автором
- Хто такий Джозеф Кіплінг?
- Коли він народився?
- Які країни він відвідав?
- Який його відомий твір для дітей?
- Які ще книги вам відомі цього автора?
3. Гра «З’єднай»
- Зараз спробуємо з’єднати тварин, які зустрічаються в казках англійського письменника Д. Р. Кіплінга відповідно до назв творів.
Тварина |
Назва твору Д.Р. Кіплінга |
Верблюд |
« Про кішку, що гуляла, як сама знала» |
Слоненя |
« Як у верблюда виріс горб» |
Кит |
« Звідки у кита така глотка» |
Кішка |
« Чому в носорога така шкіра» |
Носоріг |
« Слоненя» |
М – мудрими
А – активними
У – уважними
Г – грамотними
Л – люблячими
І – ініціативними
VІ. Підсумок уроку
А зараз незнайко хоче зрозуміти,що ви запам’ятали,що вам сподобалось найбільше.
На слайді ви бачите речення,продовжте їх.
На уроці я сьогодні дізнався про..
На уроці було цікаво…
Мені було складно…