Урок,Презентація Тема: "Зима щедра святами"

Про матеріал
Розширити та уточнити зміст свят: Святого Миколая, Нового року, Різдва Христового.Навчити виготовляти аплікацію новорічної ялинки, розвивати фантазію, уяву,
Перегляд файлу

Інтегрований урок (Літературне  читання,природознавство,  трудове навчання).

2 клас

Тема: Зима щедра святами

Мета: Розширити та уточнити зміст свят: Святого Миколая, Нового року,     Різдва Христового.

Працювати над розвитком усного мовлення, удосконалювати навички правильного і виразного читання; розвивати образну уяву, увагу, пам’ять, умінь швидко орієнтуватися в тексті.

Викликати бажання у дітей більше дізнаватися про історію і традиції українського народу. Формувати екологічне мислення, поведінку, виховувати любов та дбайливе ставлення до природи.

Навчити виготовляти аплікацію новорічної ялинки, розвивати фантазію, уяву, виховувати самостійність, акуратність.

Обладнання:малюнок ялинки, демонстраційний матеріал, мікрофон, сніжинки із завданнями, кольорові кульки, книга «Дивосвіт», кольоровий папір, клей,ножиці, презентація.

                                              Хід уроку

  1. Організаційна частина
  1. Підготовка класу до уроку

Пролунав дзвінок

Починаємо урок

Працюватимемо старанно

Щоб почути наприкінці,

Що у нашім 2 класі

Діти – просто молодці.

  1. Девіз:     Не просто слухати, а чути                                     (Cлайд 2)

               Не просто дивитися, а бачити

               Не просто відповідати, а Міркувати,

                    Дружно й плідно працювати.

  1. Актуалізація опорних знань
  1. Очікування
  • Сьогоднішній урок я хотіла б розпочати загадками. Вони дуже прості, але які ж вони красиві.
  1. Відгадування загадок

а) Чудо сани прилетіли,

Скакуни в тих санях білі.

В санях тих сидить цариця

Білокоса, білолиця,

Рукавом махає

Сріблом все вкриває  ( Зима)                               (Cлайд 3)

б) В небі хмарка пролітала,

Білий пух порозсипала

Він на землю міцно ліг

Називають його  (Сніг)                                            (Cлайд 4 )

в) Срібна зірка біла-біла,

На долоню теплу сіла

І як сіла – то розтала

Голуба водиця стала   (Сніжинка)                            (Cлайд 5 )

  • Хто буде на уроці гарно працювати, одержить таку сніжинку.

3.Робота в парах                                                                 (Cлайд 6 )

 ( Конверти з зимовими словами. Складання слів із складів )

  Сніг, лід, сніжинка, мороз, віхола, завірюха, заметіль, коляда,   зима,щедрівка, грудень,січень, лютий.

4.Гра « Мікрофон»

- Кожен з вас скаже те слово, яке перше спаде на думку, почувши слово – зима.

Складання  «Асоціативного куща» зі словом:

 

 

                                  зима

 

 

(Новий рік, сніг, сани, коляда, Миколай, подарунки, Різдво, ялинка,  сніговик, холод, мороз, канікули.)                                  (Cлайд 7 )

 

5. Розгадування ребусів. Гра « які місяці сховались за стрілками?»

    (Грудень, січень, лютий.)                                               (Cлайд 8 )

6. Бесіда про зимові місяці

- Грудень – останній місяць року, але перший зимовий місяць.

- Чому він так називається?                                                (Cлайд 9 )

- Яке свято ми святкували?

7. Розповідь учнями легенди про Святого Миколая.

Ми поговоримо про перше велике зимове свято, яке полюбляють всі малята – День Святого Миколая, яке ми святкуємо 19 грудня.                         (Cлайд 10)

Хоч рік Новий іще не близько,

Хоч холодно надворі й слизько,

Та до нас вже скоро

Миколай прийде до школи
І принесе усім гостинці

Та подарунки у торбинці.

Діти, а ви знаєте, хто такий Миколай?

 

Послухайте легенду про святого Миколая.

8. Обговорення змісту легенди.

- Як ви розумієте останні слова легенди?

- Чого навчає нас життя Святого Миколая?

- Чи подобається вам свято Миколая?

Мудрі люди кажуть, якщо в дитинстві людина не допоможе пташечці, що випала  з гнізда, і пройде повз нього, то в зрілому віці така людина буде глухою до чужого болю. Ось чому, мої маленькі друзі, треба вам розбуджувати у своїх серцях доброту, чуйність, милосерця і готовність своєчасто допомагати тим, хто потрапив у біду. А прикладом у цьому хай вам стане Святий Миколай

-Згадайте свої добрі вчинки і напишіть на кульках.

9.Запис слів на новорічних кульках.                                    (Cлайд  11 )

10. Вірш про Новий рік. (виступ підготовлених учнів)

11. Розповідь вчителя про Новий рік.                                   (Cлайд  12 )

-У ніч з 31 грудня на 1 січня ми проводжаємо Старий рік і зустрічаємо Новий рік.

 Починається 2 зимовий місяць – січень.                               (Cлайд 13  )

- Які чарівні герої приходять у цей день?                              (Cлайд 14  )

- Чим схожі між собою Дід Мороз і Святий Миколай?

Січень – 1 місяць року. Традиційно на нього припадає найбільше свято. 7 січня - Різдво Христове. Бо саме у цей день народився Ісус Христос.

 

       III. Фізхвилинка   (Сценарно- рольова гра.)                              (Cлайд 15)

       Ніжки змерзли- погріли, потупотіли.

       Ручки змерзли – потерли.

       Вушка розім’яли.

       Потім, як зайчики пострибали.

       Ой, як жарко стало!

    IV.Формування знань.                                                                   (Cлайд 16 )

  1. Загадка про ялинку.

І маленькі і гарненькі.

Влітку, взимку, восени.

Завжди вдягнені гарненько,

У зелених сукнях ми.

2.Робота з підручником.

а)Читання вчителем легенди.

б) Читання ланцюжком.

в) Читання частинами.

  3.Обговорення змісту прочитаного.

  4. Прикрашання ялинки, кульками про свої добрі справи.           (Cлайд  17 )

  5. Пісня про ялинку.                                                                          (Cлайд 18 )

      ( Сценарно - рольова гра).

                     Ой, ялинко, пишна.

                     Золотисті віти,

                     Свято новорічне

                     Вас зустрінуть діти.

                     Плескаємо гучно.

                     Гілочкам пухнастим

                     Швидко ходять ніжки.

                     Весело малятам.

 

6. Мовний калейдоскоп.                                                                          (Cлайд 19)

-Ще ми маємо одне завдання.

        Лист із лісу.

 А ця ялинка – наша гостя.

І прийшла всіх нас вітати.

Що ми вмієм – хоче знати.

Що ми не вмієм – научати.

Принесла нам лист із лісу.

Хто писав його не знаю

Бо сніжок присипав букви

Може разом розгадаєм?

7. Мовно – логічне завдання.

- Хто ж надіслав листа?

- Чому тремтить серце у ялинок?

8. Гра «Добавляночка»                                                                   (Cлайд 20 )

- Продовжте словами такі рядки:

Щоб ялинок не (рубати)

Треба штучні (купувати)

Ці красуні разом з нами

Можуть рік Новий (стрічати)

Можна гілочку (зірвати)

Та гарнесенько (прибрати)

А тоді такі (ялинки)

Будуть справжні (веселинки).

 

V. Робота з папером.      (Cлайд 21 )

1. Повторення правил.

Але перш почати працювати,

Потрібно правила пригадати:

Ножиці в руки бери … обережно,

Клеєм намащуй аркуш … уважно,

Після роботи на парті … прибери,

Усі матеріали на місце … поклади

 

1. Виготовлення новорічної ялинки.                                           

2. Пояснення етапів виконання роботи

  1. Повторення правил користування ножицями
  2. Поетапне виконання роботи учнями (під супровід музики)

5. Оцінювання дитячих робіт

 

VI. Підсумок уроку.                                                                         (Cлайд 22 )

1.Оцінювання робіт.

2.Підсумкова бесіда. Гра «Мікрофон».

Сьогодні на уроці ми говорили….

Мені запам’яталось……..

Свята мені приносять…..                    

У свята я люблю……

Я хочу побажати…..

Цей урок залишився у пам’яті дітей, як добра  різдвяна казка.

3.Побажання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                               Підготувала

                                                                                  вчитель початкових класів

                                                                           гімназії №15 імені Степана Бандери

                                                                                            Куріца Л.М.

 

docx
Додано
25 грудня 2019
Переглядів
1263
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку