КЗ «Терпіннівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат» ЗОР
Урок-подорож
з природознавства у 2-Б класі «Тварини.
Свійські тварини»
Вчитель: Воробйова Т.М.
Тема: Тварини. Свійські тварини
Мета: розвивати пізнавальний інтерес дітей до живої природи, узагальнити в ігровій формі знання учнів з теми «Тварини»; розвивати бажання пізнавати навколишній світ; формувати чуйне ставлення до «братів молодших»; організовувати інтелектуальну, художню, практичну діяльність через активізацію колективної творчості на уроці; прищеплювати любов до тваринного світу, бажання берегти і захищати природу.
Тип уроку: комбінований, урок-подорож
Обладнання: презентація до уроку, дидактичні ігри, інтерактивна гра-вправа, підручники, відеоролики, цеглинки LEGO.
Хід уроку
І. Організація класу. Слайд 1
Нумо, діти підведіться,
На гостей всі подивіться!
Раді ми гостей вітати (Добрий день!)
І урок розпочинати!
1 Нервово-психологічна підготовка.
Слайд 2 Вправа “Я - сонце”
- Діти, давайте привітаємося із сонячними промінцями і перетворимося на маленькі сонечка.
«Я - маленьке сонце. Я прокидаюся. Я вмиваюся. Я розчісую свої промінці і піднімаюся вільно й урочисто.
Я-велика Куля. В мене є багато тепла і світла.
Я- велике Сонце. Я дарую своє тепло всім: небу, хмаркам, річці, полям, тваринам, людям. Я посміхаюся від щастя дарувати тепло.»
- Сьогодні у мене дуже гарний настрій. Я хочу ним з вами поділиться. Я посміхнусь вам і ваш настрій теж стане таким гарним як у мене і тоді ви теж посміхнетеся мені.
- Чи все необхідне до подорожі ви приготували?
Голова - щоб думати.
Вуха - щоб чути.
Очі - щоб усе бачити.
Руки - щоб їх піднімати.
Серце - щоб усе відчувати й сприймати.
ІІ. Нервово-дидактична підготовка.
Вправа «Синоптики»
ІІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності.
У синіх морях, на високих горах, у дрімучих лісах, під пухнастими хмарами, на красивій родючій землі є велике Царство. Мешканці цього Царства живуть у казкових палацах. А хто вони, ми дізнаємося, коли розшифруємо слово, яке складається з перших літер слів-картинок. Слайд 4
Тема уроку: Тварини. Свійські тварини.
Так, сьогодні ми продовжуємо говорити про Царство тварин і відправляємось в подорож по цій дивовижній країні. На нашому шляху будуть зустрічатися різні представники тваринного світу із своїми завданнями. Ми повинні всі їх виконати і зібрати шматочки пазлу. І в кінці подорожі, коли ми складемо пазл, перед нами відкриється Велика Таємниця Людей і Тварин.
Тварини оточують нас всюди. Вони бігають, стрибають, повзають під землею, плавають у воді, літають під хмарами, снують під ногами, іноді кусають.
Слайд 5 1. Завдання від Зайчика. Гра «Де живуть тварини»
Розділити тварин на групи:
Слайд 6 2. Завдання від Вовчика. Гра «Де чий будиночок»
Кожній тваринці потрібно знайти її «хатку»
IV. Основна частина.
Слайд 7 — Дуже давно, у кам’яному віці, на Землі були тільки дика природа, дикі тварини і племена первісних людей, які мешкали в печерах. Люди боялися величезних страшних хижаків, тремтіли від грому і блискавки.
Слайд 8 Нашим пращурам постійно хотілося їсти, і тому чоловіки ходили на охоту на диких тварин.
Слайд 9 Одного разу одна розумна людина почала підгодовувати вовків, які ходили біля її житла. Поступово вовки стали добрішими, а їх дитинчата звикли до людини, почали жити поряд із нею. Вони стали вже не дикими, а свійськими. Так з’явилися собаки і стали другом людини. Собакии навчились охороняти людину від ворогів, допомагали їй шукати і добувати їжу.
Слайд 10 Потім людина приручила дикого коня - тарпана, і поселила її біля свого помешкання. Довгі роки коні були для людини неоціненним помічником по господарству, надійним транспортним засобом, «слугою», як говориться в мультфільмі за твором Р. Кіплінга «Кіт, який гуляв сам по собі». Минав час. Кількість друзів людини поміж тварин зростала.
Слайд 11 Люди приручили дикого тура – зараз це наші «годувальниці» корови, диких вепрів – свиней, диких кіз і навіть зайця.
Слайд 12 Але найваще було приручити наших улюблених котів. Тепер людина вже не могла жити без своїх свійських друзів і помічників. Їх не так багато. Посудіть самі. На землі проживає близько 1, 5 млн. видів тварин, а люди приручили лише декілька десятків.
— Чим свійські тварини відрізняються від диких? (Люди годують їх, будують їм житла, піклуються про їх потомство.)
— Чим вони платять людям за їх любов, ласку, увагу?
Слайд 13 2. Завдання від Котика. «Мої домашні улюбленці»
Готуючись до уроку, дітям було дане завдання: підготувати віршики про своїх домашніх улюбленців і намалювати малюнок. Як ви впорались з цим завданням, зараз дізнаємось.
Учень 1
Котик Ромчик йде по хаті,
Він збудить не хоче Каті.
Тихо в ліжко заглядає,
Біля ніжок спать лягає.
Кіт сіренький, кіт смирненький,
Муркотить. Він ще маленький.
Не ворушиться. Муркоче...
Бо Катруся спати хоче.
Спить маля. А Ромка слуха.
Піднімає білі вуха. . .
Що — прокинулась? Невже?
Сон дитині стереже. (Варвара Гринько)
Учень 2
Ніжна киця білолиця
Лапкою вмивається.
Чиста мордочка, умита
Сонцю посміхається.
Наша киця білолиця
Завжди личко миє.
Чисті в неї лапки й пузо,
Чисті спина й шия.
(Голомозий Ігор)
Учень 3
А знаєте, а знаєте,—
У мене песик є!
Якби ви тільки бачили
Те цуценя моє!
Воно таке білесеньке,
І звуть його Сніжок,
Із ним на двох ми ділимо
Останній пиріжок.
Воно так дзвінко гавкає
Тоненьким голоском,
І я його прив'язую
За стільчик мотузком.
А ще ми з ним гуляємо
І молочко п'ємо,
А потім біля ліжечка
На килимку спимо.
Учень 4
А у нашому садку
Є акваріум в кутку,
А в акваріумі рибки
Миготять туди-сюди,
І на всіх вони крізь шибку
Поглядають із води.
Є у нас ще й цуценятко,
Є ласкаве кошенятко,
А надворі є кролі,
Волохаті та малі.
Учень 5
А у мого друга
Є птиця – папуга.
На плечі в нього сидить,
Людським словом говорить.
Папуга – чудова,
Різнокольорова.
Учень 6
Песик гавка та гарчить,
В нічку темну не мовчить.
Злодія кусає,
За ногу хапає.
Сидить у буді песик «Бім»,
Наш охороняє дім.
Слайд 14 3. Завдання від Коника. Рухлива фізкультхвилинка «Гуси-потягусі»
Слайд 15 4. Завдання від Коровки. Робота з книгою «Природознавство» (ст.74)
1). Знайти назви дитинчати кожної тварини
У кобили - … У кішки - …
У корови - … У свині - …
У кози - … У собаки - …
У вівці - …
2. Уважно роздивіться малюнки. Скажіть, чого не намалював художник кожній тварині?
У коня немає …
У кози немає …
У кролика немає …
У собаки немає …
У кішки немає …
Слайд 16 5. Завдання від Вівці. Інтерактивна онлайн-вправа «Що дають тварини людині?» https://learningapps.org/display?v=pwsfvzd6219
Слайд 17 6. Завдання від Кролика. Фізкультхвилинка для очей
Слайд 18 7. Завдання від Свинки. Використання цеглинок LEGO. Гра «Тварини у казках»
Діти, перед вами шість цеглинок. На кожній є малюнок тваринки. Я називаю казку, а вам потрібно вибрати тварин, які є героями цієї казки.
1). Казка «Ріпка»
2) Казка «Колобок»
3) Казка «Рукавичка»
4) Казка «Курочка Ряба»
5) Казка «Котик і півник».
. Заключна частина.
Слайд 19 1. Гра «Продовж твердження»
- Тварини бувають...
- Усі свійські тварини походять від...
- Свійські тварини відрізняються від диких тим, що...
- Людина приручила тварин для того, щоб мати...
Слайд 20 2. Складання пазлу «Велика Таємниця Людей і Тварин»
Висновок: Бережіть тварин! Вони брати наші менші і друзі!
3. Рефлексія.
4. Зняття нервової напруги
Слайд 21 Відео «Ці кумедні тварини»
Слайд 22