ТЕМА. Людина - частина живої природи
.
Мета: Формувати уявлення про людину як частину живої природи, про її неповторність і особливість, учити визначати спільні і відмінні ознаки між людиною і тваринами; розвивати мислення і творчу уяву; виховувати повагу до людей, любов до природи, пізнавальні інтереси.
Обладнання: мікрофон, кольорові олівці, м’яка іграшка.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
- Ось до класу всіх скликає
Голосистий наш дзвінок,
І ми радо поспішаєм
На цікавий наш урок!
ІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Народжується, дихає , росте,
Спочатку повзає, а потім ходить кроком,
Навчається і світ цей пізнає,
Стає сильнішим і мудрішим з кожним роком. ( Людина)
ІІІ. Первинне сприйняття і усвідомлення нового матеріалу
- Людина – частина живої природи. Давайте пригадаємо, що відноситься до живої природи. В цьому нам допоможуть ілюстрації.
- Назвіть, що на цьому малюнку відноситься до живої природи?
( Яблуко, равлик, гриби, метелик, трава, квіти, дерева, пташка, ЛЮДИНА).
- А чому ми відносимо до живої природи рослин і тварин?
( Бо вони народжуються, ростуть, живляться, дихають, дають потомство)
- Як і інші живі істоти ( тварини і рослини), людина теж народжується, дихає, живиться, росте, розвивається, у неї народжуються діти.
- Людина– частина живої природи і їй, як і іншим живим істотам, для життя необхідні повітря, вода, тепло, їжа.
2. Бесіда про значення води, повітря, сонця, їжі в житті людини
- Повітря оточує нас всюди. Воно оточує нас – таке прозоре і легке, що ми забуваємо про його існування. Без повітря усі живі істоти планети загинули б. Земля б стала мертвою, німою, неродючою.
- Яким повинно бути повітря, щоб людині легше дихалося? ( Чистим)
- Здоров′я людей залежить від чистоти повітря, яким вона дихає.
- Чому люди їздять на природу відпочивати?
(На природі повітря чистіше і легше дихається.У місті повітря забруднене, бо там багато транспорту і підприємств.)
- А чому людина не може прожити без води? ( Людина повинна пити воду, готувати з неї їжу).
- Якою має бути вода? ( Чистою)
- Потреби людей у чистій воді постійно зростають. Забрудненою водою не можна користуватись, бо у ній багато шкідливих для людини речовин і мікробів, які спричиняють різні захворювання. Учені вважають, що вода – найдорогоцінніша речовина на землі. Мінеральну воду використовують для лікування різних хвороб.
- Що нам дає світло і тепло? Відгадайте загадку.
Все від нього навкруги
Набирається снаги.
Тільки ранок настає,
Виглянь у віконце!
Всім воно життя дає,
Променисте...( Сонце)
- Люди давно зрозуміли, що сонце є головним джерелом усього життя на землі, – воно дає тепло і світло, а без сонця на землю приходить ніч та холод. Людина і природа всім своїм життям залежить від сонця, без нього немає життя на землі.
- Для чого людям потрібна їжа? ( Щоб не бути голодним, рости і розвиватись)
- Людина не може жити не тільки без повітря, води, тепла, а щей без їжі. Для того, щоб людна розвивалася й жила, їй потрібно їсти. Потрібно вживати їжу рослинного та тваринного походження.
- Розкажіть, яку їжу дають нам рослини і тварини?
3. Фізкультхвилинка
Щось не хочеться сидіти,
Треба трохи відпочити
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки
І зроби чотири кроки.
Вище руки підійміть
І спокійно опустіть.
Розведіть їх в сторони.
Плесніть, діти, кілька раз,
За роботу – все гаразд.
4. Визначення спільних і відмінних ознак між людиною і тваринами.
- Людина і тварина мають багато спільних ознак, але, разом з тим, і відрізняються один від одного. Зараз ми виконаємо завдання , щоб пересвідчитись у цьому. ( Порівняння за ілюстративним матеріалом людини і тварини).
5. Гра « Мікрофон»
- Зараз ми пограємося у гру « Мікрофон». Вам потрібно буде сказати в мікрофон, що може робити тільки людина і передати мікрофон будь – кому з класу. Робити треба це швидко, щоб якнайбільше учнів прийняло участь у грі. ( Людина вміє...)
6. Слово вчителя про неповторність кожної людини
- Усі люди схожі між собою, але кожна людина особлива. Ось погляньте один на одного. В одного волосся біляве, в іншого - чорне. Одні діти вищі за інших. У кожного свій колір очей. Кожна людина особлива і неповторна. А що ти можеш сказати про себе? Чим ти особливий? ( Відповіді учнів на запитання).
7. Складання сенкану
Людина
Розумна, гарна, працьовита, неповторна.
Думає, творить, міркує, фантазує.
Частина живої природи.
Творець.
IV.Підсумок уроку