Урок літературного читання М. Іваненко "Ніжна- Білосніжна"

Про матеріал
Розробка до уроку читання. Допомога вчителю до підготовки уроку. Допоможе вчителю ефективно подати зміст матеріалу для діток 3 класу, сформує предметні та ключові компетентності.
Перегляд файлу

                       Відкритий урок літературного читання.

                       М. Іваненко « Ніжна –Білосніжна»

                                        

Тема уроку. М. Іваненко « Ніжна –Білосніжна»

Мета уроку.

      Формування ключових компетентностей: вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; загальнокультурної - дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язано висловлювати свої думки; соціальної – дотримуватись поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших; громадянської – знати свої обов’язки в колективі; предметних компетентностей.

Дидактична: познайомити учнів з віршем Марії Іваненко, вдосконалювати навички свідомого читання поетичних творів; вчити аналізувати прочитане.

Розвивальна: розвивати зв’язне мовлення, образне мислення (операції аналізу, синтезу, класифікації), увагу учнів;

Виховна: виховувати порядність як основу життєвого шляху, виховувати почуття дружби, порядності, чесності, доброти, любові до своїх рідних

Тип уроку. Вивчення нового матеріалу

Обладнання уроку: ілюстрація галявини без снігу, сніжинки для прикрашання галявини, презентація, малюнки дітей, матеріал до стратегії «Мережа слів», відео-фізкультхвилинка, матеріал до груповаї роботи , до роботи в парі.

                                                            Хід уроку

І. Організація класу.

1. Привітання.

Ось почули ми  дзвінок.

Вiн покликав на урок.                                                                                                     

Кожен з вас вже постарався –                                                                   

До уроку  приготувався.

- Стали рівненько, посміхнулись гарненько.

 - Діти, до нас сьогодні завітали на урок гості. А в народі кажуть: «Гість у дім – радість з ним». Тож проведемо наш урок у радісному настрої і подаруємо це відчуття нашим гостям.

 

Доброго ранку !

Доброго дня!

Зичимо зараз!

Зичим щодня!

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1. Емоційне налаштування на урок. Інтерактивна вправа «Мікрофон»

 

- Скажіть, будь ласка, яким би ви хотіли, щоб був наш урок? (цікавим, навчальним, добрим, творчим)

 

 - А що для цього можете зробити ви?

 

 - Кожен урок – це ніби маленька подорож, а перед дорогою люди завжди відчувають різні почуття. У дорогу люди брали з собою торбинку. Я також маю дві торбинки. У темну торбинку я заберу весь ваш смуток, страх, тривогу, а ось цю світлу відкрию і подарую з неї вам радість, піднесення, інтерес, добро, захоплення.

 - Сподіваюсь, що ці приємні почуття дійдуть до ваших сердець і допоможуть здійснитись усім вашим очікуванням і сподіванням. І сьогоднішній урок буде уроком цікавості, творчості, натхнення і добра.

Девіз уроку: ВИРАЗНО ЧИТАЄМО,

ЧІТКО ВІДПОВІДАЄМО,

МОВЛЕННЯ СВОЄ РОЗВИВАЄМО!! І пам»ятайте УСПІХ приходить до того , хто в нього вірить ( на дошці картинка успіх)

ІІІ. Мовленнєва розминка.

1. Вправи для розвитку читацьких навичок.

 

а) дихальні вправи.

 

 - На уроках літературного читання ми прагнемо гарно і виразно читати. Для того, щоб правильно читати, потрібно тренувати своє дихання, дихати правильно. Виконаємо декілька вправ на дихання.

 

Вправи «Здмухни сніжинку з долоньки»

 

Глибокий вдих через ніс, затримка дихання, 1довгий  видих на долоньку.

 

 «Здмухни сніжинку з носика»

 

Глибокий вдих через ніс, затримка дихання, 2-3 коротких видихи з нижньої губи угору на ніс.

«Злизуємо смачне варення» (працює язичок)

б) Ма-ма-ма - прийшла до нас зима.

Ло-ло-ло - кучугури намело.

Ем-ем-ем - саночки візьмем.

Дем-дем-дем - на гірку підем.

Ам-ам-ам - ой, весело нам

 

в) робота зі скоромовкою.

 

Читання скоромовки з прискоренням.

Йде зима в поля, гаї,

Ми вже бачили її.

В неї сніг та хуртовина,

 Довга ніч, коротка днина.

-Діти , а хто ще знає  скоромовки?

 

Г)Гра «На гірку – з гірки»( в парі)

 

 

ІV. Перевірка домашнього завдання.

1.Виставка дитячих робіт на тему «Зима»

2.Вірші про зиму. 

Зима. Зима? Зима! (читаємо це слово з різною інтонацією)

 

3. Складання «Асоціативного куща»

– Коли ви говорите про зиму, що на думку вам спадає?

(сніг, мороз, Новий рік, Різдво, заметіль, санчата, розваги, подарунки, злюча артистична, морозяна, холодна, мила, срібна, люта)

 

V. Повідомлення теми і мети уроку.

- Отже, ви вже зрозуміли, сьогодні на уроці ми продовжимо говорити про зиму. А саме прочитаємо вірш Марії Іваненко «Ніжна- білосніжна»

- А щоб стало цікавіше на дошці ви бачите лісову галявину, на яку ще не прийшла зима. Тому на протязі всього уроку ми будемо добавляти сніжинки на цю галявину. Сніжини ви зможене отримати за виконані завдання.

 

VІ. Робота за темою уроку.

 

1. Знайомство з біографією Марії Іваненко

Виступ учениці.

 

2. Підготовка до сприйняття вірша, читання вірша вчителем.

 

 - Прочитайте назву вірша. Про що буде  йти мова у вірші з такою назвою?

-Про кого розповідається у вірші?( про зиму)

Як автор називає  зиму?(зима королева)

Якими слова ми описано зиму у вірші?(білосніжна, красива, сніжна, білосніжка)

3. Словникова робота.

Крила        лапаті        закувала

Диво          сніжна        покладе

Пакунки    малята       водить

 

4. Фізкультхвилинка

 

5. Читання вірша учнями (вголос)

-Які свята згадує поетеса у вірші?(Різдво, новий рік , Миколай)

Різні види читання вірша дітьми:

-Дощиком

-Небо- земля

-Пошепки

        -Ланцюжком в парі по реченню.

-Діти, давайте знайдемо рядки у вірші, де зима наділена людськими якостями? І якими саме ?( щедра, доброзичлива , любить дітвору)

6. Робота в групі.

Діти як ви думаєте , яка тема цього вірша?(поетична розповідь про зимову природу та зимові свята)

До чого нас поетеса закликає у вірші?( любити таку пору року як зима  , тому що вона щедра на свята , розваги і подарунки)

 

VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

1. Бесіда.

- З яким віршем  познайомилися сьогодні на уроці?

- Чи сподобався вам вірш? Чому?

- Чи справдилися ваші очікування від уроку?

2. Інтерактивна вправа «Незакінчені речення»

Я дізнався про….

Я зрозумів, що…

Було цікаво…

На наступному уроці я хочу…

3. Оцінювання роботи дітей на уроці.  Вправа  «На шляху до успіху»   

 

Червоний -  Я був активним учасником уроку.

 

Жовтий - Я був активним учасником  багатьох завдань.

 

Зелений – Іноді брав участь  у виконанні   завдань.

 

Синій - Не брав участі  в уроці.

 

ІХ. Домашнє завдання.

Виразно читати вірш с.72

 

docx
Додано
19 лютого
Переглядів
103
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку