Урок літературного читання в 4 класі "О.Олесь «Наші предки - слов'яни"

Про матеріал
План-конспект уроку літературного читання, мета якого поглиблювати знання дітей про Україну, про її історичне минуле, про населення у давні часи; розвивати пізнавальні інтереси; удосконалювати читацькі навички, збагачувати словниковий запас; виховувати інтерес до предмету, до історії нашого народу, бажання її вивчати.
Перегляд файлу

Урок літературного читання в 4 класі

 

Тема. О.Олесь «Наші предки - слов'яни»

Мета: поглиблювати знання дітей про Україну, про її історичне минуле, про населення у давні часи; розвивати пізнавальні інтереси; удосконалювати  читацькі навички, збагачувати словниковий запас; виховувати інтерес до предмету, до історії нашого народу, бажання її вивчати.

Обладнання: словникові слова, презентація про слов'ян, картки з деформованими прислів'ями, пірамідки слів.

 

Хід уроку

 

І. Організація класу.

 

ІІ. Вправи на розчитування.

1. Робота над скоромовкою

2. Робота в парах

а) Скласти прислів’я з таблички і пояснити.

без2

ни8

без13

ко3

Бать14

 

 

             Нема1

а9

ли7

щи16

дей12

ре4

ни17

нас10

рос6

лю11

ків15

ня5

 

 

 

 

 

 

 

 

б) Підібрати синоніми  до слова Батьківщина.

(Вітчизна, рідний край, рідна земля)

 

ІІІ.  Вступна бесіда. Мотивація  навчальної діяльності.

У давні часи, більше як півтори тисячі років тому, наша Батьківщина і землі виглядали зовсім інакше, як тепер.

Не було ані багатих міст, ні містечок, ні сіл, ні доріг, тільки далеко простяглися бори й води.

Мешкали на тих землях люди високого зросту, сильні й працьовиті. Називали вони себе слов'янами. (показ слайдів )

ІV. Повідомлення теми і мети уроку. Вивчення нового матеріалу.

На уроці ми прочитаємо уривок з книги Олександра Олеся «Княжа Україна», в якій він в поетичній формі переповів історію наших предків.

- Нагадаємо, що ми знаємо про письменника?

Бесіда про життя та творчість Олександра Олеся

2. Опрацювання твору Олександра Олеся «Наші предки - слов'яни».

- Як ви розумієте значення слова предки?

- Давайте з’ясуємо точне визначення цього слова, яку дають словники. (слайд)

      2.1 Підготовка до сприйняття твору.

Читання вголос тлумачення слів, поданих після твору.

- Які із слів ви вже чули? 

2.2.Виразне читання твору вчителем.

— Які почуття у вас викликав твір?

— Що вас найбільше вразило?

2.3.Словникова робота.

Вправи на розширення поля читання.

- Які слова незрозумілі?  Пояснити їх значення.

- Читання колонок слів у «луною»


плем'я                        князь

слов'яни                    мудрість

забуття                      праведний

метушилось          розкидались


2.4. Читання твору мовчки.

- Кого описано в творі? Чи можна визначити головного героя?

- Хто у центрі вірша? ( Наші предки і їхнє життя)

Фізкультхвилинка

2.5. Читання твору ланцюжком « Ти мені - я тобі».

2.6.Вибіркове  читання.

- Прочитайте, як поет описує місце, де жили наші предки.

- Як автор пояснює поняття рід, племена, старший роду?

- Як наші предки обирали князя? Що вони цінували у людині найбільше?

- Як слов'яни обороняли свої городи від ворогів?

- Що автор розповідає про їхні звичаї?

3. Вправи на розвиток швидкості читання.

а) Гра «Дочитай речення».

- Знайдіть і дочитайте до кінця речення, яку починаються словами:

«На річках…», «Ось і…», «Але все…», «Над озерами…».

б) Гра «Хто швидше читає?».

- Знайдіть дієслова, які описують дії:

найстаршого (керував, видавав, правив, милував, карав);

князя (судив, водив, був, ставав);

народ (будував);

Фізкультхвилинка (для очей)

4. Мовно-логічне завдання ( робота у парах).

- Користуючись текстом, доповніть розповідь про слов'ян потрібними словами і виразами.

        Слов'яни   жили над _________, ____________, на __________, у_______.

Оселялися вони __________, а роди складали __________ . Родом  керував ________ і_______. Кожне _______  вибирало ________.

5. Словесне малювання.

- Які малюнки ви намалювали б до цього твору?

 

V. Підбиття підсумків.

- Чи легке життя було у наших предків?

-  На які питання ви сьогодні отримали відповіді?

- Про що ви захотіли дізнатися після уроку?

 

VІ. Домашнє завдання.

 

 

 

 

docx
Додано
13 січня
Переглядів
172
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку