Урок "Логіка - це мистецтво приходити до непередбачуваного висновку. Логічні задачі ".

Про матеріал
Метою даного матеріалу є:  навчити розв’язувати задачі підвищеної складності;  розвивати креативне мислення, пам’ять;  вчити долати труднощі при розв’язуванні нестандартних задач;  розвивати кмітливість, увагу, спостережливість,вміння робити висновки;  зацікавлювати робити досліди, маленькі відкриття;  розвивати інтерес до математики
Перегляд файлу

Тема: Логіка - це мистецтво приходити до непередбачуваного висновку. Логічні задачі .

Мета:

      навчити розв’язувати задачі підвищеної складності;

      розвивати креативне мислення, пам’ять;

      вчити долати труднощі при розв’язуванні нестандартних задач;

      розвивати кмітливість, увагу, спостережливість,вміння робити висновки;

      зацікавлювати робити досліди, маленькі відкриття;

      розвивати інтерес до математики.

Хід уроку

Задача 1

Микола має рідного брата Петра та рідну сестру Олену. Оленчиного дідуся звати Степан Михайлович. Оленчина мама - Марія Іванівна,А тата звати Василь. Яке ім’я та по батькові у Петрового тата? Як по батькові звати сестру Миколи?

Задача 2

Оксана вивчала історію за стародавніми рукописами. Одного разу в бібліотеці вона знайшла дуже рідкісну і старовинну книгу. Коли дівчина захотіла ознайомитися з нею, то побачила,що кілька аркушів у книзі були відсутні. Остання сторінка перед відсутньою частиною мала номер 36, а перша сторінка після відсутньої частини – 61. Скільки аркушів старовинної книги виявились втраченими?

Задача 3

Мама купила на базарі повну корзину ягід. Після зважування виявилось,що маса корзини з ягодами була 10кг. Коли половину усіх ягід вона відсипала в окрему коробку, маса корзини з рештою ягід стала 6 кг. Яка маса порожньої корзини, з якою мама ходила на базар?

Задача 4    Сергій і Тарас стоять у шерензі. Перед Сергійком стоїть 5 дітей, а за ним -19 дітей. Тарас стоїть посередині шеренги. Скільки дітей стоїть між Тарасом та Сергієм?

Задача 5   Онук запитав дідуся : «Скільки Вам років?». Дідусь відповів: «Якщо я проживу ще половину того, що прожив, і ще 1 рік, то буде 100». Скільки років дідусеві?

Задача 6   Сума двох чисел дорівнює 462. Одне з цих чисел закінчується нулем. Якщо нуль закреслити, то вийде друге число. Які це числа?

Задача 7   Равлик повзе по стовбуру, висота якого 10 м. Удень він піднімається на 4 м, а вночі сповзає вниз на 3 м. Через скільки днів він досягне вершини стовпа?

Завдання 8   Назви 5 днів підряд, не вживаючи чисел та назв днів тижня.

Задача 9  Як від стрічки завдовжки 16 м відрізати 12 м, не користуючись метром?

Завдання 10

 А) використовуючи дії додавання та віднімання ,запиши число 327 трьома однаковими числами.

Б) Запиши п’ятьма однаковими цифрами та діями число 500.

В) Різниця двох чисел 58. Зменшуване удвічі більше, ніж від’ємник. Які це числа?

 

 

Відповіді

Задача 1 

Тато Петра – Василь Степанович. Сестра Миколи – Олена Василівна.

Задача 2

З книги втрачено 12 аркушів. Кожний аркуш книги нумерується з двох сторін. Отже, остання сторінка втраченої частини книги мала номер 60. А тому з книги випало 60 - 36=24 сторінки, що складає 24:2=12 аркушів.

Задача 3

Маса порожньої корзини -2 кг. Половина усіх ягід, які відсипала мама, важить 10-6=4 кг . Тоді усі ягоди мають масу 4*2=8 кг. Отже,порожня корзина важить 10-8=2 кг.

Задача 4

Усіх у шерензі стоїть 25 дітей (5 перед Сергійком, 19 позаду і сам Сергійко). Сергійко в шерензі стоїть шостим, а Тарас стоїть посередині – він є тринадцятим (по 12 дітей попереду і позаду Тараса). А тому між ними стоять 6 дітей (сьомий,восьмий, дев’ятий, десятий, одинадцятий і дванадцятий по рахунку).

Задача 5

1)100-1=99(р.) ;     2) 1+2=3(частини);     3)99:3=33(р.) - одна частина;     4)33*2=66(р.). 

 Відповідь: дідусеві 66 років.

Задача 6   Використовуємо метод  організованого перебору чисел:

Числа 420 і 42. Їх сума 420+42=462.

Задача 7

Через 7 днів. Щодоби равлик підніматиметься на 1 м ( 4м-3м=1м). Отже, за 6 діб він підніметься на 6 м. А на сьомий день досягне вершини (6м+4м=10м).

Завдання 8     Позавчора, вчора,сьогодні, завтра, післязавтра.

Задача 9  Потрібно стрічку скласти удвоє, буде 8м,а потім ще удвоє – буде 4м. Одну з частинок завдовжки 4м відрізати. Залишиться стрічка довжиною 12 м.

Завдання 10

А) 327=327+327-327

Б) 500=555-55

В) Невідоме зменшуване удвічі більше, ніж від’ємник, а отже, від’ємник дорівнює різниці, тобто числу 58. Тоді зменшуване  - 58*2=116.

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
17 лютого
Переглядів
173
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку