Урок літературного читання у 2 класі Тема. Коли твір відкриває свої таємниці. Степан Жупанин. Загадка. Алевтина Волкова. Весна зелені.

Про матеріал
- навчати виразно читати, аналізувати віршовані твори; - формувати образне мислення; збагачувати словниковий запас на основі прочитаних творів; - розвивати навички читання; - виховувати почуття поваги і любові до художнього слова.
Перегляд файлу

Урок літературного читання у 2 класі

 

 Тема. Коли твір відкриває свої таємниці. Степан Жупанин. Загадка. Алевтина Волкова. Весна зелені.

 Мета:

 - навчати виразно читати, аналізувати віршовані твори;

 - формувати образне мислення; збагачувати словниковий запас на основі прочитаних творів;

 - розвивати навички читання;

 - виховувати почуття поваги і любові до художнього слова.

 Тип уроку: комбінований.

 Обладнання: ілюстрації за темою, картки для роботи в групах, слайди, запис співу соловя.

Хід уроку

 

 I. Організація класу

 - привітання;

 - облік відвідування;

 - налаштування учнів на роботу;

 Добрий день! Добрий день!

 Треба разом привітатись.

 І всім дружно побажати

 Провести найкраще день!

 IІ. Перевірка домашнього завдання

 Робота в групах

 Учні зачитують у групах свої розповіді – продовження вірша. Кращу розповідь від кожної групи зачитують для всього класу.

 IІІ. Актуалізація опорних знань

 1. Робота над чистомовкою. Читайте чітко!

 Жа-жа-жа, жа-жа-жа

 Ми знайшли вужа.

 Жі-жі-жі, жі-жі-жі

 Ну й слизькі вужі!

 Жи-жи-жи, жи-жи-жи

 З нами в ліс біжи.

 Жа-жа-жа, жа-жа-жа

 Віднеси туди вужа.

(Учні читають зі слайда і розглядають зображення вужа)

 

 2. Робота у парах. Гра «Знайди помилку»

 (Діти працюють за картками, знаходячи правильну відповідь за допомогою ілюстрацій на слайді)

 - Соловей затьохкав швидко,

 Як побачив гарну клітку (квітку)!

 - Котику не повезло –

 Булка (білка) від нього сховалась в дупло.

 - Ходить капля (чапля) біля річки,

 Витягає жаб з водички.

 ІV. Мотивація навчальної діяльності

 - Відгадайте загадку.

 В лісі на зеленій гілці

 Ніби грав хтось на сопілці.

 Підійшов поближче я

 І побачив… (соловя).

  • Що ви знаєте про цю чудову пташку?
  • Пропоную послухати чарівний спів цієї пташки! (Перегляд та слухання запису співу соловя.)
  • Чи можна зараз побачити чи почути соловя?

 V. Повідомлення теми уроку

 - Соловї є героями багатьох пісень, віршів, казок, приказок.

 VI. Вивчення нового матеріалу

 1. Робота над загадкою Степана Жупанина

 - Які слова допомогли знайти відгадку?

 - Порівняйте загадку С. Жупанина з народною.

 - Чим відрізняється загадка поета?

 2. Фізкультурна хвилинка

 Рибки плавали, пірнали

 У прозорому ставку.

 То зійдуться – розійдуться,

 То зариються в піску.

 3. Робота в групах. Опрацювання рубрики «Чи знаєш ти?»

 (Діти опрацьовують рубрику. Обєднуються в групи. Отримують картки із завданням)

 1 група. Хто співає – соловей чи соловїха ?

 2 група. Коли співає соловей ?

 3 група. Що він робить своїм співом ?

 4 група. Що в цей час робить соло вїха ?

 5 група. Що у народі говорять про спів соловя ?

 4. Опрацювання тексту Алевтини Волкової «Весна зелені»

 1) Гра «Рибки». Самостійне читання тексту учнями мовчки, кожен у своєму темпі

- Про який весняний місяць пише автор

2) Словникова робота

Читання стовпчиків слів «Буксиром» за вчителем.

Розквіт            поспішають            блакитні

буяння            приєднуються         суниця

з’явилися        заслухається           медовий

щебету            черемха                   малесенького

конвалії          розпустилася          сіренького

- Знайдіть «зайве слово» в кожному стовпчику. Поясніть свій вибір.

VII. Закріплення та узагальнення знань

1. Гра «Не перерви ланцюжок»

Читання тексту учнями «Ланцюжком» по одному реченню

2. Гра «Небо і земля»

Після команди вчителя «земля» учні починають читати, стежачи не пальчиком, а очима. Коли звучить команда «небо», діти припиняють читати, очі піднімають угору. За командою «земля» діти продовжують читати з того місця, де зупинилися, і так кілька разів протягом читання всього тексту.

3. Аналіз змісту тексту з елементами вибіркового читання

- Які квіти зацвітають у травні?

- Як авторка говорить про черемху?

- Як називає спів солов’я

 VIII. Оцінювання навчальних досягнень учнів

 IX. Підсумок уроку

- Що вас найбільше вразило на уроці?

- Що дізналися про соловя?

 X. Домашнє завдання

 Дібрати загадки про соловя. Читати текст «Весна зелені», намалювати малюнок до тексту.

docx
Додано
24 грудня 2019
Переглядів
675
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку