Урок літературного читання у 2 класі

Про матеріал

Розробка уроку літературного читання у 2 класі Скринька українських народних казок. «Колобок» (уривки). Герої казки. Поняття «головний герой».

Мета: ознайомити учнів з українською народною казкою «Колобок», продовжувати розвива­ти вміння аналізувати вчинки та поведінку героїв казки, визначати головного героя каз­ки, збагачувати словниковий запас учнів, роз­вивати навички діалогічного та монологічного мовлення, розвивати уяву, спостережливість; виховувати любов до усної народної творчості.

Перегляд файлу

Тема: Скринька українських народних казок. «Колобок» (уривки). Герої казки.  Поняття  «головний герой».

Мета: ознайомити учнів з українською народною казкою «Колобок», продовжувати розвива­ти вміння аналізувати вчинки та поведінку героїв казки, визначати головного героя каз­ки, збагачувати словниковий запас учнів, роз­вивати навички діалогічного та монологічного мовлення, розвивати уяву, спостережливість; виховувати любов до усної народної творчості.

 Обладнання: малюнки із зображенням героїв казки «Коло­бок», маски зайця, вовка, ведмедя та  лисички.

 

 

 

                                          ХІД УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

  1. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

- Які твори належать до усної народної творчості?                                                                                        - Яким чином вони дійшли до наших часів?                                                                                         - Розкажіть про свої улюблені казки. (Розповідь учнів про свої улюблені народні казки.)

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, НАВИЧОК, УМІНЬ
    1.   Робота над чистомовкою.

Ка-ка-ка

Казка всіх дітей склика.

Ко-ко-ко

Подорожуєм далеко,

Ки-ки-ки

Дуже любимо книжки,

Ок-ок-ок

                       Казки знаєм назубок.                                                                                                                                                      – Який звук найчастіше повторюється у цій чистомовці?                                                                                                 – Які українські народні казки ви знаєте, щоб починався з цього звуку?

2. Гра «Згадай казку».

Відгадайте, з яких народних казок ці герої?

Сидить півник на печі,

Їсть смачненькі калачі.

Тут лисичка прибігає,

Мерщій півника хапає.

Біжить котик рятувати,

В лисиці півника забрати. («Котик і півник».)

Вигнав дід козу із хати,

Та й пішла вона блукати.

В зайця хатку відібрала.

Всі козу ту виганяли.

Рак козуню ущипнув,

Зайцю хатку повернув. («Коза-дереза».)

Знайшов півник колосок,

Змолов борошна мішок,

Спік негайно у печі

Пиріжки та калачі.

Мишенят не пригощав,

Бо жоден з них не помагав. («Колосок».)

 

Що втекло від баби з дідом,

Не сиділо на вікні,

А зустрілось з зайченятком,

Й ну співать йому пісні? («Колобок».)

 

Молодці! Ви дуже добре знаєте народні казки. Отже, з їх героями ви зустрінетесь на наступних уроках.

  1.   Гра «Хто що любить їсти?» з елементами бесіди.

 

М'ясо, кістки (вовк).

Мед,  малину (ведмідь).

Курей,  мишей (лисиця).

Моркву, капусту, кору дерев (заєць).

- У яких казках ми зустрічали цих тварин?

- У якій казці зустрічаються всі ці тварини? («Колобок».)

ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

Слово вчителя

Я знаю, що всі ви любите казки. Сьогодні ми починаємо знайомство з українськими народними казками. Всім відома казка «Колобок» запрошує пригадати її героїв та події, які відбулися в ній.

V. РОБОТА НАД КАЗКОЮ «КОЛОБОК»

1. Словникова робота.

Комора – будівля, де зберігалася їжа, різні домашні речи.                                                    Хижка те саме, що комора.                                                                                                                   Засік – це місце в коморі або великий ящик для засипання зерна.                                       Охолонути вистигати, стати холодним.                                                                                                Призьба невисокий земляний насип уздовж стін хати знадвору.

2. Визазне читання учителем та учнями першого уривка з казки

 (с.35-36)

3. Бесіда з учнями з приводу прочитаного.

-  Як жили дід та баба? (Бідно.) Доведіть. (Не було навіть хліба.)

- Що попросив дід у баби? (Щоб спекла колобок.)

- Де вистигав колобок? (На вікні.)

- Як ви гадаєте, чому колобок вирішив втекти? (Йому стало сумно, хотілося побачити світ.)

- Кого першим зустрів колобок? (Зайчика.)

4. Робота над розвитком мовлення.

   Учні розповідають казку за схемою, вивішеною на дошці.

5. Самостійне читання учнямя кінцівки казки (с. 36-37 у підручнику).

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

VІ. ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ

 

  1.   Аналіз прочитаного.
  •   Назвіть героїв казки в тому порядку, в якому вони з'являються у казці.
  • Хто є головним героєм казки?
  • Яким був колобок?
  • Якою була лисичка?
    1. Мовно-логічне завдання.

На дошці малюнки із зображеннями колобка, лисички, баби, діда.

На окремих картках слова, що означають дії. Учні читають слова і визначають, кому належить відповідна дія.

Слова на картках: втік, спекла, лежав, попросив, з' їла, заспівав, перехитрила.

  1.            Характеристика героїв казки.  

                                                                                                                                              - Давайте назвемо героїв казки та охарактеризуємо їх. (Під зображенням героїв казки записуем їх характеристику).

Хвостата, руда і зубата,                                                                                                                          Уміє хвостата нечутно ступати,                                                                                                                        В курник залізати, тягнути курчата.                                                                                                         Як злодійку звати? (Лисичка.)                                                                                                             (Лисичка – хитра, улеслива)

Довгі вуха, куций хвіст,                                                                                                                       Моркву і капусту їсть.                                                                                                 В сніжну зиму залюбки                                                                                           Обгризає яблуньки. (Заєць.)                                                                          (Заєць – слабкий, лякливий)           

Літом наїдається, а зимою висипається. (Ведмідь.)                                                                (Ведмідь – сильний, незграбний)

Я сірий хижак лісовий,
Для звірів я дуже страшний.
Живу я в глибокій норі
Полюю і вию вночі. (Вовк.)                                                                                                                  (Вовк – злий, жорстокий)

Ой, набридло на віконці 
Все на сонечку сидіть.
Я візьму і покочуся,
Щоб побачити весь світ. 
(Колобок)                                                                                                                                             ( Колобок – веселий, неслухняний, довірливий)

 

  1. Інсценування казки або уривків з неї. Учні надягають маски звірів та інсценують казку.

VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ

Бесіда з учнями.

-  З  героями якої казки ми сьогодні познайомилися?                                                                             -  Як би ви вчинили на місці колобка?                                                                                                       -  Чому .лисиця перехитрила колобка?                                                                                                 – Чому навчає нас ця казка? (Не розмовляти з незнайомцями. Не гуляти без дозволу дорослих)

 

           VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

         Читати та переказувати казку. Пригадати казки, у яких лисичка була такою ж    підступною.

 

doc
Додано
13 січня 2019
Переглядів
720
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку