Урок-подорож з природознавства "Тварини. Свійські тварини"

Про матеріал
Конспект уроку-подорожі з природознавства для учнів 2 класу з особливими освітніми потребами "Тварини. Свійські тварини" містить цікавий матеріал і різні завдання
Перегляд файлу

 

 

КЗ «Терпіннівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат» ЗОР

 

 

Урок-подорож

з природознавства у 2-Б класі «Тварини.

Свійські тварини»                

Вчитель: Воробйова Т.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Тварини. Свійські тварини

Мета: розвивати пізнавальний інтерес дітей до живої природи,  узагальнити в ігровій формі знання учнів з теми «Тварини»; розвивати бажання пізнавати навколишній світ; формувати чуйне ставлення до «братів молодших»; організовувати інтелектуальну, художню, практичну діяльність через активізацію колективної творчості на уроці; прищеплювати любов до тваринного світу, бажання берегти і захищати природу.

Тип уроку: комбінований, урок-подорож

Обладнання: презентація до уроку, дидактичні ігри, інтерактивна гра-вправа, підручники, відеоролики, цеглинки LEGO.

Хід уроку

І. Організація класу. Слайд 1

Нумо, діти підведіться,

На гостей всі подивіться!

Раді ми гостей вітати (Добрий день!)

І урок розпочинати!

1 Нервово-психологічна підготовка.

Слайд 2 Вправа “Я - сонце”

- Діти, давайте привітаємося із сонячними промінцями і перетворимося на маленькі сонечка.

«Я - маленьке сонце. Я прокидаюся. Я вмиваюся. Я розчісую свої промінці і  піднімаюся вільно й урочисто.

Я-велика Куля. В мене є багато тепла і світла.

Я- велике Сонце. Я дарую своє тепло всім: небу, хмаркам, річці, полям, тваринам, людям. Я посміхаюся від щастя дарувати тепло.»

- Сьогодні у мене дуже гарний настрій. Я хочу ним з вами поділиться. Я посміхнусь вам і ваш настрій теж стане таким гарним як у мене і тоді ви теж посміхнетеся мені.

  • А знаєте, чому у мене такий гарний настрій? Справа в тому, що у нас зараз буде не звичайний урок - ми відправляємось у цікаву подорож. Любите подорожувати? Тоді починаємо.

- Чи все необхідне до подорожі ви приготували?

Голова - щоб думати.

Вуха - щоб чути.

Очі - щоб усе бачити.

Руки - щоб їх піднімати.

Серце - щоб усе відчувати й сприймати.

ІІ. Нервово-дидактична підготовка.

Вправа «Синоптики»

  • Але перед тим, як відправлятись у подорож, обов’язково треба взнати, якою буде погода. А звідки можна дізнатись про погоду? (по телебаченню, в Інтернеті, по радіо) Вірно. Отже перетворюємось на синоптиків, а це люди, які розповідають про погоду. Слайд 3
  • Розкажіть, яка зараз пора року?
  • Який сьогодні день тижня, число і місяць?
  • Розкажіть, яке сьогодні небо?
  • Чи видно на ньому сонечко?
  • А вітерець сьогодні дув чи ні?
  • А яка температура?
  • Чи є опади, які вони?
  • Скажіть, мої шановні синоптики, можна відправлятись у подорож в таку погоду?

ІІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності.

У синіх морях, на високих горах, у дрімучих лісах, під пухнастими хмарами, на красивій родючій землі є велике Царство. Мешканці цього Царства живуть у казкових палацах. А хто вони, ми дізнаємося, коли розшифруємо слово, яке складається з перших літер слів-картинок. Слайд 4

Тема уроку: Тварини. Свійські тварини.

Так, сьогодні ми продовжуємо говорити про Царство тварин і відправляємось в подорож по цій дивовижній країні. На нашому шляху будуть зустрічатися різні представники тваринного світу із своїми завданнями. Ми повинні всі їх виконати і зібрати шматочки пазлу. І в кінці подорожі, коли ми складемо пазл,  перед нами відкриється Велика Таємниця Людей і Тварин.

Тварини оточують нас всюди. Вони бігають, стрибають, повзають під землею, плавають у воді, літають під хмарами, снують під ногами, іноді кусають.

Слайд 5  1. Завдання від Зайчика. Гра «Де живуть тварини»

Розділити тварин на групи:

  1. Дикі тварини;
  2. Свійські тварини;
  3. Хатні тварини;
  4. Тварини, що живуть у зоопарках

Слайд 6 2. Завдання від Вовчика. Гра «Де чий будиночок»      

   Кожній тваринці потрібно знайти її «хатку»

IV. Основна частина.

  1. Завдання від собачки. Розповідь учителя «Як з'явилися свійські тварини»

Слайд 7     Дуже давно, у кам’яному віці, на Землі були тільки дика природа, дикі тварини і племена первісних людей, які  мешкали в печерах. Люди  боялися величезних страшних хижаків, тремтіли від грому і блискавки.

Слайд 8 Нашим пращурам постійно хотілося їсти, і тому чоловіки ходили на охоту на диких тварин.

Слайд 9 Одного разу одна розумна людина почала підгодовувати вовків, які ходили біля її житла. Поступово вовки стали добрішими, а їх дитинчата звикли до людини, почали жити поряд із нею. Вони стали вже не дикими, а свійськими. Так з’явилися собаки і стали другом людини. Собакии навчились охороняти людину від ворогів, допомагали їй шукати і добувати  їжу.

Слайд 10 Потім людина приручила дикого коня  - тарпана, і поселила її біля свого помешкання. Довгі роки коні були для людини неоціненним помічником по господарству, надійним транспортним засобом, «слугою», як говориться в мультфільмі за твором Р. Кіплінга «Кіт, який гуляв сам по собі». Минав час. Кількість друзів людини поміж тварин зростала.

Слайд 11 Люди приручили дикого тура – зараз це наші «годувальниці» корови, диких вепрів – свиней, диких кіз і навіть зайця.

Слайд 12 Але найваще було приручити наших улюблених котів. Тепер людина вже не могла жити без своїх свійських друзів і помічників.  Їх не так багато. Посудіть самі. На землі проживає близько 1, 5 млн. видів тварин, а люди приручили лише декілька десятків.

    Чим свійські тварини відрізняються від диких? (Люди годують їх, будують їм житла, піклуються про їх потомство.)

    Чим вони платять людям за їх любов, ласку, увагу?

Слайд 13 2. Завдання від Котика. «Мої домашні улюбленці»

Готуючись до уроку,  дітям було дане завдання: підготувати віршики про своїх домашніх улюбленців і намалювати малюнок. Як ви впорались з цим завданням, зараз дізнаємось.

Учень 1

Котик Ромчик йде по хаті, 
Він збудить не хоче Каті. 
Тихо в ліжко заглядає, 
Біля ніжок спать лягає.
Кіт сіренький, кіт смирненький, 
Муркотить. Він ще маленький. 

Не ворушиться. Муркоче... 
Бо Катруся спати хоче.
Спить маля. А Ромка слуха. 
Піднімає білі вуха. . . 
Що — прокинулась? Невже? 
Сон дитині стереже. (Варвара Гринько)

 

Учень 2

Ніжна киця білолиця
Лапкою вмивається.
Чиста мордочка, умита
Сонцю посміхається.
Наша киця білолиця
Завжди личко миє.
Чисті в неї лапки й пузо,
Чисті спина й шия.

(Голомозий Ігор)

 

Учень 3

А знаєте, а знаєте,—
У мене песик є!
Якби ви тільки бачили
Те цуценя моє!
Воно таке білесеньке,
І звуть його Сніжок,
Із ним на двох ми ділимо
Останній пиріжок.
Воно так дзвінко гавкає
Тоненьким голоском,
І я його прив'язую
За стільчик мотузком.
А ще ми з ним гуляємо
І молочко п'ємо,
А потім біля ліжечка
На килимку спимо.

 

Учень 4

 А у нашому садку 
Є акваріум в кутку, 
А в акваріумі рибки 
Миготять туди-сюди, 
І на всіх вони крізь шибку 
Поглядають із води. 
Є у нас ще й цуценятко, 
Є ласкаве кошенятко, 
А надворі є кролі, 
Волохаті та малі.

 

Учень 5

А у мого друга
Є птиця – папуга.
На плечі в нього сидить,
Людським словом говорить.
Папуга – чудова,
Різнокольорова.

 

Учень 6

Песик гавка та гарчить,
В нічку темну не мовчить.
Злодія кусає,
За ногу хапає.
Сидить у буді песик «Бім»,
Наш охороняє дім.

Слайд 14 3. Завдання від Коника. Рухлива фізкультхвилинка «Гуси-потягусі»

Слайд 15 4. Завдання від Коровки. Робота з книгою «Природознавство» (ст.74)

1).  Знайти назви дитинчати кожної тварини

У кобили - …                          У кішки - …

У корови - …                            У свині - …

У кози - …                                У собаки - …

У вівці - …

 

2. Уважно роздивіться малюнки. Скажіть, чого не намалював художник кожній тварині?

У коня немає …

У кози немає …

У кролика немає …

У собаки немає …

У кішки немає …

Слайд 16  5. Завдання від Вівці.  Інтерактивна онлайн-вправа «Що дають тварини людині?» https://learningapps.org/display?v=pwsfvzd6219

 

Слайд 17 6. Завдання від Кролика. Фізкультхвилинка для очей

Слайд 18 7. Завдання від Свинки. Використання цеглинок LEGO. Гра «Тварини у казках»

Діти, перед вами шість цеглинок. На кожній є малюнок тваринки. Я називаю казку, а вам потрібно вибрати тварин, які є героями цієї казки.

1). Казка «Ріпка»

2) Казка «Колобок»

3) Казка «Рукавичка»

4) Казка «Курочка Ряба»

5) Казка «Котик і півник».

. Заключна частина.

Слайд 19 1. Гра «Продовж твердження»

- Тварини бувають...

- Усі свійські тварини походять від...

- Свійські тварини відрізняються від диких тим, що...

- Людина приручила тварин для того, щоб мати...

Слайд 20 2.  Складання пазлу «Велика Таємниця Людей і Тварин»

Висновок: Бережіть тварин! Вони брати наші менші і друзі!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Рефлексія.

4. Зняття нервової напруги

Слайд 21 Відео  «Ці кумедні тварини»

Слайд 22

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 травня 2020
Переглядів
1348
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку