Урок літературного читання. Оповідання " Чому синичка повеселішала". Ю. Ярмиш

Про матеріал
Матеріал уроку дає дітям з ООП прості і зрозумілі знання про пернатих друзів. Вчить любити природу, помічати в ній прекрасне, виховує у дітей бажання піклуватися про птахів в зимову пору. Під час виразного читання діти удосконалюють техніку читання, вміння читати інтонаційно, вчаться переказувати прочитане навідними запитаннями.
Перегляд файлу

                               Комунальний заклад                                       «Новопразька спеціальна  школа   Кіровоградської обласної ради»

 

 

    Урок літературного читання

                        4 клас

                Оповідання                         

   « Чому синичка повеселішала»

 

       C:\Users\User\Desktop\Без названия (3).jpg

 

                 Вчитель – дефектолог початкових класів

                                       Овчаренко Н. М.

Тема:   Оповідання « Чому синичка повеселішала».       

                                                                Ю. Ярмиш

Мета: удосконалювати навички виразного читання; вчити учнів передавати зміст прочитаного; розвивати зв ̓язне мовлення, увагу, мислення; коригувати       пам ̓ ять; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до живої природи, бажання допомагати птахам в зимовий час.

Обладнання: складові таблиці, ілюстрації до теми, таблиця « Пташина їдальня», презентація « Зимуючі птахи», ноутбук.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

                                          Хід уроку

  1. Організаційний момент.                                              Перевірка готовності учнів до уроку.

Встали, діти, підтягніться,

Один одному всміхніться.

На урок старання не забудьте взяти.

Сіли всі рівненько, будем працювати.

  1. Нервово – психологічна підготовка

(активізація уваги, сприймання, мислення).

  1.  Мовленнєва розминка.                                                           1. Дихальні вправи.

Уявіть, що на вашу долоньку сіла сніжинка.                                                 

  • Здуйте її з руки, щоб не розтала.
  • Зігрійте її подихом, щоб перетворилася на краплинку води.
  • Подуйте, щоб сніжинка не потрапила на вашу гарячу долоню.
  • Вдихніть аромат свіжого снігу.
  • Зігрійте свої долоні, що замерзли від холодного снігу.

 

2.   Робота над скоромовкою.

         Від доріжки до доріжки                                                                                

         Пролітали влучні сніжки,                                                                     

         І почався білий бій                                                                                     

         Закрутився у сувій.

3.    Робота зі складовими таблицями.

  1. Підготовка до вивченого матеріалу.                                1. Розповідь учителя.

Холодно. Пронизливо завиває у верховітті вітер, десь раз у раз жалібно скрипить гілка.                                                                                     А коли вщухне вітер, густий туман розіллється навкруги і падає великими краплинами з гілок на землю. Та раптом над головою лунає веселий посвист синиці. За якусь мить парк немов оживає, світлішає – звідусіль линуть голоси моторних пташок. Тільки вони одні пожвавлюють цю пору року.                                                                        Синиці – птахи лісові, але літньої пори вони мало помітні серед зелені і численних пернатих. Восени синиці не залишають рідних місць, а збираються у зграї і мандрують  по лісах, міських парках, садках. У такій зграйці – уся синича рідня. Ось велика синиця. Зі споду вона жовтого кольору. Голова і горлечко чорні. Щоки білі, а спинка зеленувата. Кожен член мандрівної зграї синиць шукає їжу на своєму поверсі, на своїй ділянці. Конкуренції між ними немає. А гуртом легше небезпеки уникнути. Хто першим помітить ворога, подасть сигнал тривоги, вся зграя – пурх! – і сховається.                 Синиці – корисні пташки. В народі кажуть: синиця – невелика птиця, проте пара синиць сад від гусені збереже.

2. Розгляд картини «Пташина їдальня».                                                     3. Бесіда про пташок, про їх користь, привабливість. Допомогу пташкам в зимовий час.

4. Перегляд відео «Зимове життя пернатих друзів».

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

Вправа « Очікування»

  • Як ви гадаєте, про що мова піде сьогодні на уроці? (про птахів, а саме про синичку).
  • Що ви очікуєте від цього уроку?

(більше дізнатися про синиць, виразно читати, визначати головне, уявляти, фантазувати, спостерігати, любити природу, бачити її красу).

  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Ознайомлення учнів зі змістом оповідання « Чому синичка повеселішала» ( читання оповідання вчителем).

       «Чому синичка повеселішала»

Рано-вранці Синичка прокинулась на гілці високого ясеня. Подивилась на снігові кучугури, на заячі сліди біля старого пенька. І раптом... дзвінко заспівала.

Заспівала і здивувалася:

– Чого мені весело? Дерева ж іще чорні, зовсім голі, навіть торішнього жовтого листячка нема!

Пташка пурхнула з дупла й полетіла до знайомої горобини, де, вона знала, ще є ягоди. Вночі вітер позбивав їх з гілок, і тепер вони червоними жаринами горіли на снігу.

Синичка наїлася смачних ягідок і знов заспівала...

А тоді згадала, що радіти ще нема чого, і розвела крильцями:

– Чого ж мені весело? Вітер цілу ніч віяв, ягоди позбивав, кучугури під дерева насипав.

Синичка пурхнула на високу берізку, погойдалася на тонких гілочках. І... знов заспівала!

– Чого, чого мені так весело сьогодні? – дивувалася пташка. – Треба спитати когось!

І вона полетіла на лісову галявину, де птахи завжди збиралися обговорити останні лісові новини.

Сьогодні там був справжній пташиний базар. Усі дзвінко щебетали, свистіли, тьохкали й кружляли над чорною смужкою посеред білого снігу.

Наша Синичка глянула на смужку й теж зраділа:

– Тепер я знаю, знаю, чого мені весело! Сьогодні сонечко піднялося вище, і народилася чорна таловинка. Я навіть чую, як дзвенить під снігом маленький струмок. Незабаром весна, всюди буде гарно й весело!

І тоді Синичка знялася в небо й заспівала найкращу пісеньку, яку тільки знала:

– Цінь-цінь-цінь-цінь!

  1. Словникова робота.
  2. Розбір оповідання за запитаннями підручника.

                                  Фізкультхвилинка.

  1. Робота над удосконаленням техніки читання:

а) самостійне читання;

б) читання оповідання ланцюжком;

               Вправа для очей « Сплять маленькі совенята»

в) читання оповідання в особах;

г) вибіркове читання;

д) вправа «Дослідники».

 

  1.  Підсумок  уроку.  Релаксація

           Ось і надходить наш урок до кінця.

           Чи сподобався вам урок?

  Що було цікавим? Про що і про кого ви дізналися?                     

  Про що розкажете вдома батькам?

  У кожного з вас на парті лежить дві сніжинки: одна – менша,  

  друга  - більша.

  Оберіть собі таку сніжинку, що оцінить вашу роботу – наскільки 

  ти був активним, уважним, старанним.

  У  сніжинок є очі, носик, а ротик ви домалюєте самі:

  Посмішка – сподобався урок;

  Куточки ротика вниз – не сподобався.

  Прикріпіть сніжинки на дошці.

  Я дуже рада, що урок вам сподобався. А це тому, що ви були 

  старанними, уважними, активними.

 

  1. Домашнє завдання:                                                                                       
  • виразно читати оповідання «Чому синичка повеселішала», с.111- 112
  • переказувати прочитане,
  • розфарбувати розмальовку « Пташина їдальня».
  1. Приведення у порядок робочих місць.
  2. Створення установки на відпочинок.

 

 

docx
Додано
26 лютого 2021
Переглядів
1694
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку