Урок "Логічні задачі"

Про матеріал
Представлені логічні задачі :  вчать розв’язувати задачі підвищеної складності;  розвивають креативне мислення, пам’ять;  вчать долати труднощі при розв’язуванні нестандартних задач;  розвивають кмітливість, увагу, спостережливість,вміння робити висновки;  зацікавлюють робити досліди, маленькі відкриття;  розвивають інтерес до математики.
Перегляд файлу

2024 рік   Тема: Логічні задачі      

Мета:

      навчити розв’язувати задачі підвищеної складності;

      розвивати креативне мислення, пам’ять;

      вчити долати труднощі при розв’язуванні нестандартних задач;

      розвивати кмітливість, увагу, спостережливість,вміння робити висновки;

      зацікавлювати робити досліди, маленькі відкриття;

      розвивати інтерес до математики.

Хід заняття

Задача 1

Мексиканець Дієго, який торгував на ринку за річкою, нав’ючував (навантажував) товари на віслюка, а сам ішов поруч. До ринку вели два шляхи: довгий – через міст, короткий – бродом. Одного разу віслюк , нав’ючений мішками із сіллю, ішов бродом, послизнувся та упав у воду. У намоклих мішках сіль частково розчинилася й витекла з водою. Віслюк відчув, що ноша суттєво полегшала. Відтоді, ідучи бродом, він навмисно падав. Як Дієго відучити  віслюка від таких хитрощів?

Задача 2

Взуттєва фірма відкрила філії в Таїланді (країна в Південно-Східній Азії) й Тайвані (острів Східної Азії в Тихому океані). Але підприємці зіткнулися з проблемою: деякі наймані працівники фабрик-філій крали кросівки, призначені для продажу. Фірма зазнавала збитків, адже взуття було якісним, а отже, недешевим. Як уникнути крадіжок?

Задача 3

Господар однієї ферми розводить одногорбих та двогорбих верблюдів. Двогорбих верблюдів на фермі є 15. Відомо, що кількість горбів у двогорбих верблюдів дорівнює кількості горбів у одногорбих верблюдів. Скільки всього верблюдів на фермі в даний момент?

Задача 4

На казковій фермі розводять дво- та триголових драконів. Кожен дракон має чотири лапи. Двоголові дракони спокійні, і окремого наглядача за ними не потрібно, а триголові дракони дуже вередливі, і в кожного такого дракона повинен бути особистий доглядач. Одного разу господар порахував ноги і голови усіх його драконів і нарахував 60 ніг та 36 голів. Допоможіть господарю визначити, скільки доглядачів драконів йому потрібно на фермі.

Задача 5

Микола,Сергій та Василь грають у шкільній футбольній команді на різних позиціях: нападник,захисник та воротар. Відомо, що Сергій не стоїть на воротах, а Василь – не захисник і не воротар. На якій позиції грає кожний хлопчик?

Задача 6

Михайло з Іриною часто грали у гру, у якій Михайло заміняв деякі цифри буквами, складав математичні дії з буквеними виразами і пропонував Ірині відгадати числове значення кожної букви. Цього разу хлопчик придумав для Ірини таке завдання:

Б+Б=АР ;     Б*Б=РА;      БА*Б=?

Допоможіть Ірині встановити числове значення кожної букви і завершити останню дію.

Задача 7

У шкільному класі електрик вкрутив 24 лампочки. Через тиждень 6 лампочок перегоріло. Скільки лампочок залишилося?

Задача 8

Михайло, Петро і Сергій мають різну масу. Михайло на 4 кг легший за Сергія, а Петро на 3 кг важчий за Михайла. Яка маса Сергія, якщо маса Петра -45кг ?

Відповіді

Задача 1

1

ЯКЩО...

 

ТО...

 

АЛЕ...

 

йти бродом,

шлях короткий, Дієго вчасно опиниться на

ринку,

віслюк падає, солі меншає, Дієго зазнає

збитків

 

2

ЯКЩО...

 

ТО...

 

АЛЕ...

 

йти мостом,

шлях довгий, Дієго спізнюється на ринок і

зазнає збитків;

віслюк не падав у річку навмисно й не

розтрачав сіль

 

3

ОБ’ЄКТ МАЄ

БУТИ Й...

І...

 

шлях має бути коротким — через брід,

віслюка слід відучити падати в річку

 

4

ІДЕАЛЬНИЙ

КІНЦЕВИЙ

РЕЗУЛЬТАТ

 

Слід кілька разів нав’ючити віслюка

товаром, який від води важчає, а не

розчиняється. Це може бути одяг, білизна.

 

Задача 2

1

ЯКЩО...

 

ТО...

 

АЛЕ...

 

робітники виготовляють взуття,

 

крадуть товар,

 

це завдає збитків компанії

2

ЯКЩО...

 

ТО...

 

АЛЕ...

 

робітники не виготовляють взуття,

товар не розкрадений,

 

його виробництво зупиняється

3

ОБ’ЄКТ МАЄ

БУТИ Й...

І...

 

робітники мають і працювати,

і не красти

4

ІДЕАЛЬНИЙ

КІНЦЕВИЙ

РЕЗУЛЬТАТ

 

На Тайвані слід виготовляти тільки

лівий кросівок, а в Таїланді — правий.

По парах їх розкладуть уже в магазинах

 

Задача 3

На фермі 45 верблюдів. У 15 двогорбих верблюдів разом 15*2=30 горбів. Стільки ж горбів у одногорбих верблюдів. А тому й самих одногорбих верблюдів також є 30. Отже, усіх верблюдів на фермі 15+30=45.

Задача 4

На фермі потрібно 6 доглядачів драконів. Оскільки ніг у всіх драконів на фермі 60, то кількість драконів дорівнює 60:4=15. Якби всі дракони були двоголовими, то в них було б 15*2=30 голів. А заміна одного двоголового дракона на триголового додає до загальної кількості одну голову. Оскільки голів у драконів 36, то на фермі є 6 триголових драконів. А для кожного з них потрібний особистий доглядач.

Задача 5

 

нападник

захисник

воротар

Микола

-

-

+

Сергій

-

+

-

Василь

+

-

-

Микола - воротар, Сергій - захисник, Василь – нападник.

Задача 6

Б=9;  А=1;   Р=8.  При цьому 9+9=18;   9*9=81. Остання дія матиме вигляд:     БА*Б=РАБ  (тобто 91*9=819).

Задача 7

Залишилося 24 лампочки: 6 перегоріло і ще 18 добрих.

Задача 8

Михайло на 3 кг легший за Петра, тому його маса дорівнює 

45-3=42кг. Оскільки Сергій на 4 кг важчий за Михайла, то його маса становить 42+4=46 кг.  Маса Сергія – 46 кг.

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 лютого
Переглядів
172
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку