12 червня о 18:00Вебінар: Дидактична гра як засіб навчання та виховання дітей із порушеннями зору

Урок літературного читання в 2 класі

Про матеріал

Розширити знання дітей про життя та творчість В.О.Су-

хомлинського ;формувати навички правильного, свідомого,

виразного читання; розвивати емоційну, моторну, образну

пам'ять засобами ейдетики,розвивати фантазію, літератур-

но-творчі здібності; виховувати пізнавальну активність, шанобливе ставлення до живої природи.

Перегляд файлу

 

Олишковецька    загальноосвітня   школа  I  ступеня

                 Збаразького  району    Тернопільської   області

 

 

                                              Конспект     уроку      з    читання

                                               проведено   у   2    класі

 

          

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                Підготувала  і провела

                                                                                                                                          вчитель  початкових  класів

                                                                                                                                                  Чорній  Уляна  Петрівна

 

                                       2017 р.

 

Мета.Розширити  знання  дітей  про  життя   та  творчість В.О.Су-

            хомлинського ;формувати  навички  правильного , свідомого ,

            виразного  читання; розвивати  емоційну , моторну , образну 

            пам’ять   засобами  ейдетики,розвивати  фантазію , літератур-

            но-творчі здібності; виховувати   пізнавальну  активність , шанобливе   ставлення до  живої  природи.

Обладнання:портрет  В.О.Сухомлинського,казки та  оповідання пись- менника,малюнок солов’я , жука,вишні,картки з прислів’ями                 

                    і текстами  загадок,„Пошукова”  таблиця, „торбинка  добра” ,

                   таблиця  почуттів,гніздечко солов’я.

                                               Х і д    у р о к у

   I.Організація   класу

  1. Привітання

   Вчитель.  Продзвенів  уже  дзвінок,

                    Починається  урок.

                    Сьогодні  він  у  нас  незвичний.

                    І  мандрівничий ,  і  таємничий.                                   

                    Тож  повернімося  обличчям  до  гостей 

                    І лагідно  скажімо:„Добрий  день”.

                    Спочатку  сідають  дівчата  - краса  нашого  класу ,а  потім –

              хлопчики  — його  сила  та  мужність.

    2. Настрій   на   урок

           —Діти, я хочу подарувати  вам  урок . Уроки  бувають різноманітні: веселі,сумні , інтересні.Я  хочу подарувати  вам добрий ,казковий урок. Давайте цей  урок ми оживимо.(Діти  читають речення  і  одночасно виконують    ескізи).

─Нашому  уроку   потрібна:  голова, очі, вуха, губи, руки ,ноги.

1.jpg3.jpg2.jpg         

 

 

4.jpg5.jpg6.jpg

 

 

 

 

7.jpg Девіз  уроку:

 

 

 

II.Актуалізація опорних знань,умінь і навичок.

     1.Вправа  для  диханняВітер”.

14.jpg

 

 

  2.Вправа  „Знайди  букву  та  полічи”.                                   

 —Готуємо  очі  та  увагу  до  читання.(Перед  кожним  учнем лежить рожева  картка  з  буквам .) Очі працюють стрілою.

                           34.jpg

     Знайдіть  і  полічіть  у  таблиці букву  а .(7.)

     Знайдіть  і  полічіть  у  таблиці   букву  в. (4.)

     Знайдіть  і  полічіть  у  таблиці  букву ю.(5.)

      3.Гра  „Слухняний  язичок”.

     —Готуємо до  читання  свої язички.Повторюємо  за  мною і  вставляємо  слова ,що  римуються      .

Жу-жу-жу,жу-жу-жу!

            Я  із  сонечком  …….(дружу)!

            Шу-шу-шу. Шу-шу-шу!

            З  вітерцем  я теж….(дружу).

            Ить-ить-ить,ить-ить-ить!

            Джміль  над  квіткою ….(дзвенить).

            Лі-лі-лі , лі-лі-лі!

            Українці  ми  …..(малі)!

            Ай-ай-ай,ай-ай-ай!

            Я  люблю  свій  рідний  (край)!

        4.Робота  з  пошуковою  таблицею.   

  

 

 

 

 

 

а) Прочитайте  слова на  червоному    прямокутнику.                   

—Знайди  слова  ,що  римуються.(жук, павук)

 —Яке  слово  є  багатозначним?   (сонечко)

б) Прочитайте  слова на зеленому  прямокутнику.

 —Про  якого птаха  у  вас  є  найменше  інформації?

 —Який  птах  відлітає  в  теплі  краї?

в) Мовчки  прочитайте  слова,  записані  на  голубому  прямокутнику    і  назвіть    їх  одним  словом,використовуючи  метод  Прес.

   вважаю,що зубр,  їжак, кажан,кріт,лисиця  -  це  звірі , тому, що  всі  вони  вигодовують  малят   молоком).

        5.Розчитування. ( читання  легенди)

    —Розчитування  проведемо  методом  п р и с к о р е н н я.

    Візьміть  картки  для розчитування.Читатимемо  легенду. Одну  хвилину  за  секундоміром.Взяли  олівці .Приготувалися! Почали!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   —Час  вичерпався.Зробили   першу  засічку.

   —Читайте  ще  одну  хвилину -  знову  починаючи  спочатку. Все!

           Зробили  другу  засічку.

             —Підніміть  руку,хто  прочитав  другого разу  далі  за  першу   засі-чку?

          Молодці!Порахуйте , на  скільки  слів  ви  більше  прочитали.

24.JPG  —От  бачите  ваша  техніка  читання  помітно  зросла.Вдома  дочи-таєте легенду до кінця.                 

6.Відгадування    загадок. 

 а)  Тьох-тьох-тьох ,

   Тіву- тів…..-

   Лине  радісно  з  гаїв.

   То   співаночка  чия ?

26.JPG   Голосного … ( солов’я )

б ) читання учнями  акрозагадки

 Жупанець , немов  з  пластмас,

 У  вікно  влетів  до  нас ,

 Крильцями  б’ється – як  він  зветься ?

7.Вправа   на  інтонування  речень.

         Соловей  співає  пісню.

         Соловей  співає  пісню?

         Соловей   співає  пісню !

Завдання: прочитати  речення   з тією інтонацією ,  на  яку   вказує  розділовий  знак.

III.Робота  над темою  уроку.

1.Повідомлення  теми  та  мети  уроку.

─Зараз я хочу перевірити вашу увагу та пам'ять.Які слова у пошуковій таблиці були виділені жирним шрифтом?(жук,соловей)На сьогодніш-ньому уроці ми будемо опрацьовувати  казку ''Соловей і Жук''.                                                        

2.Зустріч   з  автором.

-  Закрийте  очі  на хвилинку. Час  зустрітися  з автором казки, над якою  ми будемо сьогодні  працювати.Саме  тут  , на  лоні  природи,під  блакитним небом  є  незвична  школа .Сюди  приходять діти , щоб ста-ти  людьми великої  душі ,розумними  і  сердечними. (Вчитель  де-монструє  фотографії  В.О.Сухомлинського)

  Завдання:проаналізуйте  фотографії  і  подумайте ,що  можна  сказати  про   цю  людину.

 

 

 

 

 

 

 

Діти дають повні відповіді.

3. Групова  робота.

—Уявіть  таку  ситуацію:  на  презентацію  книги  потрапили  люди,які  нічого  не  чули  про  В.О.Сухомлинського.Що  ви  могли  б розповісти  про   його  життя,адже на уроках читання ми вже знайомилися з твор-чістю письменника.Аби  розповідь  була  цікавою,послідовно прону-меруйте  слова  так  ,щоб   утворилась  зв’язна   розповідь.

а)Складання зв'язної розповіді.

 

 

 

 

 

б)Підведення підсумків групової роботи.

ΙV.Опрацювання  казки  В.О.Сухомлинського„Соловей  і  Жук ”.

1.Читання  казки  підготовленим учнем.

2.Тестування «Що  з  двох   правильне(діти  використовують  сигнальні  картки)

38.jpg37.jpg

                            а)                                                 б)

─Цей  твір -  це …                                                                                                           

а)  казка ;               б)   оповідання .    

─У  саду  співав …

а)  Жук  ;                 б)    Соловей.

─Соловейко   хотів  , щоб 

а)Жука  краще  зовсім  не  було ;

б)Жук  допоміг   йому  співати .

─Жук  і  Соловей  спитали  думку…

а) хлопчика  ;               б) дівчинки .

─Кого  дівчинка  хотіла  залишити ?

а) Солов’я  і  Жука ;     б)Солов’я .

─Автор  хотів  сказати  цією  казкою ,що  у світі  мають  залишитися…

  а) живі  істоти ;  б)   ті  ,  які   гарно співають.

Висновок  вчителя .

 —Чому  твір  є  казкою? (дійові особи розмовляють між собою)

—Що  хотів  сказати  нам  цією  казкою  письменник?(Багато  подіб-ного   зустрічається  в  нашому  людському  житті.Кожна  людина  комусь  потрібна,  немає  значення  який  у  неї  соціальний  стан  чи  професія.Все  створене  Богом  —невимовно  прекрасне.Кожне  його  творіння    це  диво!Тож  цінуйте Його  творіння , розумійте  їх  ве-лич і значення.Творіть  добро!)

3.Фізкультхвилинка.

   Що  ж ,мабуть , прийшла  пора 

   Трохи  відпочити,

    Хочу  на  фізкультхвилинку 

    Всіх  вас  запросити .                                                                                                 

В цьому  класі  ми - сім’я”.                                                        

В цьому  класі ми сім’я -1,2,3.,(три оплески) 8

Ти і ми.,і ви,і я -1,2,3.      (показ вказівним пальцем на особу)

Посміхнись тому ,хто зліва,(поворот тулуба наліво)

Посміхнись тому ,хто справа(поворот тулуба направо)

Ми – одна сім’я.(зображуємо руками коло)

В цьому класі  ми сім’я -1,2,3.(притупуєм ногами)

Ти і ми ,і ви ,і я  -1,2,3. (показ вказівним пальцем на особу)

Руку дай тому ,хто зліва,(ліву руку подаємо сусіду)

Руку дай тому,хто  справа(праву руку подаємо сусіду)

Ми – одна сім’я. .(зображуємо руками коло)

В цьому класі ми -сім’я -1,2,3.(три рази підстрибуємо)

Ти і ми ,і ви,і я -1,2,3. (показ вказівним пальцем на особу)

Обніми того,хто зліва,(обнімаємо сусіда зліва)

Обніми того,хто справа,(обнімаємо сусіда справа)

Ми  - одна сім’я. .(зображуємо руками коло)

4.Словникова  робота. (пояснити  значення  слів)

     мудрець                дивився  з  погордою

     гідно                      припинив    пісню

     гудіння                  неможливий

5.Повторне читання казки мовчки.

 Гра „Небо - земля”.

Діти читають,слідкуючи  очима.За командою„Небо” припиняють 

читати ,піднімають очі  вгору.За командою „Земля” продовжують  читати.

—Читаючи ,подумайте ,скільки дійових  осіб у  казці?

6.Аналіз  змісту з елементами вибіркового читання.

   Гра „Слідчий”.

—Де  відбувалися події ,описані  в казці?

—Доведіть словами тексту,що дія відбувалася навесні.

—Знайти  другий абзац,прочитати.Яку дію виконував Жук.

—Прочитати ,що сказав Соловей  Жуку.Знайти слово звертання.

—Зачитати ,що  відповів Жук.

—Чи впевнений  Соловей в своїх  словах?(Ні.Він  просить  допомоги в дівчинки.)

—Знайти і прочитати питальне речення.

—В  яких  рядках  казки  передана  головна  думка  твору?Прочитайте.

7.Гра „Добери   ознаку”.

        Соловей  - гордий.

        Жук     -      мудрий.

        Дівчинка   -   розсудлива ,чуйна , добра.

8.Читання  в особах.

—Яку роль ви  хотіли б  отримати?Чому?P7095446.JPG

 В центрі  класу декорація  весняної  вишні.На гілці сидить Соловей.На  верхівці красується  Жук.Дівчинка сидить на  стільчику , уважно читає.Під спів Солов’я  говорить автор.Виходить Соловей, проходить  гордовито  під деревом.

Учні читають біля дошки на лавочці .

 

Хвилинка   відпочинку.Діти закривають очі ,опускають голови на парти  .В цей час  вчитель  змінює  декорацію.На гілочці з'являється гніздечко, а під  деревом  конверт.

  —Що  змінилося  під час вашого відпочинку?

—Як  потрібно  себе поводити, коли  птахи  висиджують  малят?

 9.Поетична  хвилинка.

Діти  тихенько  підходять до  дерева , беруть   для  себе вірш – по-слання  і  готуються виразно читати.

1227854375_mikki_frame.jpg1232522200_allgrafica.jpg   

1232933031_66de2bd91c1a.jpgb19ab4e8a7cb.jpg        

 

 

 

 

 

22.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

10.Скринька добра.

—У творах В.О Сухомлинського є  багато прислів’їв ,приказок і

висловів ,які стали крилатими.(Вчитель із скриньки роздає учням вислови)

22.JPG20.JPG—Прочитайте і подумайте який вислів найбільше підходить до змісту казки «Соловей та Жук».

 

24.JPG18.JPG

26.JPG

 

 

 

 

 

 

 

      11.Робота  в  зошитах.(Завдання 5 ,ст..55.)

      Казка «Соловей  та Жук» вчить   любити і  берегти природу.

V.Підсумок  теми.

—Які  казки  називаються літературними?

        1. Гра  «Знавці  назв  творів  та  їх  авторів .»

1.Автор казки «Лисичка  і Журавель.»(Іван Франко)

2.З якої казки слова:»Ну й Рябко наш молодець!

                                    Ну й розумні в мене діти!»(Вовк і козлята.)

  —Хто  її  автор ?  (Наталя  Забіла .)

3.Скільки  казочок  розповіла  поетеса Марійка Підгірянка  у казці «Безконечні  казочки?»  (10 )

4.Хто приніс  горобчикові черевички? (Наталочка)

—Яку  назву  має казка ?Хто її  автор?( Микола Трублаїні)

5.З якої  казки слова?

   «Сонце , вітер і діброва –

   Кожен  має свою мову.

   І найтонший колосок

   Має  власний  голосок»

(«Як   Лиска  голосок  собі  кувала»)

6.Вставте  пропущені  слова

   « Там , де  вітер  шарудить,

……..            ……..    сидить.                                                                           

— Хто автор ?  ( Ліна  Костенко)

7.З ким  зустрілося  зайчатко в лісі?(лисиця , вовк,  хлопчик)

«Зайчаткова казочка»

—Хто допоміг йому прочитати  казку? (хлопчик)

—Яку пораду хлопчик дав?(Рости скоріше ,вступай до лісової школи)

8.Яку назву має казка до якої ви складали вдома план?(«Чи є зима»)

—Зачитати план.

—Хто автор? (Олег Буцень)

9.Що хотів сказати В.О .Сухомлинський  казкою «Соловей і Жук»?

P7095449.JPG2.Конкурс «До  якої  казки  малюнок»(Учні демонструють свої роботи)

P7095453.JPGP7095448.JPGP7095451.JPGP7095450.JPGP7095447.JPG

VΙ.Підсумок уроку.

  Над  якою  темою працювали?

— Що  нового ви взнали  на  уроці ?

  Які  труднощі  виникали у  вас?

— Чим  наповнилось  ваше  сердечко?

  Як ви оцінюєте свою  роботу?

  ( Діти  читають «ланцюжком» і заповнюють картку «Я оцінюю  свою роботу на  уроці»)

33.jpg

 

 

 

 

 

 

Рекомендації  до позакласного читання(виставка  книг В .О.Сухом-

линського)

       VІ.Домашнє  завдання.(диференційоване)

       Прочитати за вибором казку і намалювати малюнок.

1

 

docx
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
19 лютого 2018
Переглядів
2101
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку