Тема. Звук [ч], буква «че». Читання тексту.
Мета. Вчити правильно артикулювати звук [ч], читати склади та слова з цією буквою. Поповнювати словниковий запас. Розвивати артикуляційний апарат, фонематичний слух, пам'ять. Виховувати інтерес до традицій українського народу
Обладнання. Картинки черепахи, калача, вишитий рушник, променеві таблиці
Тип уроку . Комбінований.
Зміст уроку
І. Організаційний момент
Психолого-педагогічний настрій
Дзвонить дзвіночок:
Дзелень, дзелень!
Сміється сонце, збудився день.
Кличе дзвіночок:
Бім-бам! Бім-бам!
Урок розпочати час школярам.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Будиночок мій, скрізь зі мною.
Він влаштований за спиною.
Я з жабами дружу
Дуже повільно ходжу.
Зовсім не комашка,
Хто я …
(Черепашка – ігровий персонаж уроку)
ІІІ. Повторення вивченого про звуки і букви.
ІV . Підготовка до вивчення нової букви.
1. Виділення звука [ч] з потішки.
Чистить чижик пірячко.
Бач який чистенький!
Чорноока дівчинка
Також чепурненька.
Зверніть, діти, увагу на те, що в українській мові звук [ч] завжди твердий.
Чисто-чисто у «Чайній»,
У «Чайній» у чарівній.
Черепаха чаювала,
Чаплю чаєм частувала. (т. Коломієць)
Для губ: «Посмішка», «Трубочка», «Парканчик».
Для язика: «Лопатка», «Покарання неслухняного язичка»
Дихальна вправа: «Піднімемо пір’їнку»
Ча-ча-ча – хочу калача.
Чу-чу-чу – калача спечу.
Чі-чі-чі – гарячі калачі.
Ач-ач-яч – ой смачний калач.
Здобувачі освіти називають слова з виучуваним звуком у різних позиціях.
V. Ознайомлення з буквою «Че».
Буква «Че» - зручний черпак:
Молоко черпай за так. (Т. Коломієць)
VІ. Утворення та читання прямих й обернених складів
Фізкультхвилинка
Скік та скок – Веселі дитячі пісні https://www.youtube.com/watch?v=kNWwid8OAVM
Називання слів із звуком[ч]. послідовне називання звуків у словах човен, сачок. Складання речень з цими словами.
VІІ. Формування читацьких навичок. Словникова робота.
Розповідь вчителя про традиції українського народу з використанням малюнків із зображенням вишивання рушника.
2. Читання слів, введення їх у речення.
Чорне сумно спі-ва-ла
Червоне радісно су-му-ва-ла
3.Читання тексту вчителем.
4. Читання тексту учнями.
5. Вибіркове читання.
- Що робила мама?
- Якими нитками вишивала?
- Продовжте «Чорне то…, «Червоне – то…
-Який настрій був у мами, як ви дуваєте?
VІІ. Підсумок уроку