Урок літературного читання у 4 класі на тему " Іван Франко. Дрімають села. Дивувалася зима."

Про матеріал

Матеріал уроку вчить дітей правильно, виразно читати поетичні твори, зв'язно висловлювати свої думки; збагачувати словниковий запас; виховувати спостережливість;розвивати уяву, любов до природи.

Перегляд файлу

Тема . Іван Франко. Дрімають села. Дивувалася зима.

Мета. Вчити дітей правильно, виразно читати поетичні твори, зв'язно висловлювати свої думки; збагачувати словниковий запас; виховувати спостережливість;розвивати уяву, любов до природи.

Тип уроку комбінований

Обладнання. Відеопрезентація , відеоролик  «Дрімають села», відеофізкультхвилинки, завдання для груп, ілюстрації до віршів.

 

Хід уроку

І.Організаційний момент

Учитель. Сонце в небі прокидається
Діти  .     Клас наш з друзями вітається. Добрий день!
Учитель. Натхнення вам усім бажаю!

               І плідної праці чекаю від вас!

ІІ. Емоційне налаштування на урок (2-3хв)

Учитель

Діти, сьогодні у нас незвичайний урок , тож аби вам працювалось добре, ніщо не заважало, пропоную  поганий настрій,негативні емоції залишити поза стінами нашого класу , а з собою візьмемо лише добрий настрій, старанність та кмітливість.

Слайд 2

2.Девіз уроку

Учитель

Сьогодні пропоную вам працювати під таким девізом:

Фантазію свою вмикай,

Твори,читай,грай,вивчай!

Активним і уважним будь!

І про кмітливість не забудь!

3.Очікування.Вправа «Мікрофон»

Учитель

Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

Слайд 3-6

4.Розумова розминка. Гра «Знайди слово»

Учитель

Виконавши дії , прочитай записані слова.

Перо-о+лин+кава-ва (перлина)

Що таке перлина?

Перлина –дорогоцінний камінь,знайдений на дні моря.

Поле-ле+е+тич+наша-ша(поетична)

Від якого слова утворилося слово поетична?(Поезія, поети)

Поєднавши утворені слова , складіть словосполучення (Поетична перлинка)

Слайд- 7

5.Інтерактивна гра «Мозковий штурм»

Учитель

Як ви розумієте вислів «Поетична перлинка»

(Свої припущення учні записують на дошці)

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

1.Вступне слово вчителя.

  • Наша українська мова напрочуд багата, дзвінка, ніжна і милозвучна . У ній відчувається і подих бурі , і ніжність трояндових пелюсток, спів потічка веселого і шум дрімучого лісу , шепіт колосистої ниви , і спів солов'я .

    Художники передають красу природи, малюючи картини фарбами. Композитори цю красу не лише бачать , а й чують , створюючи музику. А поети описують цю красу у віршах.

    Українська мова – це мова нашої природи , народної пісні і , звичайно, поезії. Адже вірші-це ще один неоціненний скарб , мовна перлина. Особливо ті вірші , у яких красою слова описано красу природи.

   Сьогодні ми познайомимося з творами ще одного відомого українського поета – Івана Яковича Франка. Будемо вчитися бачити через художнє слово красу природи , удосконалюватимемо навички виразного читання .

Слайд 8

2.Вправа «Знаю сам і поділюся з вами»

Біографія І.Франка

Іван Якович Франко народився 27 серпня 1856 року в селі Нагуєвичах, що поблизу Дрогобича на Галичині, в родині сільського коваля. Батько змалечку виховував у хлопчика почуття любові до рідного народу. Саме від нього Івась почув перші казки, притчі, бувальщини. Від матері ж хлопчик перейняв любов до народної пісні.

Початкову освіту майбутній письменник здобув у сільській школі. Згодом, у Дрогобицькій гімназії, Франко почав збирати народні пісні, казки, легенди і писати власні твори. Потім він навчався у Львівському університеті. Чимало творів написав Франко для дітей: «Коли ще звірі говорили», «Лис Микита», «Малий Мирон», «Грицева шкільна наука» та інші.

Іван Франко був не лише видатним поетом, а й вченим, перекладачем, громадським діячем. Він гаряче і невтомно боровся за кращу долю свого народу.

Помер поет 28 травня 1916 року. Його поховано у Львові.

Слайд 9

Мовленнєва розминка

Звукові вправи

Відтворіть:

•подув вітер (ш-ш-ш-ш)

•шаруління листочків(шс-шс-шс-шс)

•завивання вітру (у-у-у-у)

Слайд 10

Поділ на групи «Зима», «Весна»,» «Літо», «Осінь».

Учитель

Сьогодні наш урок буде пов'язаний з порами року і тому ми поділимося на групи «Зима», «Весна»,» «Літо», «Осінь».

Перегляньте відео , уважно прослухайте вірш і скажіть , про яку пору року в ньому йдеться.

2. Відеоперегляд «Дрімають села»

  • Так яка це пора року?
  • Так , справді , це осінь. Вона довго блукала по лісах та садах і завітала до нашого класу.

3. Словникова робота.

  • Які слова були незрозумілі?

4.Інтерактивна вправа «Дискусія»

  • Подумайте і скажіть , чому саме «дрімають» села.(Дрімають тому , що прийшла осінь , а  можливо і зима. В природі сталися зміни – настала пора відпочинку і для селян і для природи.

5.Читання вірша учнями самостійно.

 -У якому темпі треба читати вірш? (у повільному)

6. Робота в парах «Обличчя в обличчя»

(Учні обговорюють , де необхідно зробити паузу, в якому темпі читати вірш, домовляються хто яку строфу буде читати , а потім напівголосно читають один одному)

7.Виконання завдань в групах

Завдання для груп

1гр.Доведіть словами вірша, що це осінь.

2гр.Яку картину змальовують наступні 4 рядки вірша?

       Поясніть «І тихо гріються садки…»

3гр.Прочитайте опис садків.

      Коли так буває?

4гр.Як описано ліс?

      Опишіть як ви уявляєте ліс.

8.Вправа «Дочитай далі»

(Група групі читають слова вірша , а учні другої групи відшукують їх і дочитують рядок до кінця.)

9.Відновити за малюнками зміст вірша.

(пропоную малюнки)

8.Складання сенкану

Завдання групам

 Осінь

Золота,холодна

Повіває, потягає, стогне

Осінь-пора збору урожаю

Сон

9.Робота над віршем «Дивувалася зима»

  • А тепер давайте поєднаємо пори року і утворимо з кожної групи рік.
  • Діти, яка зараз у нас пора року ?
  • А що настає після зими?
  • А ви знаєте , що що зима завжди бореться з весною , не хоче здавати свої позиції?
  • В чому саме це проявляється ?(Підсипає снігу, морозить уночі)
  • Сьогодні ми познайомимося із віршем І Франка «Дивувалася зима» і дізнаємося , як це явище описує автор.

Слайд 11

Словникова робота

  • Давайте пояснимо слова , які зустрічаються в тексті.

Скресли- зрушили

Проклюнутись-з'явлвитись

Уста-губи

Пласт –ціла однорідна маса

Метати –кидати

Замклись-замкнутись, стулитись.

10.Читання вчителем

Зараз я вам прочитаю вірш , а ваше завдання уважно слухати .

11.Аналіз фактичного змісту тексту

1.Смисловий аналіз

- Який за настроєм вірш? (оптимістичний)

- Чому він так називається? (тому , що зима вражена тим , що її може хтось перебороти)

2.Читання в парах (один одному)

3. «Тулмачне» читання

1гр. Чому дивувалася зима? (зачитать)

(Зима дивувалась тому, що крига розтала, скресли льоди, проклюнулись квітим)

2гр. Як хотіла зима розправитися з першими весняними квітами?

(І дунула на них вітром з вуст ледяних, і пластом почала сніг метати на них)

3гр.За допомогою яких слів поет змальовує зиму , як живу істоту?

(Дивувалась, дунула, почала метати)

4гр. Яку весняну квітку мав на увазі автор?

(Підсніжники)

  • Зачитайте , як проявлялась сила життя тендітних квіток.

Лексико стилістичний аналіз (художні засоби)

- Як ви розумієте словосполучення «ледяні вуста»? (холодні)

- Знайдіть у вірші повтори. (Дивувалась зима)

-А чи може дивуватись зима? (Ні)

-А хто може дивуватися ? (Люди)

- Що автор хотів показати перенісши ознаки живих істот неживі? (Хотів зобразити зиму живою істотою)

- З якою інтонацією можна передати почуття зими ? (Інтонація , здивування)

- Які рядки ми повинні прочитати з інтонацією здивування , зачитайте.

12.Гра «Кращий диктор телебачення»

(учні повинні виразно прочитати вірш , якомога менше підглядати в текст)

Підсумок уроку

- Поезії якого автора ми сьогодні вивчали?(І.Франка)

- Чи справдилися ваші очікування ?

- Якими прикметниками можна охарактеризувати наш урок ? ( Цікавий , пізнавальний , захоплюючий, незвичайний)

Домашнє завдання

За вибором довчити вірш І.Франка

Релаксація – подарунок (Відеоролик .Релакс .Весна)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 березня 2018
Переглядів
8392
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку