Урок літературного читання "Звук [ч], буква «че». Читання тексту"

Про матеріал
Мета. Вчити правильно артикулювати звук [ч], читати склади та слова з цією буквою. Поповнювати словниковий запас. Розвивати артикуляційний апарат, фонематичний слух, пам'ять. Виховувати інтерес до традицій українського народу
Перегляд файлу

Тема. Звук [ч], буква «че». Читання тексту.

Мета. Вчити правильно артикулювати звук  [ч], читати склади та слова з цією буквою. Поповнювати словниковий запас. Розвивати артикуляційний апарат, фонематичний слух, пам'ять. Виховувати інтерес до традицій українського народу

Обладнання. Картинки черепахи, калача, вишитий рушник,  променеві таблиці

Тип уроку . Комбінований.

                                                     Зміст уроку

І. Організаційний момент

Психолого-педагогічний настрій

Дзвонить дзвіночок:

                     Дзелень, дзелень!

Сміється сонце, збудився день.

Кличе дзвіночок:

                     Бім-бам! Бім-бам!

Урок розпочати час школярам.

  • Давайте доберемо слова-назви ознак до кожної букви слова школяр, які характеризували б вас як  гарних учнів нашого класу та нагадали якими ви маєте бути на уроці..(швидкі, кмітливі, обізнані, люб'язні. яскраві,розумні).
  • Бажаю вам, діти, щоб саме такими ви і були.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Робота над загадкою

Будиночок мій, скрізь зі мною.
Він влаштований за спиною.
Я з жабами дружу
Дуже повільно ходжу.
Зовсім не комашка,
Хто я …
(Черепашка – ігровий персонаж уроку)

  • Разом  з Черепашкою ми продовжимо подорож  країною Букварією, ознайомимося з новою буквою, дізнаємося, який звук вона позначає, навчимося читати склади, слова, речення з цією буквою, збагатимо наш словник,  дізнаємося багато цікавого .

 

ІІІ. Повторення вивченого про звуки і букви.

  1. Фронтальне опитування.
  • Назвіть вивчені літери.
  • Які з них позначають голосні звуки?
  • Доберіть слова, які б починалися цими літерами?
  • Які з вивчених літер позначають приголосні звуки?

ІV . Підготовка  до вивчення  нової букви.

1. Виділення звука [ч] з потішки.

Чистить чижик пірячко.

Бач який чистенький!

Чорноока дівчинка

Також чепурненька.

  1. Спостереження за артикуляцією.

Зверніть, діти,  увагу на те, що в українській мові звук [ч] завжди твердий.

  1. Гра «Впіймай звук на гачок»

Чисто-чисто у «Чайній»,

У «Чайній» у чарівній.

Черепаха чаювала,

 Чаплю чаєм частувала.   (т. Коломієць)

  1. Мовленнєва зарядка.
  • - Рoтик буде наш слухняний,
  • Якщо зрoбимo ці впрaви.

Для губ: «Посмішка», «Трубочка», «Парканчик».

Для язика: «Лопатка», «Покарання неслухняного язичка»

Дихальна вправа: «Піднімемо пір’їнку»

  1. Чистомовки. (Пояснення значення слова калач. Складання речення.)

Ча-ча-ча – хочу калача.

Чу-чу-чу – калача спечу.

Чі-чі-чі – гарячі калачі.

Ач-ач-яч – ой смачний калач.

  1. Самостійний добір слів.

Здобувачі освіти називають слова з виучуваним звуком у різних позиціях.

V. Ознайомлення з буквою «Че».

  1. Аналіз її форми, місце в касі. Читання всіх вивчених букв. Порівняння нової букви з уже відомими.
  2. Хвилинка фантазії.

Буква «Че» - зручний черпак:

Молоко черпай за так.    (Т. Коломієць)

VІ. Утворення та читання прямих й обернених складів

  1. Променеподібні таблиці. 
  • Розгорніть книжку «Буквар» на с. 119.
  • Прочитайте  кольорові склади з буквою «Че»

Фізкультхвилинка

Скік та скок – Веселі дитячі пісні https://www.youtube.com/watch?v=kNWwid8OAVM

  1. Звуко-буквений аналіз слів.

Називання слів із звуком[ч]. послідовне називання звуків у словах човен, сачок. Складання речень з цими словами.

VІІ. Формування читацьких навичок. Словникова робота.

  1. Ознайомлення з текстом ст.119.

Розповідь вчителя про традиції українського народу з використанням малюнків із зображенням вишивання рушника.

                   2. Читання слів, введення їх у речення.

Чорне            сумно         спі-ва-ла

Червоне         радісно       су-му-ва-ла

3.Читання тексту вчителем.

4. Читання тексту учнями.

5. Вибіркове читання.

- Що робила мама?

- Якими нитками вишивала?

- Продовжте «Чорне то…, «Червоне – то…

-Який настрій був у мами, як ви дуваєте?

VІІ. Підсумок уроку

  • Черепашці сподобалося бути у вас на уроці. Адже ви вчили «її» букву.
  • А вам сподобалося?
  • Черепашка хоче перевірити чи були ви уважні. Пригадайте, яку букву ми сьогодні вчили?
  • Який звук вона позначає?
  • Які слова з букою «Че» ви запам'ятали?
  • Яке нове слово вивчили?
  • Ви були сьгодні на уроці чемні, чуйні і просто чудові . Черепашка бажає вам бути завжди такими і ніколи не сумувати.

 

 

 

docx
Додано
11 квітня 2020
Переглядів
674
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку