Ознайомити учнів з буквою Її та її звуковим значенням,вправляти в звуко-буквенному аналізі слів;формувати навички правильного читання з новою буквою;розвивати мислення,мовлення дітей,їх увагу,пам`ять,фонематичний слух,інтелектуальний потенціал учнів;виховувати патріотичні почуття,працьовитість.
Тема:Буква Її ,позначення нею сполучення звуків [йї] .Звуковий аналіз слів.А .Камінчук «В зелені діброва»; «На екскурсії».
Мета:Ознайомити учнів з буквою Її та її звуковим значенням,вправляти в звуко-буквенному аналізі слів;формувати навички правильного читання з новою буквою;розвивати мислення,мовлення дітей,їх увагу,пам`ять,фонематичний слух,інтелектуальний потенціал учнів;виховувати патріотичні почуття,працьовитість.
Очікувані результати:
Обладнання:презентація до уроку,картки,фішки,карта України,буквар,таблиця.
Хід уроку
I.Організаційний момент
-На урок старання не забудьте взяти!
-Сіли всі рівненько.Будем працювати!
II.Повторення та закріплення вивченого матеріалу.
1.Фонетична зарядка
-З чого складається наша мова?(Зі звуків)
-Чим звуки позначаються на письмі?(Буквами)
-Отже:ЗВУКИ-вимовляємо,чуємо БУКВИ-бачимо,пишемо
Голосні Приголосні
Голосні:а о у и і е
Приголосні:решта.
2.Розвивальні вправи для читання
а)гра:вчитель називає слово,а учні виділяють тільки початок .
маска-ма їжа-ї
вафля-ва віник-ві
ложка-ло дівчинка-ді
листя-ли бублик-бу
лійка-лі кубик-ку
ремінь-ре чайка-ча
око-о шапка-ша
б)гра «яка буква зайва?»
сова-слова
мак-маяк
мак-смак
казка-указка
хад-схід
сон-слон
III.Постановка задач уроку(Мотивація навчальної діяльності)
IV.Аналіз умов розв`язання окремої задачі.
1.Загадка про їжака
В лісі є кравець чудовий,
Шиє звірам він обнови.
Для ведмедя - кожушки,
Для лисички - чобітки,
Для куничок - рукавички,
І для білочки спіднички,
Зайцю - валянки на лапки
І для вовка теплу шапку,
Ще й собі пошив піджак...
Хто кравець такий?(ЇЖАК)
-Що ви знаєте про цю тварину?
-Давайте покажимо звукову модель слова їжак-ученьбіля дошки коментує.
*Вимовляє слово
*вимовляє по складах,називає кількість складів і наголошений склад
*вимовляє по черзі кожен звук і характеризує його
*перевіряє звукову модель
-А слово можемо записати?
-Що не знаємо?(Якою буквою позначити)
2.Хвилинка фантазії-на що схожа буква Ї?
-Скільки звуків позначає буква Ї?(ДВА)
-Які?(йі)
3.Загадка про поїзд
Полотно а не доріжка,
і біжить сороко ніжка.
Звукова модель слова відгадки.
А)Гра «Букви розгубилися».ЖАЇ,ЇКАЖ,ЇВКИ,ХАЇВ,ЇАГ (Зібрати слова)
4.Читання складів та слів(таблиця)
5.Гра «Спіймай звук»
Їхали ми їхали –
До села доїхали,
У село приїхали-
До Ївги заїхали.
У нашої Ївги
Вареники їли.
Вареники їли
Та Ївгу хвалили
Загадка про Україну
На землі великій є одна країна:
Гарна, неповторна, красна, як калина.
І живуть тут люди добрі, працьовиті
І скажу, до речі, ще й талановиті.
Землю засівають і пісні співають,
На бандурі грають і вірші складають
Про ліси і гори, і про синє море,
Про людей і квіти. То скажіть же, діти,
Що це за країна? —(Наша славна Україна)
6.Читання вірша «В зелені діброва»А.Камінчука(читає вчитель,потім учні повільно,швидше,швидко,весело).
В зелені діброва,
В китицях калина.
Глянь, яка чудова
Наша Україна!
*Фізкультхвилинка
V.Робота з текстом букваря с.117.
-Яка наша Україна?(гарна,чарівна,рідна,сонячна,привітна,щедра,чудова).
-Як ще можна назвати її?(Батьківщина,Вітчизна,рідний край,ненька)
-Як звуть людей,що живуть на Україні?(українці)
-Яка столиця України?
1.Читання тексту «На екскурсії»-вчителем.
2.Перевірка розуміння за запитаннями.
-Де стоїть Київ?
-Які дерева цвітуть навесні?
-Хто приїхав до Дмитрика в Київ?
-Де побували діти?
Чому Київ старий?
3.Словникова робота(слайд.)
фізкультхвилинка
4.Читання тексту учнями
*Читаючи,знайти слова з літерою ї(Київ,Маріїнський,Андріївський,поїдемо).
VІ.Рефлексія діяльності
1.«Утвори нові слова»
2.Інтерактивна гра «Незавершене речення»
*Ми вивчили на уроці нову букву…
*Ця літера завжди позначає…
*Яка столиця України?...
-Молодці!Ви впоралися із завданням.
-Подивіться на нашу Україну.Хочу побажати ,щоб ми жили в мирі,злагоді і достатку на нашій рідній землі!