8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Урок "Людина - частина живої природи".

Про матеріал
Матеріал формує уявлення дітей про людину як частину живої природи, про неповторність і особливість людини. Вчить визначати спільні і відмінні ознаки між людиною і тваринами. Розвиває мислення,творчу уяву, мовлення. Виховує любов до природи, пізнавальні інтереси.
Перегляд файлу

ТЕМА.       Людина - частина   живої   природи

.

Мета: Формувати уявлення про людину як частину живої природи,  про її неповторність і особливість, учити визначати спільні і відмінні ознаки між людиною і тваринами; розвивати мислення і творчу уяву; виховувати  повагу до людей,  любов до природи, пізнавальні інтереси.

Обладнання: мікрофон, кольорові олівці, м’яка іграшка.

 

ХІД УРОКУ

 І. Організаційний  момент

        - Ось до класу всіх скликає

 Голосистий наш дзвінок,

 І ми радо поспішаєм

На цікавий наш урок!

 

ІІ.    Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.

 

  • Діти, відгадайте загадку.

 

 Народжується, дихає , росте,

 Спочатку повзає, а потім ходить кроком,

 Навчається і світ цей пізнає,

 Стає сильнішим і мудрішим  з кожним роком. ( Людина)

 

  • Сьогодні ми дізнаємося багато цікавого про людину, як частину живої природи, про те, як її життя залежить від  довкілля, чим людина відрізняється від тварин і чому кожна людина є неповторною і особливою.

 

ІІІ.  Первинне сприйняття і усвідомлення нового матеріалу

 

  1. Актуалізація опорних знань

 - Людина – частина живої природи.  Давайте пригадаємо, що відноситься до живої природи.  В цьому нам допоможуть ілюстрації.

- Назвіть, що на цьому малюнку відноситься до живої природи?

( Яблуко, равлик, гриби, метелик, трава, квіти, дерева, пташка, ЛЮДИНА).

 - А чому  ми відносимо до живої природи  рослин і тварин?

( Бо вони народжуються, ростуть, живляться, дихають, дають потомство)

 - Як і інші   живі істоти ( тварини і рослини), людина теж народжується,  дихає, живиться, росте, розвивається, у неї народжуються діти.

             - Людина– частина живої природи і їй, як  і іншим живим істотам, для життя      необхідні повітря, вода, тепло, їжа.

2.    Бесіда про значення води, повітря, сонця, їжі в житті людини

 

 - Повітря оточує нас всюди.  Воно оточує нас – таке прозоре і легке, що ми забуваємо про його існування.  Без  повітря усі живі істоти планети загинули б. Земля б стала мертвою, німою, неродючою.

 - Яким повинно бути повітря, щоб людині легше дихалося? ( Чистим)

 - Здоров′я людей залежить від чистоти повітря, яким вона дихає.

  - Чому люди їздять на природу відпочивати?

 (На природі повітря чистіше і легше дихається.У місті повітря забруднене, бо       там багато транспорту і підприємств.)

- А чому людина не може прожити без води? ( Людина повинна пити воду, готувати  з неї їжу).

 

 - Якою має бути вода? ( Чистою)

 - Потреби людей у чистій воді постійно зростають. Забрудненою водою не можна користуватись, бо у ній багато шкідливих для людини речовин і мікробів, які спричиняють різні захворювання. Учені вважають, що вода – найдорогоцінніша  речовина на землі. Мінеральну воду використовують для лікування різних хвороб.

 

- Що нам дає світло і тепло?  Відгадайте загадку.

 

Все від нього навкруги

Набирається снаги.

Тільки ранок настає,

Виглянь у віконце!

Всім воно життя дає,

Променисте...( Сонце)

 

- Люди давно  зрозуміли, що сонце є головним джерелом усього життя на землі, – воно дає тепло і світло, а без сонця на землю приходить ніч та холод. Людина і природа всім своїм життям залежить від сонця, без нього немає життя на землі.

 

- Для чого людям потрібна їжа? ( Щоб не бути голодним, рости і розвиватись)

 - Людина не може жити не тільки без повітря, води, тепла, а щей без їжі. Для того, щоб людна розвивалася й жила, їй потрібно їсти.  Потрібно вживати їжу рослинного та тваринного походження.

  - Розкажіть, яку їжу дають нам рослини і тварини?

 3. Фізкультхвилинка

 

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки  в боки

І зроби чотири кроки.

Вище руки підійміть

І спокійно  опустіть.

Розведіть їх в сторони.

Плесніть, діти, кілька раз,

За роботу – все гаразд.

 

4. Визначення спільних і відмінних ознак між людиною і тваринами.

-  Людина і тварина мають багато спільних ознак, але, разом з тим, і відрізняються один від одного.  Зараз ми виконаємо завдання , щоб  пересвідчитись у цьому. ( Порівняння за ілюстративним матеріалом людини і тварини).  

5. Гра « Мікрофон»

 - Зараз ми пограємося у гру « Мікрофон». Вам потрібно буде сказати в мікрофон, що може робити  тільки людина і передати мікрофон  будь – кому з класу. Робити треба це швидко, щоб якнайбільше учнів прийняло участь у грі.  ( Людина вміє...)

 

 6. Слово вчителя про неповторність кожної людини

- Усі люди схожі між собою, але кожна людина особлива. Ось погляньте один на одного. В одного волосся біляве, в іншого  - чорне. Одні діти вищі за інших. У кожного свій колір очей. Кожна людина особлива і неповторна. А що ти можеш сказати про себе? Чим ти особливий? ( Відповіді учнів на запитання).

 

7. Складання   сенкану

 

                                           Людина

               Розумна,  гарна,  працьовита,  неповторна.

               Думає,   творить,  міркує,   фантазує.

               Частина   живої    природи.

               Творець.

 

IV.Підсумок       уроку

 

  • Що нового дізналися на уроці?
  • Що вас  зацікавило?
  • Якою повинна бути людина по відношенню до природи?    Чому?              

 

 

doc
Додано
21 травня
Переглядів
201
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку