Урок літературного читання для 2 класу на тему "Казка поряд з нами. Галина Малик "Чому равлик ховається"

Про матеріал

Ми з дитинства і навіть зараз любимо казки. Кожна казка обов'язково чого небудь вчить.

Готуючись до уроку нам доводиться багато чого перечитати, шукати. Я пропоную свою розробку уроку літературного читання на тему «Казка поряд з нами. Галина Малик «Чому равлик ховається».

Моїм другокласникам ця казочка дуже сподобалася. Сподіваюся моя розробка стане вам у пригоді.

Перегляд файлу

Літературне читання. 2 клас

Тема. Казка поряд з нами. Галина Малик «Чому равлик ховається»

Мета: ознайомити учнів з короткою біографією сучасної письменниці  Галиною Малик; узагальнити знання про казку; пробуджувати бажання читати та знати більше казок; навчити дітей слухати, відповідати на питання; розвивати память, увагу, мислення; вчити дітей спостерігати за структурою і сюжетом казки, детально її переказувати, зв’язно висловлювати свої думки; формувати навички правильного і свідомого читання мовчки та вголос, уміння працювати над текстом; збагачувати словниковий запас учнів, виховувати бажання поповнювати свої знання, вивчати творчість сучасних письменників та бережне ставлення до природи.

Ресурси для уроку: Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 1, 2 класах серії «Шкільна бібліотека» / укладач Стус Т.В., автори передмови Стус Т.В., Лущевська О.В. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2016. – 160 с., портрет Галини Малик, ілюстрації до казки, діаграми Венна.

Перебіг уроку

І. Мовна розминка.

1. Гра «Будь активним! Будь креативним!».

-  Якими б словами ви назвали свій настрій?

-  Про кого ви скажете «мужній», «сильний», «дужий»?

-  Назвіть протилежні за значенням слова до слів «праця», «сила», «радість».

-  Доберіть близькі за значенням слова до слова «радісний», «говорити».

-  Хто у кого? У корови – телятко. А у курки, жаби, вівці, собаки?

-  Доповни: Упертий, як… Німий, як… Голодний, як… Пише, як…

 -  Продовжіть прислів’я «Книга вчить, як…

2. Промовляння і доповнення чистомовки.

Лі-лі-лі  - літом жив я у селі.

Ля-ля-ля - буду пасти теля.

Ла-ла-ла - я смугаста бджола.

Лю-лю-лю - я тварин люблю.

Са-са-са  - причаїлася оса.

Си-си-си - на лузі паслися гуси.

Ша-ша-ша - миша в гості поспіша.

Ні-ні-ні  - у рака клешні.

Ша-ша-ша - в мишоловці миша.
Ашка-ашка-ашка  - на вікні комашка.

3. Тренувальні вправи для розвитку навичок читання.

А) Читання складів з дошки («дощиком»).

Каз                    по                            з                             ми

             ка                       ряд                         на             

Б) Кросворд «Звірі».

  • Відгадайте загадки, впишіть відгадки у відповідні клітинки і ви знайдете по вертикалі ще одну тваринку.

 

      1.

Т

И

Г

Р

 

 

 

 

2.

З

Е

Б

Р

А

 

3.

Л

Е

В

 

4.

С

Л

О

Н

5.

Ж

И

Р

А

Ф

А

 

      6.

К

Р

О

К

О

Д

И

Л

  1. Любі дітки, подивіться

На велику хижу кицю –

В плямах, смужечках строкатих

Йде Саванною гуляти.

Зуби, кігті – як ножі!

Звірі, хто-куди біжать,

Зараз буде не до ігор,

Бо полює лютий …(Тигр).

  1. Чорне – біле, чорне – біле –

У очах аж зарябіло!

Посмугована конячка

Гордо по савані скаче.

Як драбина в неї ребра.

Хто це, діти? Звісно, … (Зебра)!

  1.  Цар усіх тварин земних,

В казках він суддя для них,

Клас ссавці, в їжі – хижак

Є такий знак-зодіак. (Лев).

  1. Дуже товсті ноги маю,

Тихо їх переставляю.

Височезний я на зріст,

Біля рога маю хвіст! (Слон).

  1. Довга шия, як драбина,

В чорних плямах жовта спина,

Листячко з дерев зриває,

В холодочку спочиває,

Височенна, ніби шафа,

В Африці живе …(жирафа).

  1. Величезний цей хижак

На людей наводить жах.

Проживає в річці Ніл

Небезпечний … (крокодил).

В) Вправа на постановку дихання і розвиток артикуляції.

Читання груп слів на одному диханні (вниз, вгору):

     Тигр

     Зебра

     Лев

     Слон

     Жирафа

     Крокодил

Г) Розчитування. Вправа на розвиток периферичного зору.

- Равлик для вас підготував завдання. Дивлячись у центр фігури, треба назвати всі числа від 1 до 9.

 

 

 

На дошці

 

 

 

 

 

 

 

  • Яка особливість у цієї тваринки?

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  •       Сьогодні на уроці  ми прочитаємо  казку сучасної письменниці Галини Малик «Чому равлик ховається», яка доповнить ваші знання про цю тваринку.

     ІV. Ознайомлення із   біографією Галини Малик.

  1. Розповідь учителя.

Народилася Галина Миколаївна Малик 12 серпня 1951 року у м. Бердянську Запорізької області. У 1964 році сім’я переїхала в селище Середнє на Закарпатті. Вона гарно вчилася в школі, мала веселий характер, почуття гумору. Писати Галина Малик почала ще зі шкільного віку. Потім кинула, та коли сама стала мамою, почала створювати віршики для своєї доньки.  Українська письменниця, перекладач видала 52 книжки для дітей – поезію та прозу.

     V. Опрацювання казки Г.Малик «Чому равлик ховається?».

1. Робота над заголовком.

- Прочитайте назву казки, про що буде розмова?

- Розгляньте ілюстрацію Мар’яни Качмар на с. 86. Між ким буде діалог? Як дізналися?

2. Слухання казки. Перевірка первинного сприймання.

- Між ким відбулася розмова?

- Хто до кого прийшов в гості?

3. Словникова робота.

Жаба                            завітала                       не дуже чемна

Равлик                         не помістишся           бідний

Мушлі                          пхалася                      різні

4. Уточнення і тлумачення значень слів.

- Що ви помітили особливого у цих колонках слів? (І колонка – слова – іменники, ІІ колонка – слова, які виконують дію (дієслова), ІІІ колонка – слова – прикметники).

- Чи пов’язані слова по горизонталі? (Так). Як саме?

- Якого слова не було в казці? (Різні). Як це слово пов’язане з мушлі? (Мушлі бувають різні за розміром та кольором).

4. Читання учнями казки в особах.

- Що хотіла Не-Дуже-Чемна-Жаба?

5. Фізкультхвилинка «Стрибучі жабки».

6. Повторне читання казки вголос («ланцюжком»).

7. Аналіз змісту з елементами вибіркового читання.

- Чи був равлик гостинним? Знайдіть і зачитайте.

- На чому наполягала жаба?

- Чому вона не змогла залізти у мушлю?

- Що сталося з мушлею?

- На скільки частин вона розпалася? Знайдіть і зачитайте.

- Чому равлик став бідний?

8. Вправи на розвиток читацьких навичок.

А) Гра «Хто перший, дочитай до кінця».

Учитель читає початок речення. Діти знаходять і дочитують до кінця.

Б) Діаграма Венна.

-  Що спільного та відмінного між равликом та жабою у казці Галина Малик «Чому равлик ховається»?

На дошці діаграми Венна.

Равлик

Відмінне

Спільне

Жаба

Відмінне

Маленький

Жива природа: тварини

Зелена

У казці розгублений

Головні герої казки

Не – дуже – чемна

Бідний, тому що зостався без домівки

Тощо

Наполеглива

Середовище життя

 

Цікавиться навколишнім світом

Має свій будинок

 

Живлення

Живлення

 

Середовище життя

 

 9.Перечитування казки з метою підготовки до детального переказу.

10. Детальний переказ казки.

10. Розвиток зв’язного мовлення.

- Яким ви собі уявляєте равлика, жабу? Опишіть.

- Чию поведінку ви засуджуєте? Чому?

- Прочитайте, які рядки твору ілюструє малюнок на с. 86.

VІ. Закріплення матеріалу.

  1. Гра «Запитання – відповідь».

- Чи доводилося кому відпочивати біля річки?

- Що вам запам’яталося?

- Чи бачили ви там равликів, жаб?

- Кому довелося доторкнутися до равлика?

- То чому ж він ховається як ви до нього торкнулися?

  1. Гра «Хто більше».
  • Назвіть слова,  які  б відносилися до теми «Річка».

VІІ. Підсумок уроку. Оцінювання учнів.

  • З якою казкою ми працювали?
  • Які висновки можна зробити для себе щодо поведінки жаби?
  • Чому вас вчить казка?

VІІІ. Інструктаж домашнього завдання.

1 – 6 бали - читати  казку «Чому равлик ховається?» Галини Малик;

7 – 9 бали - читати  і переказувати казку «Чому равлик ховається?»;

10 – 12 бали – придумати свою пригоду, яка б не залишила равлика без будинку.

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Мырза Катюша
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Божок Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Наталенко Віталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 березня 2018
Переглядів
5186
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку